مطالب آموزشی

۸ ایده روشنایی برای خانه شما

ایده روشنایی

وقت آن رسیده که ۸ ایده روشنایی برای منزل را بازگو کنیم ؛ چراغ ها! چراغ ها! چراغ ها! یک اصطلاح واحد که با زندگی روزمره ما پیوند خورده است  ما از وابستگی به نور طبیعی برای تعیین زمان خواب و کار، گرفته تا ترکیب اشکال پیشرفته نورپردازی تا جزئیات جزئی در هر اتاق، راه طولانی را طی کرده ایم. بیایید نگاهی به سفری بیندازیم که دنیای روشنایی برای تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از خانه های ما انجام داده است. با چشمه نور همراه باشید!

در حدود ۷۰،۰۰۰ سال قبل از میلاد، انسان ها نیاز به اتکا به نور مصنوعی را درک کردند و بنابراین مفهوم فتیله را با استفاده از چربی طبیعی تکامل دادند. هزاران سال بعد، مشعل ها به مکان مشترک برای روشنایی خانه ها تبدیل شدند و در قرون وسطی، چربی و شمع های حیوانی نقش مهمی ایفا کردند که قرون وسطی تاریک، خوب بود، نه چندان تاریک! جا شمعی ها یا لوسترها در واقع به دلیل تازگی خود بسیار محبوب شدند و اغلب به عنوان نمایشی از رفاه سلسله ها مورد استفاده قرار می گرفتند.

و از آن زمان جهان در زمینه روشنایی خانه های ما در چند قرن گذشته پیشرفت های زیادی کرده است! از شمع های حجیم گرفته تا سیستم های روشنایی هوشمند که فقط با یک ضربه کنترل می شوند ، مطمئناً راه طولانی را طی کرده ایم. نورپردازی نقش مهمی در تعیین زیبایی خانه و افزایش ضریب جذاب آن دارد.

ایده های متفکرانه برای روشنایی خانه می توانند در فضایی کم نور جادویی ایجاد کنند، فضای داخلی را برجسته کرده، گوشه ها را برجسته کرده و فضایی گرم را ایجاد کنند. نورپردازی غالباً مورد غفلت قرار می گیرد زیرا صاحبان خانه بر زیبایی ظاهری دیگر دکوراسیون خانه تمرکز می کنند. اما به متخصصان اعتماد کنید؛ نورپردازی نقش مهمی در توجه به عناصر مختلف دکور دارد. درک نحوه استفاده مناسب و قرار دادن نور برای نتایج مطلوب و خانه ای که زندگی شما را روشن می کند ضروری است!

مطلب مرتبط  ایده های طراحی اتاق مهمان

قبل از تصمیم گیری برای روشنایی خانه، باید انواع اصلی و ویژگی های آن ها را بشناسید. هر نوع برای فضای خاصی در خانه مناسب است. بنابراین در اینجا لیستی که باید برای ایده های دکوراسیون اتاق با چراغ بدانید وجود دارد. ایده های روشنایی اتاق نشیمن یا ایده های تزئین لامپ، همه ما آن را برای شما آماده کرده ایم.

اولین ایده روشنایی ؛ چراغ های محیطی روی سقف اتاق نشیمن کل فضا را روشن می کند

ایده روشنایی

روشنایی محیط منبع اصلی نور اتاق شما است. اتاق شما را در نور ملایم می پوشاند ، دید را افزایش می دهد و روشنایی وسیع را فراهم می کند. این نوع نورپردازی به شما امکان می دهد تا با خیال راحت در کل اتاق خود حرکت کنید. شما فقط در فضایی فوق العاده سفر خواهید کرد و نه وسایل خود!

دومین ایده روشنایی ؛ یک چراغ خواب ساده برای خواندن یا مرور کارها در اواخر شب

وقتی در حال خواندن، تایپ کردن یا انجام هر کار دیگری از فاصله نزدیک هستید، این نوع نورپردازی باعث می شود تا کار مورد نظر مورد توجه قرار گیرد. در شرایط نور کنتراست به خوبی کار می کند. به عنوان مثال، یک چراغ رومیزی با نور بالا در یک اتاق با نور کم موثرتر از یک نور شدید و خیره کننده در اطراف است.

سومین ایده روشنایی ؛ برجسته و متمرکز برای منزل شما

نورپردازی روی پیشخوان آشپزخانه شما یک ایده روشنایی آشپزخانه برای آماده سازی آسان غذا است

نور پردازی با هدایت نور متمرکز در یک نقطه کانونی، فضای فضای شما را تنظیم می کند. این نوع نورپردازی با روشن کردن قطعات بیانیه و محو کردن مناطق فراموش شدنی، نمای تئاتری ایجاد می کند. استفاده از نورپردازی برجسته برای برجسته کردن آثار هنری، قفسه ها، مبلمان و شکوفایی معماری در فضای داخلی خانه شما.

اکنون که با انواع مختلف روش های روشنایی که می توانید استفاده کنید آشنا شده اید، اجازه دهید پیش برویم و بهترین را برای هر اتاق انتخاب کنیم. مکان، سبک و بعد خانه همه عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند. به یاد داشته باشید هیچ دو اتاق نیاز به روحیه و محیط یکسانی ندارند، بنابراین باید عاقلانه انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  0 تا 100 انتخاب لوستر برای پذیرایی

ایده روشنایی سرسرای منزل ، آویز چراغ جلوی سرسرا برای روشنایی اتاق معجزه خواهد کرد!

سرسرای شما اولین تأثیر را می گذارد، بنابراین مهم است که آن را با نور گرم و دلپذیر تزئین کنید. گزینه های روشنایی محیط مانند لوسترها، آویزها و شمع های دیواری منطقه شما را در نور ملایم و طلایی غوطه ور کرده و ظاهری جذاب ایجاد می کند. و اگر می خواهید نقاط کانونی را برجسته کنید، مقداری نور با نور فوکوس اضافه کنید. این یک ایده عالی برای روشنایی خانه است، ایده ای که خانه شما را در مرکز توجه قرار می دهد.

چراغ های رومیزی و نورافکن های سقفی اتاق نشیمن شما را دنج  می کند

ایده روشنایی - چراغ رومیزی

اتاق نشیمن فضایی همه کاره است، بنابراین مهم است که اجازه دهید بین روشنایی های ملایم و پرطرفدار حرکت کند. از طریق ترکیب لایه ای از چراغ های سقفی ، چراغ های کف و چراغ های رومیزی، نورپردازی کاربردی را انتخاب کنید و دیمرها را نصب کنید تا محیط را به میزان دلخواه بالا یا پایین بکشید. ساده است نه؟

لوستر روی میز ناهارخوری شما باید دوزی مناسب از رنگ و نور باشد

اتاق ناهار خوری شما فضایی برای وعده های غذایی صمیمی و مکالمات گرم است، بنابراین ایده خوبی است که به آن روحیه ای آرام و بدون وظیفه بدهید. درست مانند اتاق نشیمن، دیمرها را اضافه کنید تا در عرض چند ثانیه فضای شما را از شیک ناهارخوری به مهمانی شام تبدیل کند. از لوستر یا آویز روی میز ناهارخوری خود و روشنایی حالت از طریق لامپ های کف استفاده کنید. اگر فقط یک اتصال برق برای یک فن اختصاص داده شده است، مدلی را انتخاب کنید که دارای چراغ های برجسته داخلی باشد. هیچ راهی برای افزودن پیتزا به فضای غذاخوری شما بهتر از چراغ چرخان نیست.

مطلب مرتبط  لوسترهای کریستالی آشپزخانه برای روشنایی جزیره

ایده های روشنایی آشپزخانه برای خانه شما

نورپردازی آشپزخانه شما باید حرفه ای بوده و کمکی برای برای عملکردتان در همچین مکانی  باشد، اما نگران نباشید تا زمانی که در حال انجام آن هستید، زیبایی زیبایی خود را تقویت کنید. وسایلی را انتخاب کنید که کاربردی، متمرکز بر قسمت های مختلف در آشپزخان و رو به پایین هستند، به طوری که پیشخوان شما در هنگام یک ماجراجویی آشپزی به خوبی روشن می شود. برای برجسته کردن فضای پیشخوان و برجسته کردن گوشه های سایه دار، نورپردازی زیر کابینت را در نظر بگیرید. برای ویژگی اصلی محیط خود ، به دنبال یک آویز باشید تا به سقف خود عمق و وضوح بیشتری ببخشید.

چراغ های آویز برای ظاهری درجه یک و مینیمالیستی

اتاق خواب خود را به یک پناهگاه آرامش بخش و آرامش بخش با نور ملایم تبدیل کنید. چراغ خواب، دیوار کوب با دیمر و آویز یا لوستر مهار شده جلوه ای آرام به اتاق خواب شما می بخشد. اتاق شما برق می زند در حالی که هنوز آرامش را برای شما فراهم می کند تا عمیق ترین خواب را داشته باشید!

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید