مطالب آموزشی

۵ نکته قبل از خرید مبل

خرید مبل

قبل از خرید مبل سعی در تحقیق هر چه بیشتر کنید و همیشه مقیاس ها را اندازه بگیرید!

خرید مبل یکی از مهمترین سرمایه گذاری هایی است که احتمالاً برای خانه خود انجام می دهید. در اتاق نشیمن یک مبلمان است که در آن می نشینیم، کتاب و مجله و روزنامه می خوانیم، غذا می خوریم و چای و قهوه می نوشیم ، خانواده و دوستان را سرگرم می کنیم، تلویزیون تماشا می کنیم و حتی می خوابیم، بنابراین منطقی است که ما وقت بگذاریم و روی مبلمان ای سرمایه گذاری کنیم که سال ها دوام می آورد. درست است؟

خرید مبل

از اندازه گیری گرفته تا انتخاب یک قاب خوب، این ۵ نکته است که قبل از خرید یک مبل جدید باید در نظر بگیرید. 

قبل از خرید خوب تلاش و جست و جو کنید!

آیا می دانید وقتی در جستجوی تشک جدید هستید و آزمایش کف قدیمی را انجام می دهید؟ خوب، همین نظریه در مورد مبل نیز صدق می کند. صندلی معمولی حداقل ۶۰ سانتی متر عمق دارد، که در صورت داشتن پاهای بلند، فضای زیادی برای مانور در اختیار شما قرار می دهد و در صورتی که قد شما کوتاه تر است، می توانید آنها را زیر صندلی قرار دهید. اما عمق صندلی ها متفاوت است، بنابراین قطعاً سبک های مختلف را امتحان کنید تا مطمئن شوید که پشتی خوبی دریافت می کنید. وقتی صحبت از ارتفاع صندلی می شود ، بیشتر طرح ها بین ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر ارتفاع دارند. هیچ ارتفاع درست یا غلطی وجود ندارد، بنابراین دوباره، قبل از خرید سعی کنید مطمئن شوید که مناسب کل خانواده است. سارا هامفریس، خریدار ارشد در DFS،

می گوید در نظر گرفتن نحوه دوست داشتن در سالن نیز مهم است. به عنوان مثال، اگر شما دو نفر هستید و هر دوی شما دوست دارید با پاهایتان بالا بنشینید، سپس بررسی کنید که کاناپه به قدری عمیق باشد که بتواند هر دوی شما را در خود جای دهد. یا اگر فضای لازم برای قرار دادن یک مبل راحتی را دارید، مبل راحتی یا مبل راحتی را در نظر بگیرید.

مطلب مرتبط  راهنمای خریدمبل چرمی

“اگر ترجیح می دهید روی مبل خود دراز بکشید، مطمئن شوید که طول کشیدن شما به اندازه کافی طولانی است. افراد بلندقد نیز ممکن است برای ارائه پشتیبانی بیشتر، مبل با پشت بلندتر را در نظر بگیرند. ‘

برای خرید مبل یک چهارچوب خوب سرمایه گذاری کنید

تا جایی که می توانید برای یک قاب با کیفیت هزینه کنید – سال های زیادی را برای استراحت در اختیار شما قرار می دهد. یک قاب چوبی سخت جامد گزینه خوبی است، اما در مورد ساخت تخته خرده چوب یا فلز احتیاط کنید. همچنین، قبل از تعهد به ضمانت نامه توجه کنید-همیشه سازندگانی را انتخاب کنید که حداقل ۱۵ سال ضمانت ارائه می دهند.

بالشتک های مبل را در خرید مبل بررسی کنید

به یاد داشته باشید آن چه در داخل مبل قرار دارد به همان اندازه که در خارج استفاده می شود و چه بسا خیلی بیشتر اهمیت دارد. وقتی صحبت از پشت و نشیمن مبل به میان می آید، بالشتک های پر پر از راحتی بالایی برخوردارند، اما نیاز به چرب شدن منظم دارند، در حالی که مواد فوم یا الیاف ممکن است به مرور زمان صاف شده و شکل خود را از دست بدهند. راه حل کامل؟ تیم چشمه نور توصیه می کند که ترکیبی از پر و فوم را انتخاب کنید زیرا “پرها به لک می دهند در حالی که فوم ساختار را ایجاد می کند”. کوسن های پشتی پر از پر و کوسن های صندلی پر از فوم یا الیاف به خوبی کار می کنند.

خرید مبل

روی پارچه در خرید مبل تمرکز کنید

چه از رنگ های برجسته استفاده کنید ، چه الگو یا خنثی، انتخاب پارچه مبلی شما تاثیر زیادی بر روی اتاق خواهد گذاشت، بنابراین با دقت انتخاب کنید تا با طرح شما مطابقت داشته باشد. مواد طبیعی ممکن است در زیر نور شدید خورشید محو شوند، بنابراین اگر مبل نزدیک پنجره است، از پارچه مصنوعی استفاده کنید. این امر در خانه های شلوغ خانوادگی بسیار مهم است و اگر سگ یا گربه دارید، پارچه ای را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود. در این مورد، روکش های شل ارزش بررسی را دارند، زیرا می توان آنها را برای نظافت برداشته و برخی نیز قابل شستشو هستند.

مطلب مرتبط  نحوه خرید مبل عمری و ماندگار برای خانه

اندازه گیری

صادقانه هیچ چیز بدتر از خرید مبلمانی نیست که در خانه شما مناسب نیست (صحنه مبل “PIVOT” نمادین راس گلر را در دوستان به خاطر دارید؟)، بنابراین قبل از هر کاری، اندازه گیری کنید. نوار چسب را بردارید و مطمئن شوید که از حداکثر ابعاد مبل که متناسب با فضای شما است ، مطمئن هستید.

به گفته سارا همفریس در DFS، توجه به عرض (اندازه گیری در پشت مبل) و عمق (اندازه گیری از پشت مبل، به جلو) مهم است. او می گوید: “اگر برای اتاق کوچکتری خرید می کنید ، به عمق مبل توجه کنید، زیرا عمق صندلی به ندرت از مبل های بزرگتر به کوچکتر تغییر می کند.” “و ارتفاع مبل را در نظر بگیرید، به ویژه اگر اتاق شما دارای شوفاژ یا قفسه بندی است.”

یک نکته برای اطمینان از اینکه مبل شما در فضای شما قرار می گیرد این است که شکل مبل خود را از روزنامه جدا کرده و آن را روی اتاق در اتاق قرار دهید. سارا می گوید: “این به شما این امکان را می دهد که بررسی کنید آیا فضای کافی برای گردش راحت در اطراف آن دارید و آیا فضای کافی برای قفسه ها، شوفاژها و سایر مبلمان و همچنین باز کردن کمدها، درها و پنجره ها گذاشته اید. ‘

در نهایت، ابعاد هر در و راه پله ای که مبل باید هنگام تحویل از آن عبور کند را بررسی کنید – دیوارهای بدون روکش شما از شما تشکر می کند.

اگر دسترسی محدود است، ممکن است لازم باشد سبک کم پشتی را انتخاب کنید، با پاهای قابل جابجایی یا حتی طراحی مدولار که می تواند در بخش ها ارائه شود. یا اگر یک اتاق کوچک دارید، یک اتاق دو نفره یا یک صندلی گیر را در نظر بگیرید. شما ممکن است مبل رویایی خود را در دید داشته باشید ، اما شما نیز باید عملی باشید. خبر خوب این است که هرگز سفارشی کردن یک مبل راحت تر نیست تا بتواند برای شما و فضای شما کار کند.

مطلب مرتبط  طراحی اتاق خواب ۹ متری

خرید مبل

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید