مطالب آموزشی

۵ اشتباه رایج هنگام خرید مبل که باید از آن ها اجتناب کرد!

اشتباهاتی وجود دارد که افراد اغلب هنگام خرید مبل مرتکب می شوند. این ها به خودی خود چیزهای کوچکی هستند و بنابراین به راحتی نادیده گرفته می شوند. اما تمام اشتباهات خرید مبل که در اینجا نشان داده شده است، در نهایت بر رضایت شما از خرید مبل تأثیر می گذارد.

خرید مبل

اشتباره شماره یک :خرید مبل بسیار بزرگ یا خیلی کوچک

این ممکن است رایج ترین اشتباه همه آن ها باشد. این اتفاق زمانی می افتد که شما فضای خود یا مبل را اندازه گیری نکنید یا گاهی از هر دو غفلت کنید. به اندازه مبل در فروشگاه نگاه نکنید. یک مبل ممکن است در نمایشگاه به طرز فریبنده ای کوچک به نظر برسد اما در نهایت برای اتاق شما بسیار بزرگ باشد یا نتواند از داخل درها جا بگیرد، بنابراین عدم اندازه گیری فضای شما یا مبل شما می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

به غیر از اندازه گیری اندازه فضای خود، به مقیاس توجه کنید. مبل مبل شما باید با مبلمان دیگر شما یکسان باشد تا در کنار بقیه آن خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر نرسد.

خرید مبل

اشتباه شماره دو: خرید مبل بدون امتحان کردن

همانطور که مبل شما نباید بیش از حد بزرگ یا کوچک برای فضای شما باشد ، نباید برای شما نیز بزرگ یا خیلی کوچک باشد. اگر قد بلندی دارید، مطمئن شوید که صندلی آنقدر عمیق است که بتوانید راحت بنشینید. اگر قد شما خیلی بلند نیست یا زانوهای حساس و آسیب دیده دارید، به دنبال یک صندلی کم عمق باشید که به شما اجازه می دهد به راحتی از آن بیرون بیایید.

در صورت امکان، مبل را بدون امتحان اولیه نخرید. روی آن بنشینید، روی آن دراز بکشید، آن را به شیوه ای که در خانه از آن استفاده می کنید امتحان کنید. اگر دوست دارید روی مبل خود چرت بزنید، مطمئن شوید که بازوها در ارتفاع مناسب هستند. مطمئن شوید که بالشتک ها و پشت آن به اندازه ای که می خواهید نرم یا سفت باشند.

مطلب مرتبط  راهنمای نگهداری مبل تختخواب شو

اشتباه شماره سه: خرید مبل راحتی سبک در یک خانه سنتی

مبل شما باید با سبک بقیه مبلمان شما هماهنگ باشد. باید از آن جهت استفاده کنید که نه تنها از نظر زیبایی، بلکه نحوه عملکرد آن سبک خاص برای شما مناسب است. نحوه عملکرد مبل را می توان با امتحان کردن آن تعیین کرد، اما به طراحی دقت کنید تا از خرید چیزی که در خانه شما کاملاً بی محل و بی ربط است جلوگیری کنید.

هر خانه دارای سبک غالب است و اگر مبل راحتی بخرید که با آن مطابقت نداشته باشد، می تواند چشم نواز باشد، مگر اینکه در ادغام ظاهرهای مختلف مهارت خاصی داشته باشید. اگر می خواهید ایمن باشید، به ظاهر مبل خود در کنار بقیه اثاثیه شما توجه کنید.

اشتباهاتی وجود دارد که افراد اغلب هنگام خرید مبل مرتکب می شوند. اینها به خودی خود چیزهای کوچکی هستند و بنابراین به راحتی نادیده گرفته می شوند. اما تمام اشتباهات خرید مبل که در اینجا نشان داده شده است، در نهایت بر رضایت شما از خرید مبل تأثیر می گذارد.

این ممکن است رایج ترین اشتباه همه آن ها باشد. این اتفاق زمانی می افتد که شما فضای خود را در نظر نگیرید، یک مبل ممکن است در نمایشگاه به طرز فریبنده ای کوچک و زیبا و متناسب به نظر برسد اما در نهایت برای اتاق شما بسیار بزرگ باشد یا نتواند از داخل درها جا بگیرد و هیچ ارتباطی با سایر لوازم خانه شما و اتاق نشیمنتان برقرار نکند، بنابراین عدم هماهنگی فضای شما یا مبل شما می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

مطلب مرتبط  بررسی سازه مبل تختخواب شو

اشتباه شماره سه: خرید مبل در یک سبک اشتباه

مبل شما باید با سبک بقیه مبلمان شما هماهنگ باشد. باید از آن جهت استفاده کنید که نه تنها از نظر زیبایی، بلکه نحوه عملکرد آن سبک خاص برای شما مناسب است. نحوه عملکرد مبل را می توان با امتحان کردن آن تعیین کرد، اما به طراحی دقت کنید تا از خرید چیزی که در خانه شما کاملاً بی جا است جلوگیری کنید. هر خانه دارای سبک غالب است و اگر مبل راحتی بخرید که با آن مطابقت نداشته باشد، می تواند چشم نواز باشد، مگر اینکه در ادغام ظاهرهای مختلف مهارت خاصی داشته باشید. اگر می خواهید ایمن باشید، به ظاهر مبل خود در کنار بقیه اثاثیه شما توجه کنید.

اشتباه شماره چهار: انتخاب پارچه یا رنگ اشتباه برای مبل شما!

انتخاب پارچه اشتباه برای مبل شما می تواند یک اشتباه گران قیمت باشد. پارچه خود را بر اساس نحوه استفاده از مبل و محل قرار دادن آن انتخاب کنید. اگر مبل خود را برای منطقه ای از خانه خود خریداری می کنید که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه یا رنگ ظریف حتی قبل از اینکه فرصتی برای لذت بردن از آن داشته باشید ، از بین می رود.

انتخاب رنگ اشتباه برای پارچه نیز می تواند یک اشتباه جدی باشد. همیشه ایده خوبی است که یک سواچ را به خانه بیاورید تا با سایر وسایل، رنگ دیوار و نور خود به آن نگاه کنید. همیشه رنگی را انتخاب کنید که دوست دارید و می توانید با آن زندگی کنید. رنگها را بر اساس گرایش های دیگران یا فقط یک هوس انتخاب نکنید. شما باید سال ها با آن انتخاب رنگ زندگی کنید.

مطلب مرتبط  خرید انواع آباژور چوبی با قیمت

اشتباه شماره پنج و آخرین مورد: خرید مبل بی کیفیت

برای اطمینان همیشه ملاحظات بودجه ای وجود دارد، اما خرید یک مبل با کیفیت خوب باعث می شود که مجبور نباشید ظرف چند سال آن را تعویض کنید.

خرید مبل با کیفیت خوب در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. بهترین کیفیت را که می توانید خریداری کنید زیرا خرید یک مبل بی کیفیت بدین معناست که شکل، ظاهر و راحتی را به سرعت از دست می دهد، گاهی اوقات در عرض چند ماه. یک قاب با کیفیت پایین نیز می تواند باعث شکستن آن شود و دست هایی دارید که تکان می خورند و پاهایی ثابت ندارند. پس خرید یک مبل با کیفیت پایین نه تنها ارزان نیست و از هیچ هزینه اضافه ای هم جلوگیری نمی کند بلکه خود هزینه ای اضافی و یک ضرر به تمام معناست!

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید