مطالب آموزشی

چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

دکوراسیون منزل ا ایرانی ها بیشتر بر پایه فرش و مبلمان به کار رفته در آن می باشد . از آن جا که بیشتر ایرانیان به مبلمان استیل و کلاسیک علاقه دارند و این مبلمان ها حجیم هستند و جای زیادی را به خود اختصاص می دهند باید به متراژ خانه به هنگام انتخاب این مبلمان دقت کنید جرا که اگر فضای منزل شما کوچک است بهتر است به سراغ مبلمان های راحتی و ساده تر از استیل و کلاسیک بروید که مناسب گنجایش فضای منزل شما باشد . برای انتخاب مبلمان راحتی مناسب و حتی کلاسیک و سنتی ما به شما پیشنهاد می دهیم از سایت دکورشاپ دیدن فرمایید .

استفاده از مبلمان راحتی دکوراسیون شما را به سمت امروزی و مدرن شدن می برد .

می توان با رعایت یکسری اصول ساده یک دکوراسیون ایرانی و زیبا داشت .

دیوارها چه رنگی باشد ؟

یکی از ابتدایی ترین اصولی که باید به آن توجه کنید رنگ دیوارها و سقف ها است .چرا که اگر برای دکوراسیون پذیرایی خود تلاش و هزینه ی زیادی کرده باشید ولی این دکوراسیون در فضایی با رنگ نامطلوب قرار گرفته باشد اصلا به چشم نمیآید . این که دیوار ها را چه رنگی کنید به ترکیب رنگ دیگر وسایل فضا پذیرایی بستگی دارد ولی پیشنهاد ما به شما یک رنگ روشن است که فضا را روشن و بزرگ نشان دهد .

نظم در چیدمان :

اینکه فضای پذیرایی خود را به یک فروشگاه وسایل دکوراسیون تبدیل کنید اصلا جالب نیست . زیاد دیده شده است که افراد هر جیزی را که می بینند و کوراتیو است تهیه کرده و ر پذیرایی خود قرار می دهند همان طور که زیاد شنیده ید زیبایی در سادگی است . شما می توانید با ایجاد نظم در پذیرایی یک نظم بصری نیز ایجاد کنید و ین اجازه را به بینده بدهید که از سادگی فضا لذت ببرد نه اینکه از شلوغی و بهم ریختگی فضا رنج ببرد .

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب و خرید لوستر سرامیکی

انتخاب یک فرش زیبا :

از آن جا فرش ایرانی و قالی و قالیچه در فرهنگ ما جایگاه خاصی دارد حضور یک فرش ایرانی بسیار در دکوراسیون پذیرایی ایرانی اهمیت پیدا می کند . شما می توانید با انتخاب یک قالی دست بافت و یا یک فرش ماشینی طرح دست بافت به پذیرایی خود زیبایی وصف ناشدنی بدهید . البته برای پهن کردن فر در محیط پذیرایی باید یکسری نکات اصولی را رعایت کنید برای مثال بهتر است فرش شما حجم زیادی از فضا را پر کند و نه اینکه تنها قسمتی از زیر مبلمان را چرا که استفاده از یک فرش کوچک در یک محیط بزرگ اصلا زیبا به نظر نمیرسد . بهتر است پایه های مبل شما روی فرش باشد اگر متراژ فرش شما به مقداری نیست که هم پایه های جلویی روی فرش قرار بگیرد و هم عقبی ، قرار دادن پایه های جلویی روی فرش کافی می باشد .

عاقلانه مبل خود را انتخاب کن :

از آن جا که ما ایرانی ها به دنبال این هستیم که با خریدن مبلمان حجیم و تعداد زیاد جای بیشتری برای نشستن فراهم کنیم ،کل حجیم پذیرایی را پراز مبلمان می کنیم . امروزه اکثر خانه ها کوچک هستند و فضای زیادی برای قرار دادن مبلمان های بزرگ و حجیم ندارند بلکه اگر این مبلمان ها را در فضا پذیرایی بگذاریم دیگر راهی برای رفت و آمد و پذیرایی از مهمان باقی نمی ماند توصیه ما به شما این است که بهتر است  قبل از خرید مبلمان به متراژ خانه خود توجه کنید تا هم هزینه ی شما هدر نرود و هم یک دکوراسیون زیبا داشته باشید .

مطلب مرتبط  ایده های معاصر برای نورپردازی خانه شما

تابلوی هنری را اصولی استفاده کنید :

یکی از المان های دکوری مورد پسند اکثر ایرانی ها استفاده از یک تابلوی هنری می باشد . برای انتخاب و نصب تابلو ی هنری بسیار باید دقبق عمل کنید چرا که اگر خلنه ای شما سقفی کوتاه دارد نصب یک تابلو در وسط دیوار باعث کوتاه تر به نظر رسیدن سقف شما می باشد و همچنین رنگ ها و سبک آن تابلو ی هنری باید به دکوراسیون شما بیاید و هم خوانی داشته باشد .

بوفه یا کنسول ؟

یکی دیگر از عضو های جدا ناپذیر از پذیرایی ما ایرانیان بوفه و یا دکور می باشد و اصلا مهم نیست که متراژ خانمان کوچک باشد یا بزرگ این بوفه عضو ثابت می باشد . باید گفت که بوفه به زیبایی فضا با به نمایش گذاشتن ظروف کریستال کمک می کند و درخشش خاصی به فضا می دهد ولی اگر فضای شما کوچیک است بهتر است به سراغ کنسول ها و یا طبقه های شناور بروید .

به خانه روح تزریق کنید :

اکثر ایرانی ها بسیار علاقه به استفاده از رنگ های خنثی دارند و از این رنگ ها در دیوارها و مبلمان و … استفاده می کنند مثلا در اکثرخانه ها رنگ دیوارها سفید است و یا مبلمای با رنگ کرم و صدفی و.. به جشم می خورد پیشنهاد ما به شما این است که با افزودن کوسن های رنگی و یا با انتخاب یک فرش رنگی مثلا به رنگ لاکی و یا گلدان های همیشه سبز به محیط پذیرایی خود روح تزریق کنید و از سپری کردن اوقات خود در آن فضا لذت ببرید .

مطلب مرتبط  سوالات متداول هر آنچه که باید درباره چراغ های سقفی بدانید

امیدوارم مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد همراهی شما دلگرمی ماست با ما همراه باشید .

دیدگاهتان را بنویسید