مطالب آموزشی

چگونه می توانم مبل خود را تمیز نگه دارم؟

مبل خود را تمیز کنیم

این نکات و ترفندها باعث می شود مبل خود را همیشه جدید، مرتب و تمیز نگه دارید! پس از یک روز کاری طولانی، تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که روی مبل خود جمع شوید و استراحت کنید. اما اگر کاناپه لانه ای برای لکه های غذا، بوی بد پا یا بقایای مواد غذایی باقی مانده باشد، می تواند بسیار خسته کننده باشد. همه ما دوست داریم در محیطی آرام و تمیز استراحت کنیم و غذا بخوریم و یک کاناپه کثیف احتمالا تمام شوق ما را از بین برده و خستگی به تنمان خواهد ماند، در واقع بسیاری از ما آن را درک نمی کنیم، اما کاناپه تمایل به جمع آوری گرد و غبار و آلودگی زیادی دارد و به مرور زمان کثیف می شود. به همین دلیل نیاز به تمیز کردن و نگهداری مکرر دارد. در حال حاضر، ارسال آن برای نظافت حرفه ای هر هفته ممکن است راه حل عملی نباشد – بنابراین می توانید اقدامات پیشگیرانه و تمیز کردن آن را در خانه در نظر بگیرید و از راه های خانگی و ترفندهای تمیز کردن کاناپه استفاده کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

مبل خود- تمیز

پیشگیری بهتر از درمان است! از آن محافظت کنید

پیشگیری بهتر از درمان است و در مورد مبل شما، محافظت از آن در برابر نشت و لکه های احتمالی راه درستی است. اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید یا مکرر سرگرم مهمانی های شلوغ و دعوت عزیزانتان به خانه هستید، احتمال کثیف شدن سریع مبل شما زیاد است.

اگرچه روکش مبل باید نمایش داده شود و روی آن نشسته باشد، اما اگر نگران تمیزی آن هستید، سعی کنید آن را با پرتاب و پتو بپوشانید تا از تعریق و سایر مایعات محافظت شود. اگر به دنبال یک راه حل با دوام بیشتر و با پوشش کامل هستید، پس یک روکش مناسب برای مبل خود در نظر بگیرید، که می توانید آن را مرتباً داخل ماشین لباسشویی بیندازید. می توانید یکی از مارک های مبلمان را خریداری کنید یا یکی را به طور خاص بخیه بزنید. رنگ های دلپذیر را انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق نشیمن شما مطابقت داشته باشد. اگر روکش داشته باشید در واقع انگار دو مبل دارید! گذشته از این ها بعد از سال ها مبل شما هنوز هم مثل روز اول به نظر می رسد پس می توانید یک روکش زیبا در نظر بگیرید که حتی اگر لازم شد بتوانید هر دو روز یک بار آن را در ماشین لباسشویی بیاندازید.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید مبل راحتی

از یک لکه شکن استفاده کنید: نگذارید لکه ها مدت زیادی باقی بمانند!

برای بسیاری از متخصصان شاغل این سخت است که مراقب تمیزی پارچه مبل و تمایل به لکه های آن باشید. به هر حال، یک روز طولانی در محل کار بگذارید، مراقبت از چاشنی سس یا نشت نوشابه آخرین کاری است که می خواهید انجام دهید. اما وقتی فوراً نشت را درمان می کنید، احتمال تبدیل آ نها به لکه های دائمی را کاهش می دهید.

پاک کننده های پارچه ای چرم و روکش را در خانه نگه دارید که کار نظافت پارچه را سریع و آسان می کند. تنها کاری که باید انجام دهید اسپری، پاک کردن و تمیز کردن لکه است. نه تنها مبل، در اینجا نحوه داشتن خانه ای است که تمیز کردن آن آسان است! در صورت امکان تمام لکه ها و هر مشکل و کثیفی ای را همان لحظه تمیز کنید تا هم بعدا به زحمت نیوفتید هم لکه ماندگار نشود!

در این بخش چند پاک کننده طبیعی و قوی را آموزش می دهیم که می توانید با لوازم اولیه که در هر خانه ای پیدا می شود آن ها را بسازید و استفاده کنید!

مبل خود

الف) مالیدن الکل و سرکه

  • الکل ایزوپروپیل یا الکل مالشی
  • سرکه سفید
  • بطری اسپری
  • اسانس (اختیاری)
  • اسفنج / حوله

قسمت مساوی الکل و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. سه یا چهار قطره از اسانس دلخواه خود را اضافه کنید. قبل از اینکه این محلول را روی مبل خود اسپری کنید، ابتدا آن را روی پارچه یدکی آزمایش کنید. حالا پارچه مبل را با پاک کننده خانگی سخاوتمندانه اسپری کنید و اجازه دهید یک یا دو دقیقه بماند. اجازه ندهید خشک شود. با اسفنج یا حوله به شدت مالش دهید، سپس بگذارید خشک شود. بعد از تمیز کردن، مبل شما باید از شر همه لکه ها پاک شود و فقط بوی اسانس باقی می ماند.

مطلب مرتبط  تعویض کوسن مبل و روکش کاناپه آسان تر از حد تصور!

ب) جوش شیرین و آب

  • ¼ فنجان جوش شیرین
  • ۱ فنجان آب
  • بطری اسپری

جوش شیرین را در بطری اسپری بریزید و یک فنجان آب به آن اضافه کنید. آن را خوب تکان دهید تا جوش شیرین حل شود. این محلول طبیعی و بدون بو را روی تودوزی خود اسپری کرده و پارچه را تمیز کنید.

ج) روغن زیتون و سرکه برای روکش چرم

  • فنجان روغن زیتون
  • ½ فنجان سرکه
  • ۱۰ قطره اسانس لیمو یا اکالیپتوس
  • بطری اسپری
  • پارچه

روغن زیتون و سرکه را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و اسانس را اضافه کنید. یک پارچه را مرطوب کرده و کل مبلمان را تمیز کنید. از پارچه تمیز دیگری برای خشک کردن باقی مانده روغن و پاک کننده استفاده کنید.

مراقبت های حرفه ای از مبل خود

خوب بهترین راه برای تمیز کردن عمیق مبل، تمیز کردن حرفه ای آن است. راه حل های چشمه نور برای جلوگیری از لکه ها و لکه های کوچک خوب است، اما هر یک الی یک و نیم سال، مطمئن شوید که مبل های خود را برای خشک شویی می فرستید. تجهیزات درجه یک مورد استفاده می تواند به شکاف های عمیق مبل برسد و گرد و غبار، پرز، لکه، لکه های عرق و سایر مواردی را که ممکن است قابل مشاهده نباشند یا در غیر این صورت به آسانی به آنها برسد، از بین ببرد.

امیدواریم که این مقاله برای شما همراهان خوب و عزیز چشمه نور مفید و مورد قبول واقع شده باشد، ممنونیم که تا انتهاب نوشته همراه ما بودید، راستی چگونه مبل خود را تمیز نگه می دارید؟ خوشحال می شویم در نظرات زیر به ما بگویید، ما همیشه مشتاق شنیدن نظرات و تجربیات شما در زمینه های مختلف هستیم!

مطلب مرتبط  مبل کلاسیک و استیل و هرآنچه باید بدانید

مبل خود

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید