مطالب آموزشی

چگونه لوستر کلاسیک خوب انتخاب کنیم ؟

لوستر کلاسیک

برای اینکه بتوانیم لوستر ( لوستر کلاسیک ) مناسب فضای خود انتخاب کنیم باید از سبک دکوراسیون و لوستر انتخابی خود آگاهی داشته باشیم ؛ زیرا لوستر ها علاوه  بر جنبه تامین نور محیط یکی از رایج ترین وسایل تزئینی برای دکوراسیون داخلی محیط شما محسوب می شود اگر شما هزینه های زیادی را صرف طراحی فضای خود کرده باشید ولی محیط شما دارای نور کافی نباشد زیبایی محیط شما به چشم نمی آید ؛ بنابراین باید دقت کافی را در انتخاب لوستر مناسب محیط خود بکنید .

امروزه بر اساس پیشرفت هایی که در صنعت لوستر سازی اتفاق افتاده است . لوستر ها در طرح ها. مدل های متنوعی  وارد بازار شده است که هر کدام دارای جنس، سبک و کاربرد متفاوتی می باشد

یکی از انواع سبک های رایج در تولید لوستر سبک کلاسیک است که در میان ایرانیان نیز این سبک لوستر بسیار پرطرفدار می باشد و لوسترهای کلاسیک سهم بازار زیادی  را به خود اختصاص داده اند در این مقاله می خواهیم باهم بررسی کنیم که چگونه یک لوستر کلاسیک خوب انتخاب کنیم . با ما همراه باشید .

لوستر کلاسیک

لوستر کلاسیک :

قبل از اینکه درمورد لوستر کلاسیک صحبت کنیم بهتر است کمی با سبک کلاسیک و المان هایی که در این سبک به کار می رود کمی آشنا شویم تا بتوانیم متناسب با معیار های این سبک یک لوستر کلاسیک خوب را انتخاب نماییم .

در این سبک بیشتر از وسایل آنتیک و رنگ های مانند طلایی ،کرم و قهوه ای … استفاده می شود . این سبک بیشتر مناسب فضاهایی است که در آن به توان پرده های بلند آویزان کرد و از مبل ها ی سبک استیل دارای تاج های بلند به همراه بوفه یا کنسولی که در آن بتوان وسایل آنتیک یا کریستال های زیبا را قرار داد استفاده می شود . در واقع این سبک بسیار تجملاتی و پر زرق و برق است . لوستر مناسب این سبک معمولا لوستر های کریستالی کلاسیک است . چرا که این کریستال های لوستر مانند یک منشور نور را منعکس می کنند و جلو و زیبایی خیره کننده ای را به فضای شما می دهد . البته براساس ارتفاع سقف  و مساحت فضای خود می توانید از انواع شاخه دار و چند طبقه و حتی سقفی هم استفاده کنید . لوسترهای آنتیک  و قدیمی هم در این سبک بسیار کاربرد دارند . مدل های چند طبقه بیشتر در فضاهایی مانند تالار ها و اماکن مذهبی و لابی هتل ها کاربرد دارد .

مطلب مرتبط  مزایای لامپ های LED برای لوستر کریستالی

سبک لوستر کلاسیک بیشتر مناسب برای استفاده در فضای پذیرایی ،بالای ناهار خوری و.. است کمتر از سبک های کلاسیک و کریستال دار در اتاق خواب ها و آشپزخانه استفاده می شود.

جنس لوستر کلاسیک چیست ؟

این سوال بسیار سوال رایجی است همان طور که می داریم و دراین مقاله نیز گفته شده است این سبک لوستر بیشتر برای فضاهایی با سبک و سیاق کلاسیک استفاده می شود که یکی از المان های این سبک تجملاتی بودن آن است معمولا در تهیه ی لوسترهای کلاسیک از فلزات برنج و برنز استفاده می شود تا به خوبی بیان کننده ی معیار های این سبک باشد .

لوستر کلاسیک

بهتر است به هنگام خریدن لوستر های کلاسیک این اطمینان را بدست بیاورید که جنس لوستر شما حتما برنجی است و به شما لوستری به جنس دیگری را به جای لوستر کلاسیک برنجی ندهند .

برای این که تشخیص دهید لوستر کلاسیک انتخابی شما واقعا جنس آن از برنج است یا فلز دیگری مانند آلومینیوم کافی است آن را وزن کنید چرا که فلز برنج تقریبا سه برابر فلز آلومینیوم وزن دارد . یا اگر یک محصول آهنی با روکش برنجی و یا برنزی باشد برای تشخیص می توانید از یک آهن ربا استفاده کنید و تشخیص دهید .

تناسب در دکوراسیون محیط با لوستر انتخابی شما :

بهتر است لوستر کلاسیک را برای یک محیطی با دکوراسیونی مطابق با این سبک استفاده کنید تا زیبایی لوستر شما به چشم بیاید . بسیار دیده شده است که افراد بدون در نظر گرفتن سبک دکوراسیون محیط خود یک لوستر کلاسیک را خریداری کرده و بعد متوجه شده اند که اصلا این لوستر با محیط و وسایل موجود در محیط آن ها همخوانی ندارد .

مطلب مرتبط  چگونه لوستر را اندازه بگیریم؟

سایز لوستر را متناسب انتخاب کن :

قبل از اینکه به انتخاب و خرید لوستر کلاسیک اقدام کنید اول در نظر بگیرید که لوستر چند شاخه برای مساحت محیط شما جوابگو  می باشد چرا که برای مثال یک لوستر ۱۶ شعله برای یک فضای ۵۰ متری بسیار بزرگ و و نامناسب است و نه تنها به فضای شما زیبایی نمی دهد بلکه از زیبایی محیط می کاهد .

نصب و نظافت لوستر :

حتما قبل از خرید از فروشنده ی فروشگاه سوالات مربوطه برای نگهداری لوستر را بپرسید برای مثال حتما روش های تمیز کردن لوستر مورد نظر را بپرسید که می توان برای تمیز کردن آن از مواد شوینده استفاده کرد یا نه و…باید توجه کرد که لوستر انتخابی دارای شکل های عجیب و غریبی نه باشد تا بتوان آن را بعدا به راحتی تمیز کرد زیرا نه تنها باعث ایجاد نمایی نامطلوب می شود بلکه گرد و غبار گرفتن آن باعث کم شدن نور میشود . شاید فکر کنید که راحتی نصب لوستر چندان اهمیتی نداشته باشد چون یک بار نصب میشود ولی باید گفت که هرچی نصب آن راحت تر باشد خطرات احتمالی که به دنبال دارد کم تر است و باید به هنگام نصب لوستر دقت شود که با کابلی محکم به سقف آویز شده باشد

وزن لوستر کلاسیک انتخابی خود  را در نظر بگیرید:

بهتر است توجه کنید که سقف منزل شما توانایی تحمل وزن لوستر مورد نظر را دارد برای مثال برای یک سقف کنفی نمی توان یک لوستری با وزن تقریبی ۷ کیلو استفاده کرد زیرا توانایی تحمل این مقدار وزن را ندارد .

مطلب مرتبط  خودتان لوستر بسازید

امکانات جانبی لوستر :امروزه انواع مختلفی از لوستر های در بازار موجود می باشد که دارای امکاناتی نظیر لامپ های رشته ای اضافی و یا ریموت و قابلیت پخش کردن موزیک می باشند که ممکن است نظر شما را به خود جلب کند . داشتن ریموت و لامپ های رشته ای این امکان را به شما می دهد که مقدار نور دریافتی خود را تنظیم کنید

لوستر کلاسیک

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید