مطالب آموزشی

چگونه لوستر را اندازه بگیریم؟

اندازه لوستر

اولین قدم برای خرید لوستر ، پیدا کردن اندازه لوستر مناسب است. با این حال ، جایی که لوستر را در خانه خود قرار می دهید ، بر اندازه  لوستر انتخابی شما تأثیر می گذارد.اگر یک لوستر در جای مناسب خود قرار بگیرد درخشش و جلوه ی آن ،حال و هوای هر اتاقی را مشخص کرده و افزایش می دهد. لوستر بسیار بزرگ می تواند به راحتی بر یک اتاق و ساکنان آن غلبه کند. و لوستری که خیلی کوچک است بی اهمیت می شود و ارزش درک شده کل فضا را کاهش می دهد. با پیروی از چند دستورالعمل طراحی داخلی برای انتخاب اندازه مناسب ، می توانید تاثیر وسایل را حداکثر کنید. اندازه اتاق بر اندازه لوستر تأثیر می گذارد ، اما نوع فضا نیز بر اندازه  تأثیر می گذارد.

به یاد داشته باشید که هدف از استفاده از لوستر این است که فضای ما بهترین نور پردازش را داشته باشد و افراد ،وسایل گران قیمت موجود در محیط ،اتاق و اثاثیه ی منزل بهترین شکل خود را داشته باشند و به نظر برسند .

برای اینکه یک لوستر مناسب با فضای محیط خود را انتخاب و خرید نمایید ، نکات ما را در مورد اندازه و محل قرارگیری  درست  لوستر دنبال کنید.

ارتفاع و اندازه لوستر

اندازه لوستر:

صرف نظر از نوع لوستر که به دنبال آن هستید  که می تواند کریستال ، سبک شمع ، فانوس ، اسپوتنیک یا طرح دیگر موجود در بازار باشد .ابعاد فضای شما فاکتور اصلی در انتخاب اندازه لوستر است .

اگر لوستر انتخابی شما برای فداتون خیلی بزرگ تر و یا خیلی کوچک تر باشد این طور به نظر می رسد که فضا ی شما از هم جدا شده است و احساس می کنید که اتاق از هم جدا شده است .

مطلب مرتبط  لوستر و دیوارکوب در کجاها استفاده میشود؟

برای اندازه گیری لوستر مناسب فضای خود ابتدا لازم است که طول و عرض اتاق را اندازه گرفته و بعد ارتفاع سقف اتاقی که قرار است لوستر در آن جا آویخته بشود را نیز سایت بزنید .

اندازه ی عرض لوستر مناسب فضای شما :

برای اینکه اندازه ی عرض مناسب لوستر مورد نیاز خود را پیدا کنید ابتدا لازم است طول و عرض اتاق را برچسب فوت اندازه گیری کنید که هر فوت معادل سی سانتی متر است و بعد آن را به اینچ تبدیل نمایید و آن دو عدد را باهم جمع کرده ، عدد حاصله طول لوستر مورد نظر شما را می دهد .

برای مثال اگر طول و عرض اتاق شما ۱۰ و۲۰ باشد حاصل جمع است ها می شود ۲۶ که این عدد نشان دهنده ی عرض لوستر مناسب فضای شما می باشد .

اگر قرار است لوستر خود را در بالای میز ناهارخوری و یا هر میز دیگری بی آویزید بهتر است عرض لوستر انتخابی شما ۱۲ اینچ آزارش بدست آمده کمتر باشد . بدین ترتیب دیگر هیچ کس به هنگام رفت و آمد با لوستر برخورد نمی کند .

ارتفاع لوستر مناسب فضای شما :

برای پیدا کردن ارتفاع لوستر مناسب فضای شما بهتر است ابتدا ارتفاع سقف را اندازه گرفته عدد حاصله که برحسب فوت است را در سه ضرب کرده و ارتفاع لوستر مناسب فضای شما بدست می آید .

اندازه لوستر میز ناهارخوری

موقعیت لوستر در فضای خانه ی شما به دو عامل اصلی بستگی دارد :

یک محیطی که قرار است در آنجا آویخته شود اگر لوستر در مکان مناسبی وصل نشود می تواند کل جریان زیبایی محیط را. تحت تاثیر قرار بدهد .

مطلب مرتبط  آشنایی با لوستر مدرن اروپایی 2023

دو ارتفاعی که از آن آویزان می شود . اگر لوستر شما در یک ارتفاع کمی آویزان شود جریان در خانه را به اختلال می اندازه و اگر در ارتفاع بسیار بالایی نصب شود ممکن است نور کافیه را که انتظار می رود به محیط بدهد به فضا نمی دهد .

برای آویختن لوستر درمیان های خاصی به نکات زیر توجه نمایید :

فضای ناهارخوری :

اگر قرار است از یک لوستر برای این فضا استفاده کنید باید لوستر مورد نظر شما با میز ناهارخوری ۳۰ تا ۳۶ اینج فاصله داشته باشد و لوستر باید دقیقا در مرکز میز ناهارخوری شما باشد نه مرکز فضای اتاق چراکه برای چشم گیج کننده خواهد بود . این موضوع را در نظر داشته باشید که آویختن لوستر در مرکز و بالای میز ممکن است گرمای زیادی را تولید کند و بر روی چهره ی افراد سایه ایجاد کنند بهتر است از لامپ هایی با وات کمتر استفاده کنید تا گرمای تولیدی را کاهش دهید و همچنین برای جبران سایه های احتمالی ایجاد شده از نور های کمکی مثل چراغ های دیواری و یا آباژور استفاده کنید.

بالای جزیره ی آشپزخانه :

بهتر است در این مورد نیز انتهای لوستر ۳۰ تا ۳۶ سانتی متر با جزیره فاصله داشته باشد . درست در مرکز جزیره آویخته شود اگر قرار است از چند لوستر و یا چراغ کوچک استفاده کنید بهتر است که این ها در فاصله ی ۳۰ اینچی از هم قرار داشته باشند . برای مثال اگر قرار است از سه چراغ استفاده کنید یکی را در مرکز جزیره آویخته و دوستای دیگه را در دو طرف آن در فاصله ی ۳۰ اینچی قرار دهید .

مطلب مرتبط  انتخاب آباژور برای فضاهای کوچک | 15 مدل

در فضای اتاق خواب ها و نشیمن ها :

دراین مکان ها بهتر است لوستر درمرکز اتاق و یا در بالای تخت خواب و یا یک میز گرد وسط فضای پذیرایی و یا بالای یک میز قهوه خوری آویخته شود . اگر فضای شما دو طبقه است باید از لوستر هایی استفاده کنید که بعد از آویختن قسمت پایینی لوستر در طبقه ی دوم قرار بگیرد .

همچنین برای راهرو ها و درب ورودی نیز می توان از لوستر های کوچک استفاده کرد که بهتر است در وسط راهرو یا درب ورودی نصب شود .

امیدوارم مطالب گفته شده برای شما سود مند بوده باشد و از ان ها برای داشتن یک انتخاب درست استفاده کنید .

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید