مطالب آموزشی

چگونه از مبل پارچه ای خود مراقبت کنیم؟

مراقبت مبل پارچه ای

راهنمای خانگی مراقبت از مبل پارچه ای؛ از مبل پارچه ای خود مراقبت کنید!

مراقبت های مبل پارچه ای از اهمیت زیادی برخوردارند ، همچنین بچه ها زندگی و شادی را به خانه می آورند ، اما در عین حال، هنگام بازی با چیزها درگیر می شوند، کوچولوهای دوست داشتنی شما اغلب باعث ساییدگی مبل های پارچه ای شما از طریق رنگ، لکه و مواد غذایی می شوند. بنابراین، پیدا کردن مبلمان مناسب که مقاوم در برابر علامت باشند، به راحتی تمیز شوند و با اتاق شما مطابقت داشته باشند ضروری است. انواع مبل پارچه ای مناسب بچه ها موجود است که تا حد زیادی به دفع لکه ها کمک می کند. حتی اگر مقداری آوار روی مبلمان اتاق نشیمن شما جمع شود که بچه های شما کفش هایشان را روی آن می اندازند، می توانید با تمیز کردن درست آن ظاهر جدید آن را به دست آورید!

تمیزکردن میل پارچه ای

راه هایی برای تمیز کردن آسان مبل پارچه ای شما وقتی بچه ها در خانه هستند!

تمیز کردن مناسب مبل مبل پارچه ای شامل در نظر گرفتن برخی عوامل مهم است. عوامل عبارتند از جستجوی دستورالعمل ها/برچسب های تمیز کردن مبلمان که دارای کد خاصی هستند تا به شما در تمیز کردن آن با استفاده از روش صحیح کمک کند.

در بیشتر برچسب های مبل پارچه ای ۵ نوع کد تمیز کردن وجود دارد، یعنی W ، S ، W/S ، X و WASH.

  • W: W به این معنی است که برای تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی خود باید از محصولات تمیز کننده بر پایه آب استفاده کنید. همچنین می توانید از بخارشوی برای از بین بردن لکه ها و ایجاد آلودگی استفاده کنید.
  • S: S نشان می دهد که شما باید از پاک کننده های بر پایه حلال استفاده کنید و از محصولات حاوی آب روی پارچه استفاده نکنید.
  • S/W: S/W به این معنی است که می توانید لکه های روی مبل خود را با محصولات تمیز کننده بر پایه آب یا حلال پاک کنید. استفاده از هر دو نوع پاک کننده بر پایه آب و حلال برای چنین پارچه ای بی خطر است.
  • X: اگر مبل شما دارای کد X است، این بدان معناست که این وسیله باید با جاروبرقی تمیز شود.
  • شستشو: این کد بدین معناست که شما باید پارچه را با آب سرد در ماشین لباسشویی با تنظیم چرخه ظریف بشویید. بعداً آن را روی حرارت ملایم خشک کنید یا با هوا خشک کنید.
  • هنگام تمیز کردن روکش پارچه، دستورالعمل های بالا را در نظر داشته باشید تا به تازگی رنگ و بافت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.
مطلب مرتبط  حقوق مصرف کننده هنگام خرید مبل

شما می توانید از بین مبل های پارچه ای مناسب کودک استفاده کنید تا زیبایی اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی خود را افزایش دهید. برخی از بهترین پارچه هایی که می توانید از آن ها استفاده کنید به شرح زیر است:

میکرو فیبر

انواع مختلفی از میکرو فیبر وجود دارد که عمدتا از نظر بافت متفاوت است. برخی از پارچه های میکروفیبر صاف هستند در حالی که برخی دیگر متراکم تر و درشت تر هستند. این پارچه از الیافی ساخته شده است که حتی از موی انسان سبک تر است. بنابراین نرم، سبک و نگهداری آن آسان است. مبل های میکروفیبر مناسب ترین افرادی هستند که از حساسیت رنج می برند زیرا پارچه گرد و غبار و پرز تولید نمی کند. میکرو فیبر معمولاً دارای ویژگی های طبیعی مقاوم در برابر لکه است اما با این وجود، گاهی اوقات تصادف رخ می دهد و می تواند میکرو فیبر را لکه دار کند. در چنین شرایطی می توانید آن را با استفاده از آب یا حلال مناسب تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل/برچسب را به دقت بررسی می کنید زیرا چند نوع میکرو فیبر نیاز به تمیز کردن آن فقط با یک حلال سازگار دارد.

مبل پارچه ای ( پشم)

مبل پارچه ای -پشمی

مبل های پشمی یا پشمی می توانند انتخاب مناسبی برای خانه شما با خانواده و بچه ها باشند زیرا راحتی بیشتری را در مقایسه با سایر پارچه ها ایجاد می کنند. اگرچه جنس پارچه بسیار مقاوم نیست، اما از نظر طبیعت بسیار مقاوم است و کمتر مستعد بریدن، چنگ زدن یا چروک شدن است. لکه های روی مبل های پشمی را می توان به راحتی متوجه شد و نقاط را تمیز کرد. گرد و غبار و خاک جمع شده در پارچه پشمی را می توان بدون هیچ گونه مشکلی جاروبرقی کرد. می توانید در هر زمان این پارچه طبیعی را با یک جارو برقی دستی جاروبرقی کنید.

مطلب مرتبط  ۱۲ ترکیب رنگ مبل که می توانید چشم بسته به آن ها اعتماد کنید!

چرم

مبل پارچه ای-چرمی

مواد چرم شناخته شده است که مبل ها یا صندلی های عاشقانه را بسیار باکلاس و شیک می کند. پارچه همه کاره ، محکم است و به همین دلیل به راحتی ساییده و پاره نمی شود. سطح صاف و تمیز آن نظافت را راحت می کند و سالی یک یا دو بار می توانید از نرم کننده چرم برای حفظ نرمی و لطافت مبل استفاده کنید.

اگر فرزندان شما آثار خراشی روی چرم خود گذاشتند نگران نباشید زیرا راه حل های ترمیم چربی وجود دارد که باعث می شود مبل شما دوباره زیبا به نظر برسد. اگر مبل از طریق استفاده روزانه از مداد رنگی استفاده می کند یا علائم نشتی یا هر گونه علامت خراشیده می شود، همیشه می توانید با استفاده از روش مناسب آن را تمیز کرده و طراوت آن را بازیابی کنید. به دنبال دستورالعمل ها باشید و بر این اساس تمیز کنید تا مبل چرمی شما همیشه زیبا به نظر برسد!

مبل پارچه ای  (وینیل)

وینیل مانند چرم همه کاره، نرم و انعطاف پذیر است و ظاهر ظریف و یکسانی دارد. با این حال، این چرم ارزان تر از چرم است و بنابراین می توان آن را با قیمت بسیار مناسب خریداری کرد. تمیز کردن پارچه بسیار راحت است زیرا خاک زیاد به آن نمی چسبد. فقط می توانید مقداری آب روی آن اسپری کنید یا از پارچه پاک کن برای از بین بردن لکه ها و ریزش کامل استفاده کنید. وینیل به اندازه میکرو فیبر راحت و گرم نیست، اما می تواند در برابر هرگونه سوء استفاده در زمان بازی کودک شما در اتاق نشیمن مقاومت کند.

مطلب مرتبط  آیا واقعاً به مبل نیاز دارم؟ مبل بخرم یا نه؟

مبل پارچه ای( جین )

درست مثل یک شلوار جین راحت، جین محکم ساخته شده با همه چیز مناسب است. می توان از آن برای ساخت مبل های بچه گانه نیز استفاده کرد. محکم، بادوام است و به راحتی پاره نمی شود. وقتی فرزندان شما روی مبل جین می پرند و بازی می کنند، هرگز نگران خراب شدن آن نباشید. علاوه بر این، مبل های جین رنگ های متفاوتی دارند تا ظاهر اتاق نشیمن یا اتاق بازی کودک شما را تکمیل کنند.

نتیجه

بنابراین اکنون که به خوبی از بهترین انواع مبلمان کودک پسند موجود در بازار آگاه هستید، تأخیر نکنید و همین امروز برای منزل زیبای خود مبل پارچه ای بخرید! از بهترین مبل فروشی در بنگلور خرید کنید که دارای ست مبل های وارداتی بسیار شیک و با قیمت مناسب است. داشتن مبل پارچه ای مناسب به شما کمک می کند تا همیشه ظاهری جدید داشته باشید زیرا جذابیت و طراوت از دست رفته همیشه با تمیز کردن آسان به دست می آید. دیگر مجبور نیستید به فرزندان خود یادآوری کنید که قبل از نشستن روی مبل، کفش های خود را درآورند!

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید