مطالب آموزشی

چه لوستری برای جزیره ی آشپزخانه مناسب است؟

آشپزخانه

نورپردازی برای یک فضا بسیار بزرگ یا کوچک (به عنوان مثال : آشپزخانه ) بسیار مهم است، در طراحی داخلی ، همیشه بیانیه را در یک اتاق نشان می دهد یا تمام عناصر را در کنار هم قرار می دهد. لامپ ها و نورپردازی می توانند به اتاق ابعاد ببخشند و واقعاً فضای اتاق شما را روشن کنند. نورپردازی خیره کننده ، مکان عالی شما را به مکانی فوق العاده تبدیل می کند که تضمین می کند اعضای خانواده و دوستان خود را در حین ورود تشویق کنید به آن سمت نگاه کنند. اما چراغ ها و نورهای زیبا همیشه در بازار گران هستند. و ذهن ها به این سمت می رود برای داشتن یک نور

پردازی زیبا باید هزینه های زیادی را صرف کنند تا یک محیط خاص و ویژه داشته باشند . امروز می خواهیم یک روش مقرون به صرفه و کاربردی را بهتون پیشنهاد کنیم آن هم نورپردازی جزیره های آشپزخانه می باشد . اگر آشپزخانه قلب هر خانه ای است جزیره ی آشپزخانه ضربان قلب آن خانه می باشد .این قسمت از خانه معمولا مورد توجه همگان قرار می گیرد .

آشپزخانه

انواع نورپردازی آشپزخانه

نور پردازی های جزیره های آشپزخانه ها به دو دسته ی نورپردازی برجسته که شامل آویزها و لوسترها می شود که بالای جزایر آویخته می شود و نورهای مخفی که شامل ال ای دی که زیر کابینت ها و جزایر استفاده می شود تقسیم می شود .

شاید به نظر شما برسد که نور های ال ای دی و مخفی دیگر از مد افتاده اند و کاربردی ندارند . باید به شما بگویم که ،چراغ های LED  موجود در سقف، نور محیطی لازم  برای ورود به اتاق در تاریکی را می تواند تامین کند. در زیر کابینت ها  این نورپردازی وظیفه دارند تا هنگام کار روی میز کابینت به شما روشنای لازم را بدهند و به شما  کمک کنند. آویزها در دسته نورپردازی های برجسته قرار می گیرند تا فضا عالی به نظر برسد. نه ، آنها از مد افتاده  نیستند ، فقط عملکرد متفاوتی نسبت به بقیه وسایل روشنایی و نورپردازی ها  دارند. وقتی شب را در آشپزخانه به پایان میرسانید ، چراغ های زیرکابینتی را می توان به جای چراغ های برجسته  روشن کرد و روشنایی مورد نیاز محیط را تامین کنید .  وظیفه ی آویزهای روی جزیرها اینجاست که  وقتی شما دارید چیزی می خورید یا روی کانتر خود کار می کنید به شما کمک کنند ببینید چه می خورید. همانطور گفته شد این دو باهم مغایرتی ندارد و در کنار هم انعطاف پذیر نیز هستند.

مطلب مرتبط  نورپردازی جزیره آشپزخانه

برای طراحی نورپردازی جزیره ها ی موجود در آشپزخانه باید به چند نکته ی اساسی توجه کنیم . مهم ترین نکته در طراحی نورپردازی جزیره ی آشپزخانه این است که باید تعداد و اندازه لوستر و یا چراغی که برای این کار استفاده می کنیم باید متناسب با رنگ و سبک آشپزخانه باشد . بهترین مدل برای استفاده از چراغ و آویز بالای جزیره آشپزخانه به صورت سه تایی است البته باید به این نکته توجه کرد که به ابعاد جزیره ی موجود نیز بستگی دارد برای مثال برای یک جزیره کوچک  دو تا آویز یا لوستر کفایت می کند و یا برعکس برای یک جزیره خیلی بزرگ به تعداد بیشتری آویز یا لوستر احتیاج است .

جزایر آشپزخانه کاربرد های چندگانه ای برای یک آشپزخانه دارد از کانتری برای آشپزی تا میزی برای غذا خوری بنابراین میزان نوری که به سمت آن می آید اهمیت دارد .

چراغ روشنایی جزیره آشپزخانه خود را تا چه ارتفاعی باید آویزان کنم؟ شاید این و سوالات بعدی از پر تعداد ترین سوالات در زمینه روشنایی جزایر آشپزخانه می باشد بهتر است به این چندین سوال یک پاسخ درست و اصولی بدهیم تا ابهامات رفع شود

قاعده کلی برای نورپردازی جزیره آشپزخانه این است که فاصله ۳۰ اینچی بین قسمت پایینی و میز پیشخوان قرار دهید. البته استثنائات و عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر ارتفاع آویزان تأثیر بگذارد.

در درجه اول ، اندازه وسایل و میزان نور مورد نیاز برای تأمین آن تفاوت ایجاد می کند. چراغ های کوچکتر را باید به پیشخوان آویزان کرد ، در حالی که وسایل بزرگتر و روشن تر را می توان در فاصله بیشتری قرار داد.

همچنین ، اگر شما یا عزیزانتان بلندتر از یک فرد معمولی هستید ، ممکن است بخواهید چراغ های خود را چند اینچ بالاتر ببرید. مهم نیست چه اتفاقی می افتد ، شما همیشه باید یک دید واضح در مورد نورپردازی جزیره آشپزخانه خود داشته باشید.

یکی دیگر از دلایلی که می توانید چراغ ها را کمی بالاتر از حد استاندارد افزایش دهید این است که جزیره آشپزخانه شما دارای اجاق گاز است. برای اطمینان از این که روشنایی جزیره شما یکپارچگی خود را بر روی اجاق گاز تابش گرما حفظ می کند ، ۳۳ تا ۳۶ اینچ از سطح را هدف بگیرید.

مطلب مرتبط  چه لوستری بخریم؟

در جزیره آشپزخانه خود به چند وسیله روشنایی نیاز دارم؟

در همه جنبه های طراحی داخلی ، تناسب ضروری است. این درست تر از این نیست که از خود بپرسید “چند آویز باید بگیرم؟” برای دستیابی به تناسب بصری مناسب با نورپردازی جزیره آشپزخانه ، از قانون سه پیروی کنید. این قاعده بر اساس این ایده است که اشیاء که در گروه های سه تایی مرتب شده اند از نظر بصری متعادل تر از زوج ها یا حتی اعداد هستند. در واقع ، همه اعداد فرد جذاب تر در نظر گرفته می شوند. بسته به شرایط ، گروه های پنج یا هفت چراغ آویز ممکن است بهتر از سه کار کنند.

اما این بیشتر یک دستورالعمل است تا یک امر ضروری. مطمئنا مواردی وجود دارد که در آن سه چراغ می توانند فضا را تحت تاثیر قرار دهند یا به سادگی با طرح کلی شما مطابقت نداشته باشند. به عنوان مثال ، جزایر کوچکتر آشپزخانه ممکن است به اندازه کافی با یک یا دو آویز روشن شوند. یا شاید شما آشپزخانه ای با طراحی باز دارید و نمی خواهید با وسایل روشنایی زیاد منطقه را شلوغ کنید.

بهترین منبع نور برای روشنایی جزیره آشپزخانه چیست؟

در مورد منبع نور شما ، لامپ های LED انتخاب مدرن هستند. از نظر مصرف انرژی ، وات را کم و لومن را بالا نگه می دارند. توجه داشته باشید که خروجی لومن بالا برای نوع روشنایی مورد نیاز در بالای جزیره آشپزخانه شما ایده آل است.

دمای نورپردازی شما نیز اهمیت دارد. مهم این است که قلب خانه شما دعوت کننده باشد. به همین دلیل است که دمای رنگهای گرم در اینجا بهترین کار را می کند. برای درک بهتر اهمیت نور در این قسمت از خانه به برسی چندین مدل جزیره آشپزخانه و نورپردازی های به کاررفته در آن می پردازیم با ما همراه باشید .

اگر برای طراحی آشپزخانه ی خود یک جزیره ی نسبتا بزرگ در نظر گرفته اید وبی تنها یک محل برای آویز چراغ یا لوستر مورد نظر خود دارید هیچ ناراحت نباشید چرا که فقط کافیه شما جزیره ی خود را به وسط آشپزخانه انتقال بدهید تا با یک لوستر این مشکل را حل کنید . همان طور که در تصویر می بینید .طراح از یک جزیره ی نسبتا بزرگ برای این فضا استفاده کرده است . برای روی جزیره از سنگ گرانیتی سفید رنگ استفاده کرده است . آویز انتخابی برای این فضا کاملا در تناسب با کابینت ها و طراحی جزیره ی موجود می باشد در واقع سعی طراح دراین بوده است که از جزیره به عنوان یک نقطه ی کانونی استفاده کند . تکمیل کننده ی طراحی خودش را با یک آویز زیبا که در عین مدرنی بسیار درخشان و شکیل است کامل کرده است . نور تابیده شده از سمت لوستر به زیبایی از روی سنگ جزیره بازتاب می شود و به فضا نمایی زیبا می بخشد .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر بالای میز ناهار خوری | 15 مدل جدید

آشپزخانه

بیشتر افراد این تصویر را دارند که باید از چراغ ها یا لوسترهای آویزی برای روشنایی بالای جزیره ی آشپزخانه استفاده بکنند باید بگویم این یک تصوری اشتباه است همانطور که در تصویر مشاهده می کنید می توان از یک لوستر کریستال نیز برای دکور کردن و روشنایی بالای جزیره آشپزخانه نیز استفاده کرد . در تصویر فوق طراح به زیبایی از یک لوستر کریستال متناسب با دکور فضا برای روشنایی محیط آشپزخانه و جزیره ی آن استفاده کرده است . در آشپزخانه ی فوق بین رنگ یخچال و صندلی های جزیره و بازتاب نور از لوستر تناسب و هارمونی خاصی وجود دارد .

امیدوارم مطالب گفته شده برای شما کارآمد بوده باشد .

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید