مطالب آموزشی

چراغ لاینر چیست

چراغ لاینر چیست

چراغ لاینر یا چراغ خطی در حقیقت یکی از مدل های چراغ ال ای دی است و کاربرد آن نورپردازی خطی و تزیینی است. این چراغ های هوشمند بیشتر جنبه تزیینی دارند و در حال حاضر استفاده از آن در سقف های کاذب و زیر کابینت رواج زیادی پیدا کرده است. چراغ های لاینر در اندازه های مشخص در فروشگاه عرضه می شوند و هدف اصلی از نصب آن، ایجاد نورپردازی به طور یکنواخت است. برای آشنایی بیشتر با این عنصر روشنایی در این مطلب از وبلاگ چشمه نور همراه ما باشید.

ویژگی های چراغ های لاینر

چراغ خطی یا لاینر با توجه به ویژگی های منحصر به فردش، به عنوان یکی از منابع نورپردازی در طراحی های مدرن و مینیمال کاربرد دارد. چراغ لاینر یکی از سیستم های نورپردازی مدرن است و نسبت به سیستم های روشنایی قدیمی، نور بیشتر، دوام بالاتر و مصرف انرژی کمتری دارد. این چراغ از نظر طراحی نورپردازی، ویژگی های خاصی دارد و امکان ایجاد نورپردازی های متنوع و هماهنگ با طراحی داخلی، با آن امکان پذیر است. نورپردازی خطی، با ایجاد لایه های نوری مناسب، علاوه بر تامین روشنایی، زیبایی دکوراسیون را چند برابر می کند.

 چراغ لاینر

معرفی انواع چراغ خطی یا لاینر

چراغ لاینر در مدل های مختلفی در بازار لوازم روشنایی موجود هستند و هر کدام از آنها دارای کاربرد ویژه ای هستند. این چراغ را می توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی و میزان نور مورد نیاز انتخاب کنید. در ادامه انواع چراغی خطی یا لاینر را معرفی می کنیم.

  • چراغ خطی توکار: همزمان با رواج استفاده از سقف های کاذب، استفاده از چراغ لاینر تو کار تا حد زیادی افزایش پیدا کرد. چراغ های خطی در شیار سقف های کاذب یا در دهانه تو خالی سقف ها یا دیوارها نصب می شوند. این چراغ ها بعد از نصب دیده نمی شوند و به همین دلیل به نور مخفی معروف هستند. با استفاده از چراغ های خطی توکار، می توانید نورهایی خطی، کروی، منحنی و ال شکل در دکواسیون ایجاد کنید.
  • چراغ خطی روکار: نصب چراغ لاینر روکار، بهترین راهکار برای زمانی است که نمی توان در سقف کاذب، برش یا شیاری ایجاد کرد. چراغ های روکار به زیبایی چراغ های توکار نیستند و بیشتر در دکوراسیون صنعتی یا محیط های اداری کاربرد دارند. چراغ های خطی روکار در رنگ های مختلفی موجود هستند و شما می توانید به راحتی رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • چراغ خطی آویز: چراغ لاینر آویز، شبیه به یک خط روشن معلق است و به عنوان چراغ خطی معلق هم شناخته می شود. این چراغ مانند چراغ خطی روکار، در مکان هایی با سقف بلند کاربرد دارد. با نصب چراغ خطی آویز، فضایی مدرن در محیط ایجاد می شود. در حقیقت این چراغ ها بهترین گزینه برای ایجاد نورپردازی برجسته و شگفت انگیز هستند.
مطلب مرتبط  چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟! 7 نکته کلیدی

چراغ آویز چشمه نور کد A6395 زیتونی

چراغ آویز چشمه نور کد A6395/BK مشکی

چراغ آویز چشمه نور کد A6395/T طوسی

کاربرد چراغ های خطی

از چراغ های لاینر می توانید در طراحی دکوراسیون مدرن به عنوان نور تزیینی یا کمکی بهره بگیرید. علاوه بر این می توانید از آنها به عنوان مکمل نور اصلی در فضاهایی که به نور زیاد احتیاج دارد، استفاده کنید. مهم ترین کاربرد های چراغ های خطی شامل موارد زیر می شود.

  • ایجاد نور موضعی در آشپزخانه
  • استفاده ار مکان هایی با سقف خیلی بلند
  • سقف کناف

 چراغ لاینر

جمع بندی

چراغ لاینر یکی از مهم ترین تجهیزات نورپردازی است که به خاطر طراحی شیک و مدرنش، طرفداران زیادی دارد. در دنیای امروز، با توجه به اهمیت بالای نورپردازی در طراحی دکوراسیون، استفاده از این چراغ محدود به فضای خاصی نمی شود. این چراغ با وجود داشتن نور زیاد، گرمای زیادی تولید نمی کند و به همین دلیل در مکان های مختلف قابل استفاده است.

فروشگاه لوازم روشنایی چشمه نور با ارائه بهترین لوازم جانبی روشنایی از جمله انواع لامپ و چراغ، بهترین فروشگاه حضوری برای خرید تجهیزات روشنایی است.

لوستر مدرن
لوستر کریستالی
لوستر مولکولی
لوستر فلزی

دیدگاهتان را بنویسید