مطالب آموزشی

چراغ استخری و آبنما چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چراغ استخری و آبنما چه ویژگی هایی باید داشته باشد

چراغ استخری و آبنما یکی از ابزارهای نورپردازی مورد استفاده در آبنماها یا استخرهای روباز و سرپوشیده است. اگر شما نیز قصد دارید استخر یا آبنمای باغ، ویلا یا منزل خود را با استفاده از این چراغ ها تزیین کنید یا استخر خود را برای استفاده در شب های گرم آماده کنید، پیشنهاد می کنیم در این مطلب وبلاگ چشمه نور با ما همراه شوید تا شما را با ویژگی های این محصولات آشنا کنیم.

چراغ استخری و آبنما

چراغ استخری و آبنما

چراغ استخری چیست؟

اگر بخواهیم چراغ های مورد استفاده در نورپردازی را به صورت کلی بررسی کنیم، باید بگوییم که انواع این محصولات بر حسب محل استفاده، به تولید می رسند. بر همین اساس نیز انواع چراغ استخری و آبنما ساخته شده اند. در واقع چراغ استخری و آبنما محصولی است که به منظور نورپردازی این محل ها مورد استفاده قرار می گیرد. این چراغ ها همچون سایر محصولات مورد استفاده در نورپردازی، در مدل های گوناگونی تولید شده و به فروش می رسند.

ویژگی های چراغ آبنما

  • برخورداری از درجه حفاظت مناسب: از آنجا که این چراغ ها به صورت مستقیم با آب در ارتباط هستند، نیاز است که از ایمنی بالایی برخوردار باشند. در واقع ضد آب و بی خطر بودن از مهمترین ویژگی هایی است که یک چراغ استخری و آبنما باید داشته باشد.
  • هوشمند بودن: امروزه نورپردازی در بسیاری از فضاها به صورت هوشمند قابل کنترل است. این قابلیت علاوه بر آسان تر کردن کار با این ابزارها، این امکان را ایجاد می کند که بتوانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. چراغ های استخری را می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که از طریق سنسورهای حرکتی، کنترل از راه دور و یا به وسیله هوش مصنوعی فعال شوند. همچنین انواعی از این چراغ ها به قابلیت تعویض رنگ لامپ با کمک تلفن همراه مجهز هستند.
  • داشتن زاویه تابش مناسب: برخی از این محصولات برای استفاده در عمق استخر مناسب هستند. در حالی که برخی دیگر را در دیواره استخرها مورد استفاده قرار می دهند. در هر صورت مدل چراغ استخری باید به گونه ای باشد که بتواند زاویه تابش مناسب در استخر و آبنما را فراهم کند.
چراغ استخری و آبنما

چراغ استخری و آبنما

نور ال ای دی و هالوژن استخر

اغلب از لامپ های هالوژن در افق بالایی برای روشنایی استخر استفاده می شود. آنها قدرت کافی دارند و از شیشه سکوریت و ظریف ساخته شده اند. تعداد کمی از این لامپ ها برای روشن کردن ناحیه چشمگیر سطح آب و همچنین محیط اطراف کاسه کافی خواهد بود. اساساً از چنین نورپردازی در استخرهای عمومی استفاده می شود که هدف اصلی از نورپردازی تامین امنیت بازدیدکنندگان است.

مطلب مرتبط  مبلمان تختخواب شو مناسب برای خانه های کوچک

چراغ استخر زیر آب

مواقعی وجود دارد که پس از نصب همه ابزارها، این احساس وجود دارد که هنوز چیزی کم است. شاید لحظه از دست رفته روشنایی لایه زیر آب باشد. پرتوهایی که از تمام ضخامت آن عبور می کنند، حس های بصری از دست رفته را اضافه می کنند.

چراغ های زیر آب برای استخر از پلاستیک مقاوم در برابر ضربه یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که به دلیل خواصی که دارند در معرض خوردگی نیستند. دستگاه های ساخته شده از شیشه سکوریت کاملاً از آسیب احتمالی هنگام غواصی و غواصی صاحبان و همچنین از تغییر شکل تحت فشار آب محافظت می شوند.

چراغ استخری و آبنما

انواع چراغ استخری و آبنما

  • چراغ های LED: این لامپ ها به دلیل نصب آسانی که دارند، به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در آبنما و استخر محسوب می شوند. از طرفی این محصولات از نظر مصرف انرژی به صرفه هستند و طول عمر بالایی دارند. به طوری که بازدهی آن ها تا حدود ۸۰ درصد بالاتر از سایر لامپ ها است.
  • چراغ های استخری هالوژنی: میزان و شدت نور چراغ استخری هالوژنی بیشتر از لامپ های LED است. به همین دلیل در صورتی که قصد دارید این محصولات را خریداری کنید، نسبت به چراغ های LED باید تعداد کمتری از آن ها را تهیه نمایید.
  • چراغ های استخری از نظر روکار و توکار بودن در دسته های گوناگونی قرار می گیرند.
  • همچنین باید بگوییم که این لامپ ها در انواع سایز، توان، مدل، جنس بدنه و … به تولید می رسند و خریداران می توانند با توجه به نیاز خود، محصول مناسب را تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید