مطالب آموزشی

نکات مهم در نورپردازی هتل و مسافرخانه

نکات مهم در نورپردازی هتل و مسافرخانه

اصول خاصی برای نورپردازی هتل و مسافرخانه وجود دارد و در زمان طراحی برای نورپردازی این اصول باید به طور کامل رعایت شوند. هر کدام از بخش های هتل مانند لابی، نمای بیرونی هتل، ورودی، راهروها، اتاق ها، سرویس های بهداشتی و … اصول خاصی برای نورپردازی دارند. استفاده از انواع لوستر آویز، لوستر سقفی، لوستر دیواری و انواع آباژور در نورپردازی هتل ها کاربرد دارند. در این مقاله از وبلاگ چشمه نور با ما همراه باشید تا با نکات مهم در مورد اصول نورپردازی هتل آشنا شوید.

نورپردازی هتل و مسافرخانه

استفاده از چراغ توکار و لوستر در نورپردازی هتل و مسافرخانه

تاثیر نورپردازی هتل و مسافرخانه

نحوه نورپردازی هتل و مسافرخانه نقش مهمی در آسایش و رفاه مسافران دارد. به این ترتیب طراحی روشنایی و انتخاب المان های آن باید به طور دقیق و اصولی انجام شود. در حقیقت باید بین طراحی نورپردازی و کاربری فضا و معماری بنا، تعادل وجود داشته باشد. در ادامه بعضی از نکات مهم در طراحی نورپردازی هتل ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • هماهنگ بودن سبک و استایل نورپردازی در همه قسمت های هتل و مسافرخانه
  • وجود نورپردازی منعطف و ملایم
  • مشخص کردن سبک نورپردازی در ابتدای طراحی هتل

نورپردازی نمای بیرونی هتل

تجهیزاتی که برای نورپردازی نمای هتل ها و مسافرخانه ها استفاده می شوند، شامل جت لایت، چراغ های ریسه ای ال ای دی و پروژکتور می شوند. انتخاب نورپردازی هتل و مسافرخانه در قسمت نمای هتل، تا حدی بستگی به سبک معماری هتل دارد. اگر سبک معماری هتل مدرن باشد، از تزیینات و جزییات استفاده نمی شود و در عوض از سطوح یکپارچه استفاده می شود. نورپردازی سبک مدرن باید به گونه ای باشد که حتی در صورت نبودن نور روز، فضا یکپارچه دیده شود. استفاده از چراغ های ریسه ای انتخاب خوبی برای سبک های مدرن است.

مطلب مرتبط  با این 5 مدل لوستر مدرن مشکی چشمه نور، دکوراسیون منزلتان را متحول کنید

نورپردازی لابی هتل

لابی هتل یکی از مهم ترین بخش های هتل است و طراحی و نورپردازی آن باید طوری باشد که احساس خوبی در مسافران ایجاد کند. برای نورپردازی هتل و مسافرخانه در قسمت لابی، می توان از چراغ های سقفی توکار و روکار که پخش نور یکنواختی دارند، استفاده کرد. استفاده از نورهای گرم و چراغ های دکوراتیو در لابی، تصویر خوبی از هتل در ذهن مسافران ایجاد می کند. با توجه به این که لابی هتل و مسافرخانه از بخش هایی است که همیشه باید روشن باشد، بهتر است از چراغ های کم مصرف استفاده شود.

نورپردازی اتاق های هتل

بهتر است برای نورپردازی اتاق های هتل و مسافرخانه، از تجهیزاتی استفاده کرد که قابلیت تنظیم نور دارند. به کار بردن نورهای گرم، بهترین انتخاب برای نورپردازی هتل و مسافرخانه در بخش های اتاق خواب است. به هیچ عنوان از نورهای مستقیم و شدید در امتداد محورهای دید اصلی استفاده نکنید. برای جذابیت بیشتر می توانید در قسمت های کنار تخت خواب، ورودی اتاق و بالای میز توالت، چراغ های دکوراتیو به کار ببرید.

نورپردازی هتل و مسافرخانه۱

نور پردازی اتاق های هتل

اهمیت نورپردازی هتل و مسافرخانه

نورپردازی در یک هتل ممکن است آن را دلپذیر، گرم و دلپذیر کند یا آن را تاریک و سرد کند. نورپردازی یک نکته مهم برای هتل هایی است که می خواهند محیطی عالی برای مهمانان خود ایجاد کنند.

به ویژه پیشرفت‌های جدید در نورپردازی LED به شما این امکان را می‌دهد که فقط با تغییر چراغ‌ها ظاهر و احساس اتاق هتل را کاملاً تغییر دهید.

مطلب مرتبط  مناسب ترین انواع لوستر برای سقف کوتاه

طراحی نور برای بهترین تجربه مهمان

کل تجربه مهمان از زمانی شروع می شود که به میز پذیرش هتل می رسید. اگر شب دیر می‌رسید، نورپردازی باید گرم و دلگرم کننده باشد و به شما این امکان را می‌دهد که احساس آرامش و آسودگی داشته باشید. در مقابل، وقتی صبح می‌رسید، باید نور روز یا نور سفید روشن کافی باشد تا به شما کمک کند انرژی و هوشیاری داشته باشید.

هدف این است که پس از ورود بازدیدکنندگان به اتاق هتل، خانه ای دور از خانه را برای بازدیدکنندگان فراهم کنیم. علاوه بر این، انتخاب سناریوهای روشنایی انتخابی آنها از یک کنترل پنل واحد، در بدو ورود با استقبال گرمی از آنها مواجه خواهد شد.

سنسورهای دینامیک روشنایی شب در اتاق ممکن است برای واکنش نشان دادن زمانی که بازدیدکنندگان در طول شب از خواب بیدار می شوند، با نورهای سطح پایین به طور خودکار کف را برای ایمنی بهتر روشن می کنند. نورپردازی خودکار به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در صورت عدم فعالیت، با خاموش کردن چراغ‌ها پس از مدت زمان مشخصی، خواب بهتری داشته باشند.

نورپردازی هتل و مسافرخانه

نورپردازی هتل و مسافرخانه

ادغام نور در معماری | نورپردازی هتل و مسافرخانه

معماران به تمام دکورها از جمله طراحی نور هتل رسیدگی می کنند.

فرض کلی در بین مشاغل این است که کارکردن لامپ ها و لامپ ها اساساً ساده است، بنابراین لازم نیست با در نظر گرفتن محیط، دما و رنگ، مسائل را پیچیده کنید.

نصب لامپ یک تکنیک اساسی است که اگر در حال روشن کردن یک انبار یا یک فروشگاه راحتی هستید، ممکن است بدون کمک یک طراح نور از آن استفاده کنید. با این حال، اگر در حال طراحی یک هتل هستید که نیاز به برنامه ریزی گسترده دارد، همان استراتژی منجر به طراحی ضعیف می شود.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب لوستر سقفی کوچک | 20 مدل

وظیفه طراحان نور ارائه ایده های جدیدی است که به هتل شما جذابیت خاصی برای برندسازی ارائه دهد. پیشنهادات آنها، همراه با پیشنهادات معماران، به طور فزاینده ای در طراحی سازه های هتل مورد توجه قرار می گیرد.

وسایل روشنایی به طور فزاینده ای برای چیزی بیش از روشنایی استفاده می شوند. آنها همچنین به عنوان تزئین و به عنوان بخشی از ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود. نور اثراتی ایجاد می کند که با هیچ رسانه دیگری امکان پذیر نیست.

نورپردازی هتل و مسافرخانه

سوالات متداول در مورد نحوه نورپردازی هتل و مسافرخانه

  1. نورپردازی راهروها در هتل و مسافرخانه باید چگونه باشد؟

نورپردازی هتل و مسافرخانه در راهرو باید به گونه ای باشد که مسیر اتاق ها و آسانسور به راحتی قابل دید باشد.

  1. برای نورپردازی نور رستوران هتل باید از چه نوری استفاده شود؟

بهتر است برای نورپردازی رستوران هتل یا مسافرخانه از نورهای گرم و ملایم استفاده شود.

جمع بندی

یکی از مهم ترین نکات در نورپردازی هتل و مسافرخانه، در نظر گرفتن نور و روشنایی طبیعی است. در هنگام طراحی هتل به این نکته توجه کنید که همه اتاق های هتل نور طبیعی داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نورپردازی هتل و مسافرخانه، مقالات مرتبط با این موضوع در چشمه نور را مطالعه کنید.

خرید لوستر

قیمت و خرید لوستر و محصولات چشمه نور

دیدگاهتان را بنویسید