مطالب آموزشی

نکات مهم در مورد مبل تختخواب شو

امروزه به علت کوچک شدن فضای داخلی منازل و کاربرد های گوناگون اتاق های یک خانه٬ مبل تختخواب شو مورد توجه ی زیادی قرار گرفته است . از آنجا که مبل به یک عنصر اصلی فضای پذیرایی تبدیل شده است و حضورش تقریبا به حالت اجباری در آمده است افرادی که فضای کمی دارند به مبل های چند کاره که هم نیاز مبلمان آن ها و هم نیاز استراحت و خوابیدن آن ها را رفع کند روی آورده اند.

به هنگام تهییه و خرید این دسته از مبلمان باید به نکاتی مهم و اساسی توجه کرد که تا این جا به بررسی مهم ترین های آن می پردازیم .

قبل از هرچیزباید ازخود چند سوال اساسی بپرسید:

فضای در دسترس شما چقدر است ؟

ابعاد و سایز مناسب خود را مشخص کنید ؟

چه تایمی از روز را به استراحت و چه تایمی را به کارهای روزانه ی خود می پردازید ؟

چند نفر از فضای خانه استفاغده می کنند ؟

مجرد هستید یا متاهل ؟

باید با دقت زیاد به هریک از این سوال ها پاسخ دهید تا بتوانید مناسب ترین محصول را انتخاب کنید .

نکات کلی در مورد مبل تختخواب شو

متریال به کار رفته در مبل تختخواب شو

اولین و مهم ترین نکته درمورد مبل تختخواب شو جنس پارچه ی به کار رفته در آن است باید از پارچه ای لطیف و نرم در ساخت آن استفاده شده باشد . بهترین جنس برای روکش مبل ،پارچه ی مخمل ترک می باشد البته این جنس پارچه با قیمت های بالایی در بازار خرید و فروش می شود . برای مناسب شدن قیمت مبل می توان از پارچه های چینی که تراک بالایی دارد نیز استفاده کرد .

مبل تختخواب شو

توجه به کلاف مبل

نکته ی دیگر این است که حتما قبل از تهییه ی مبل تخت خوابشو آن را باز کرده و امتحان کنید . در این دسته از مبل ها باید همه جای آن از سطح و کنارهاش پوشیده شده از تشک و ابر باشد . اگر در آن چوب به کار رفته بود از خریدن آن خودداری کنید .همچنین باید تخته یا چوب به کار رفته در کف مبل لقی نداشته باشد و توانایی تحمل وزن را داشته باشد .

مطلب مرتبط  Sweet seat: functional seat for IT folks

مناسب بودن تشک مبل

نکته مهم دیگر این است که باید قطر تشک تخت به گونه ای باشد که بعد ازمدتی استفاده و کم شدن قطر آن باز هم بشود از آن استفاده کرد و برایتان کارایی داشته باشد .همچنین باید به فنرهای به کار رفته در آن توجه کنید که مقاوم باشند و تحمل وزن شما را داشته باشند و بعد از مدتی استفاده به گونه ای نشود که شما در تخت فرو بروید .همچنین هنگام خرید از مسئول فروشگاه سوال کنید که آیا تشک این مدل تخت قابل تعویض است و در بازار موجود است که در صورت خراب شدن ان را تعویض کنید .

مبل تختخواب شو

یکی دیگر از نکات مهم در این تایپ مبل ها اسکلت و چهارچوب آن است باید چهارچوب به کار رفته در  آن مقاوم باشد چرا که در اثر باز و بسته کردن زیاد دچار لقی و تکان نشود .

مبل تختخواب شو

پایه های کاناپه از ارکان مهم این مبل است چرا که باید به بدنه ی آن محکم چسب شده باشد تا تحمل این همه وزن و استفاده ی زیاد را داشته باشد چون این محصول به دو منظور استفاده می شود اگر پایه به بدنه میخ شده باشد بعد از مدتی لق می شود .

انتخاب درست رنگ مبل

رنگ و طرح مبل نیز مهم است چرا که معمولا از این مبل ها در  فضا های کوچک استفاده می شود بایست دارای طرح و رنگی باشد که محیط را بزرگ تر نشان بدهد نه کوچک تر .

مبل تختخواب شو

مبل تختخواب شو خوب نباید به هنگام باز و بسته شدن سرو صدا ایجاد کند و یا گیر کند .همچنین به راحتی باز و بسته بشود و به هنگام باز و بسته شدن دچار لقی و تکان نشود . چرا که شما قرار است دست کم روزی یک بار این کار را انجام دهید سهولت در این کار بسیار مهم است .

مطلب مرتبط  مبلمان سلطنتی یا راحتی کدام بهتر است

سخن آخر

با در نظر گرفتن نکات بالا و گرفتن گرانتی از فروشگاه شما میتوانید انتخاب مطمئن داشته باشید همچنین می توانید مدل های مختلفی از این تایپ کاناپه را در وب سایت ما مشاهده کنید و درصورت پسند به صورت اینترنتی خریداری کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید