مطالب آموزشی

نکات ایمنی تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر های سقفی سخت به نظر می رسد اما تمیز کردن آن از کارهای ضروری می باشد زیرا لوستر کثیف درخشندگی کمتری دارد و نمی تواند به خوبی نور را پخش کند پس بهتر است چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن لوستر ها کنیم. امروزه لوستر ها از لوازم اصلی و جذاب منزل تلقی  می ‌شود و  یکی از راه های لوکس نشان دادن منزل استفاده از لوستر هاست. لوستر های سقفی در این امر کمک کننده و  بسیار چشم نواز هستند.

اما تمیز کردن لوستر ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. پس  بهتر است نکات ایمنی را هنگام تمیز کردن لوستر رعایت کنید تا کمتر دچار آسیب شوید.

در این مقاله ما نکات ایمنی تمیز کردن لوستر ها با شما به اشتراک می گذاریم تا از خطرات آن آگاه شوید و از آسیبهای جدی در  امان بمانید.

اولین قدم برای تمیز کردن لوستر، قطع کردن برق لوستر ها می باشد. اغلب افراد  قبل از تمیز کردن لوستر برق لوستر را قطع نمی‌ کند و یا به اشتباه برق نول را به جای فاز قطع می کنند که دچار برق گرفتگی می‌ شوند. در نتیجه  اول از قطع بودن برق مطمئن شوید و بعد از دستمال خیس برای تمیز کردن لوستر استفاده کنید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.

پس از اسپری کردن مستقیم مواد شوینده بر لوستر روشن جدا پرهیز کنید.

اکثر لوستر ها به سقف آویزان شده اند و در بالاترین ارتفاع قرار دارند و برای تمیز کردن و  تسلط کافی داشتن به لوستر، احتیاج داریم که به لوستر نزدیک شویم. در نتیجه باید از یک نردبان یا چهارپایه برای تمیز کردن لوستر کمک بگیریم.

تمیز کردن لوستر

اما باید از سالم بودن پایه های چهارپایه یا نردبان مطمئن می شویم تا از ارتفاع سقوط نکنیم و دچار آسیب نشویم در کل پروسه تمیز کردن اکسسوری ها به خصوص لوستر ها کاری زمان بر است. پس در تمیز کردن لوستر عجله نداشته باشید و با صبر و حوصله شروع به کار کنید تا آسیب نبینید.

مطلب مرتبط  نکات مهم در خریدن لوستر مدرن

برای تمیز کردن  لوستر هیچگاه مواد های شوینده قوی را مخلوط نکنید زیرا علاوه بر خراب شدن لوستر و از دست دادن جلال و تازگی خود باعث تولید گازهای اسیدی شده و آسیب جدی به ریه وارد می گردد که با علایمی مثل آسم ، خس خس سینه و تنگی نفس بروز می دهد.

اگر به گرد و غبار و یا بوی مواد شوینده حساسیت دارید حتماً قبل از شروع کار صورت و بینی خود را با ماسک بپوشانید.

ممکن است حین تمیز کردن لوستر قطعات کوچک لوستر به چشم شما برخورد کند توصیه می شود از عینک محافظ برای محافظت از چشم خود بهره ببرید.

قبل از تمیز کردن لوستر یک پارچه یا پتوی ضخیم زیر لوستر پهن کنید که اگر قطعات لوستر هنگام تمیز کردن به پایین سقوط کرده اند بر روی پارچه بیفتند و از شکستن قطعات جلوگیری شود.

برای تمیز کردن قطعات لوستر اقدام به جدا کردن کابل لوستر  نکنید فقط قطعات را جدا کنید.

اگر به طور کامل لوستر را از سقف و اتصالات آن جدا کنید هنگام وصل کردن به مشکل بر میخوریم زیرا تشخیص اینکه کدام  سیم اتصال اصلی را ایجاد می‌کند سخت است و حتماً در این مواقع با یک برقکار مجرب تماس بگیرید و یا از دستورالعمل بر روی راهنمای لوستر استفاده کنید و مرحله به مرحله پیش بروید تا به درستی قطعات را سوار کنید.

اگر لوستر را از سقف جدا کردین بعد از تمیز کردن لوستر ابتدا لوستر را به کابل وصل کرده و به سقف آویزان کنید سپس به کمک یک نردبان بلند به  لوستر نزدیک شوید و یکی یکی قطعات را متصل کنید. در غیر این صورت لوستر فوق العاده سنگین می‌شود و غیر ممکن است بدون شکستن چیزی بتوانید لوستر را نصب کنید.

مطلب مرتبط  چگونه لوستر کلاسیک خوب انتخاب کنیم ؟

لامپ ها را با دست نگیرید بهتر از یکپارچه یک تکه پارچه کمک بگیرید زیرا ممکن است داغ باشد و دچار سوختگی شوید. و یا یک ساعت بعد از قطع برق منتظر بمانید تا لوستر خنک شود بعد شروع به تمیز کردن لوستر کنید.

همچنین بهتر از موادی برای تمیز کردن لوستر استفاده کنید که مخصوصا برای تمیز کردن لوستر ساخته شده باشد زیرا ممکن است به لوستر آسیب بزند  و لوستر جلا و درخشش خود را از دست دهد. پس از موادی برای تمیز کردن لوستر استفاده کنید که مناسب متریال لوستر باشد تا از خورندگی  آن جلوگیری شود.

از آمونیاک برای تمیز کردن لوستر استفاده نکنید زیرا خطراتی جدی برای سلامتی انسان دارد . اگر مجبور به استفاده از آن شدید به مقدار خیلی کم با آب زیاد مخلوط کرده و با احتیاط به همراه دستکش و ماسک بر روی لوستر اسپری کنید. زیرا استفاده بیش از حد از آمونیاک سبب تحریک چشمی و پوستی و تنفسی خواهد شد.

برای تمیز کردن لوستر می توانید از مواد طبیعی مانند سرکه سیب ، آب صابون، آب لیمو و خمیر دندان بهره ببرید. این مواد طبیعی با متریال لوستر سازگاری بیشتری دارند و برای سلامتی انسان ها نسبت به مواد شوینده صنعتی ضرر ندارد. البته در استفاده از هر موادی اعتدال را رعایت کنید تا نتیجه عکس نگیرید.

پیشنهاد می شود یک میز بلند در کنار چهارپایه قرار دهید و وسایل مورد استفاده برای تمیز کردن لوستر را بر روی آن بچینید تا در حین کار به پایین خم نشوید و یا بیش از حد از نردبان بالا پایین نروید.

مطلب مرتبط  راهنمای کامل خرید لوستر برنزی ۱۴۰۱

بعد از اتمام کار مطمئن شوید تمامی قطعات لوستر خشک شدن بعد اقدام به روشن کردن لوستر کنید. برای تمیز کردن لوستر، لوستر را نچرخانید زیرا باعث ضعیف شدن اتصالات برقی خواهید شد ، پیشنهاد می‌شود نردبان یا چهارپایه  را جا به جا کنید.

اگر لوستر شما بسیار بزرگ است و طراحی پیچیده‌ای دارد و تمیز کردن آن برای شما سخت است بهتر است با یک نظافتچی تماس بگیرید تا به راحتی برای شما لوستر را تمیز کنند.

امیدوارم نکات ایمنی برای تمیز کردن لوستر موجود در مقاله برای شما همراهان گرامی مفید بوده باشد.

تشکر از حسن توجه شما.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید