مطالب آموزشی

مناسب ترین انواع لوستر برای سقف کوتاه

مناسب ترین انواع لوستر برای سقف کوتاه

برای سقف کوتاه چه لوستری مناسب است؟ لوسترها با توجه به ارتفاع سقف خانه در اندازه های مختلفی طراحی می شوند. ویژگی های لوستر برای سقف کوتاه را  در این مقاله از وبلاگ چشمه نور مورد بررسی قرار می دهیم. لوسترهایی که برای سقف های کوتاه طراحی می شوند، نورپردازی بسیار خوبی در محیط ایجاد می کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مدل های مختلف لوستر که مخصوص سقف های کوتاه هستند، بیشتر آشنا شوید.

لوستر برنزی برای سقف کوتاه

لوستر برنزی برای سقف کوتاه | لوستر سقفی

معرفی انواع لوستر برای سقف کوتاه

یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب لوستر برای سقف کوتاه، تناسب داشتن ارتفاع سقف و لوستر با هم است. لوسترهایی با آویز بلند برای سقف های کوتاه گزینه مناسبی نیستند؛ چون باعث می شوند سقف کوتاه تر به نظر برسد. طبق استانداردهای معماری جهانی، سقف هایی که ارتفاع آنها کمتر از دو متر و چهل سانتی متر است، سقف کوتاه محسوب می شوند. در ادامه به معرفی بعضی از لوسترهای مناسب سقف کوتاه می پردازیم.

  • لوستر سقفی: لوسترهای سقفی بهترین لوستر برای سقف کوتاه هستند. این لوسترها یکی از متداول ترین و پرمصرف ترین انواع لوسترها هستند و در طرح ها و اندازه های مختلفی طراحی می شوند. لوسترهای سقفی قابلیت بلند و کوتاه شدن ارتفاع را دارند و بهترین گزینه برای سقف های کوتاه هستند.
  • لوستر دیوار کوب: یکی دیگر از انواع لوستر برای سقف کوتاه و محیط های کوچک، لوسترهای دیوار کوب هستند. این لوسترها نور پردازی بسیار خوبی دارند و روشنایی مناسبی به محیط می دهند. طراحی این لوسترها به گونه ای است که فضای خیلی کمی اشغال می کنند. لوسترهای دیوارکوب دارای مدل های مختلفی هستند و به آسانی با دکوراسیون خانه هماهنگ می شوند.
  • لوستر سقفی توکار: این لوسترها به طور کامل در سقف قرار می گیرند و برای خانه هایی که سقف کوتاه دارند، انتخاب مناسبی هستند.
  • لوسترهای جزیره: لوسترهای جزیره بیشتر در فضای آشپرخانه مورد استفاده قرار می گیرند. این لوسترها به خاطر سادگی و ابعاد کوچکی که دارند، به عنوان بهترین لوستر برای سقف کوتاه شناخته می شوند. این لوسترها قابلیت تنظیم نور دارند و به خاطر خطای دید، فضا را بزرگ تر نشان می دهند. لوسترهای جزیره برای طراحی دکوراسیون مدرن گزینه بسیار خوبی هستند.

نکات مهم در انتخاب لوستر برای سقف کوتاه

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب لوستر برای سقف کوتاه، رنگ آن است. رنگ لوستر نقش مهمی در بیشتر دیده شدن ارتفاع دارد و هر اندازه روشن تر باشد، به خاطر خطای دید، محیط بزرگ تر دیده می شود. لوسترهایی که نور صنعتی دارند، به دلیل وجود خط نوری واضح، موجب بلند تر دیده شدن ارتفاع سقف می شوند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر اتاق خواب

یکی دیگر از موضوعات مهم برای خرید لوستر برای سقف کوتاه این است که لوسترهای سقفی هر چه به مرکز نزدیک تر باشند، نور بیشتری دارند. همچنین هر اندازه پهنای لوستر بیشتر باشد ولی چسبیده به سقف یا نزدیک به سقف باشد، کوتاهی سقف کمتر به نظر می رسد. برای خانه هایی که راهروهایی با سقف کوتاه دارند، می توان از چند لوستر سقفی کوچک در کنار هم استفاده کرد. با این کار عرض راهرو از چیزی که هست عریض تر دیده می شود.

لوستر کریستال برای سقف کوتاه

لوستر کریستال برای سقف کوتاه

سوالات متداول در مورد لوسترهای مناسب برای سقف کوتاه

  1. چه لوسترهایی برای سقف کوتاه مناسب هستند؟

لوسترهایی که شاخ و برگ کمتری دارند، بهترین نوع لوستر برای سقف کوتاه هستند.

  1. در انتخاب لوستر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب لوستر هماهنگی آن با مبلمان و سایر دکوراسیون است.

جمع بندی

لوسترهایی با رنگ روشن، بهترین انتخاب برای خانه هایی با سقف کوتاه هستند. رنگ های روشن فضای محیط را بزرگ تر نشان می دهند ولی رنگ های تیره بر عکس عمل می کنند.

برای خرید انواع لوستر برای سقف کوتاه در جنس های مختلف به فروشگاه چشمه نور مراجعه کنید. کارشناسان ما در این فروشگاه در انتخاب بهترین لوستر به شما کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید