مطالب آموزشی

معرفی انواع لامپ ادیسونی

درباره لامپ ادیسونی

خرید لامپ ادیسونی مرسوم است. خیلی از افراد این لامپ مشهور را با نام فیلامنتی نیز می شناسند. لامپ ادیسونی جز لامپ های رشته ای است که با ظاهر زیبایش به خلق محیطی نوستالژیک کمک زیادی می کند. این لامپ ها قیمت ارزانی دارند زیرا هزینه ساخت آنها در مقایسه با سایر لامپ ها کم است. میزان نور پخش شده از این لامپ زیاد بوده و به خوبی میتواند محیط اطراف شما را درخشان سازد.

لامپ های ادیسونی را میتوان با کلید دیمر تنظیم ساخت و میزان نور آنها را تغییر دارد. از سایر ویژگی های این لامپ میتوان به گرمای تولید شده آنها اشاره کرد. به طوری که با استفاده از لامپ ادیسونی میتوانید دمای اتاق کوچک را به یک الی دو درجه افزایش دهید. با توجه به استقبال بسیاری از افراد از لامپ های ادیسونی امروز قصد داریم تا درباره انواع لامپ های ادیسونی و ویژگی های آنها آشنا شویم. با وبلاگ چشمه نور همراه باشید.

لامپ ادیسونی

انواع لامپ ادیسونی

انواع لامپ های ادیسونی بر اساس ظاهر

لامپ های ادیسونی در شکل و ظاهر متنوعی وجود دارند اگر بخواهیم به صورت کلی به انواع این لامپ ها اشاره کنیم. موارد زیر به نظر می رسد:

لامپ ادیسونی شمعی

اندازه این لامپ ها کوچک بوده و معمولا استفاده از آنها به صورت دسته ای مرسوم است. این لامپ ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند. میزان توان لامپ ادیسونی شمعی پایین بوده و نور  چندان زیادی هم تولید نمی کند. با این حساب میتوان گفت که استفاده از این لامپ ها بیشتر جنبه دکوری دارد. شما میتوانید از لامپ ادیسونی شمعی به عنوان چراغ خواب استفاده کنید.

لوستر مدرن با لامپ ادیسونی

لامپ ادیسونی ستاره ای

لامپ ستاره ای ادیسونی از درخشش و زیبایی بالایی برخوردارهستند. این لامپ ها نیز به تزیین کننده محیط طرفداران زیادی دارند. استفاده از لامپ ستاره ای میتواند منظره ای دلنشین و زیبا به محیط نشیمن و اتاق خواب ببخشد. همچنین شما میتوانید از این لامپ ها به علت پخش نور مناسبی که دارند در اتاق مطالعه و دفتر کار نیز استفاده کنید.

مطلب مرتبط  تمیزکردن لوسترها مثل روز اول

لامپ ادیسونی قلبی

این لامپ ها به سهولت میتوانند منظره ای عاشقانه و زیبا را به دکوراسیون داخلی ببخشند. از مشخصه های بارز لامپ ادیسونی قلبی میتوان به مصرف کم برق آنها اشاره کرد. همچنین آنها دارای عمرطولانی نیز هستند. شما میتوانید از لامپ های قلبی برای نصب در لوسترهای کلاهک دار استفاده کنید. لامپ ادیسونی قلبی گرمایی تولید نمی کنند به همین دلیل برای استفاده در این مدل لوسترها بهترین گزینه هستند.

لامپ ادیسونی

لامپ ادیسونی مهتابی

این لامپ ها را میتوان جز قدیمی ترین طرح های لامپ های ادیسونی به شمار آورد. آنها از نوری ملایم برخوردار هستند. شما میتوانید از لامپ های مهتابی برای تزئین و نورپردازی در بخش های مختلف فضای داخلی از جمله بخش بالای کانتر آشپزخانه استفاده کنید. میزان توان مصرفی لامپ مهتابی ۴۰ وات است و شما میتوانید را به صورت سرپیچ E27 یا هما سرپیچ معمولی نصب کنید.

لامپ ادیسونی سفید

این لامپ ها با پخش نور سفید به خوبی میتوانند فضای داخلی را به سمت زیبایی بکشانند. میزان توان مصرفی لامپ ادیسونی سفید برابر با ۶۰ وات است. این لامپ ها نیز قالیت نصب روی سرپیچ های معمولی را دارند. طول عمر این لامپ ها در محدوده سه الی چهار هزار سال است.

قیمت لامپ ادیسونی

میزان تنوع در لامپ های ادیسونی بسیار بالاست و ما تنها به تعداد محدودی از آنها اشاره کردیم. همین تنوع بالا در لامپ های ادیسونی سبب شده تا از نظر قیمت با یکدیگر فرق داشته باشند. به صورت کلی قیمت لامپ ادیسونی با توجه به ابعاد، توان، میزان روشنایی، طول عمر، برند تولید کننده و … متفاوت است.

خرید لوستر

قیمت و خرید لوستر و محصولات چشمه نور

 

مطلب مرتبط  انواع لوستر دیواری لاکچری و راهنمای خرید 1402

دیدگاهتان را بنویسید