مطالب آموزشی

مزایا و معایب لوستر چوبی

لوستر چوبی

اگر علاقه بسیار زیادی به طبیعت دارید می توانید از لوستر های چوبی در دکوراسیون منزل استفاده کنید. چوب نماد طبیعت است ، لوستر های چوبی به زیباتر کردن و صمیمیت و گرمای فضا شما  کمک می کنند . لوستر ها در زندگی بشر جز وسایل اصلی دکوراتیو شده و در اکثر خانه ها استفاده می‌شود زیرا با نورپردازی مناسب جلوه خاص و شیکی به فضا می بخشد. نور مناسب در روحیه‌ و انرژی افراد موثر است و نباید آن را نادیده گرفت.

مزایا و معایب لوستر چوبی

نور لوستر ها به مدل و طرح لوستر، جنس لوستر، نوع لامپ های استفاده شده در لوستر ها بستگی دارد.

در مقاله های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که اگر لامپ ها سربالا بسته شوند نور به سمت سقف پخش می شود و فضا روشن تر خواهد شد و اگر سر پایین باشد نور را به سمت اجسام پراکنده میکند.

همانطور که گفتیم جنس لوستر هم در نورپردازی  و میزان نور دریافتی از آن اهمیت زیادی دارد .لوسترها در بازار دارای جنس و طرح های متنوعی می باشند .جنس های لوستر شامل برنزی، چوبی، فلزی، کریستالی می باشد.

لوستر های چوبی در عین سادگی جلوه بسیار خاص و رویایی به فضا می بخشند.

اما قبل از خرید لوستر های چوبی بهتر است با برخی از مزایا و معایب لوستر چوبی که از نکات ضروری در شناخت این لوسترها  هستند آشنا شوید.

ما در این مقاله با به اشتراک گذاشتن مزایا و معایب لوستر های چوبی به شما کمک خواهیم کرد که بهترین انتخاب را برای تهیه لوستر داشته باشید.

مزایای لوستر های چوبی

مقرون به صرفه بودن لوستر های چوبی: یکی از مزایای لوستر های چوبی مقرون به صرفه بودن آن است ، لوستر های چوبی نسبت به لوستر های کریستالی، شیشه‌ای و برنزی قیمت کمتری دارند و مقرون به صرفه تر هستند.

مطلب مرتبط  راه درست و اصولی برای روشنایی و نورپردازی خانه شما

پس برای افرادی که تمایل به هزینه کمتر برای تهیه لوستر دارند انتخاب عالی خواهد بود.

رنگ پذیری لوستر های چوبی

یکی دیگر از مزایای لوستر های چوبی این است که اگر رنگ لوستر تکراری شده باشد یا تصمیم بر تغییر دکوراسیون  داشته باشید می توانید به راحتی چوب را رنگ کنید و به سبک و مدل دکوراسیون منزل نزدیک کنید .

و یا اگر تصمیم بر تغییر رنگ دیوارهای اتاق داشته باشید باید با رنگ لوستر مطابقت داشته باشد، در این صورت می توانید لوستر را رنگ کنید تا ظاهر آن تغییر کند و  با سبک طراحی اتاق همخوانی داشته باشد.

جذابیت لوستر های چوبی

لوستر های چوبی ظاهری زیبا و فوق العاده ای دارند ک فضای کلی خانه را خاص و شیک نشان دهد و سلیقه منحصر به فرد صاحب خانه را نمایان کند.

تنوع بالا در لوستر های چوبی

لوستر چوبی

از مزایای لوستر های چوبی میتوان به این موضوع اشاره کرد که لوستر های چوبی به دلیل رنگ پذیری و طراحی راحت با چوب، دست طراحان برای طراحی لوستر های شیک و زیبا باز است. و می توانند انواع لوستر های چوبی را تولید کنند و به دست مصرف کننده برساند.

لوستر های چوبی مناسب اکثر سبک ها

از دیگر مزایای لوستر های چوبی همخوانی آن با اکثر سبک های موجود در دنیای دکوراسیون است.

لوستر های چوبی برای سبک های سنتی و روستیک بسیار همخوانی دارند اما به دلیل ظرفیت بالای چوب در طراحی میتوان از آنها در سبک های مینیمال و مدرن هم استفاده کرد به این صورت که می توان لوستر های چوبی را با متریال های برنز و کریستال ترکیب کرد و طرح های جدیدی به بازار لوستر معرفی کرد.

مطلب مرتبط  لوستر آویز مدرن خطی برای کدام قسمت دکوراسیون مناسب است | 20 مدل

لوستر های چوبی راحت تر تمیز میشوند.

اگر لوستر های چوبی لک شود میتوانید با یک دستمال نمناک که آن را به خوبی فشرده اید و آب دستمال را گرفته اید  به راحتی لکه ها را پاک کنید. و یا اگر بر روی لوستر های چوبی لک های سفید مشاهده کردید می توانید با خمیر دندان آن ها را محو کنید.

همچنین برای براق کردن و جلا دادن لوستر های چوبی ۱ پیمانه روغن بزرگ با ۱ پیمانه روغن صمغ را بجوشانید و مخلوط کنید و با یک پارچه تمیز روی قسمت های چوبی لوستر بمالید تا براق شود . با این روش لوستر های چوبی همیشه تازه می مانند. به این نکته توجه داشته باشید که حتما از دستکش استفاده کنید تا با دست تماس نداشته باشد زیرا روغن صمغ قابل اشتعال است. بهتر است در فضای باز این کار را انجام دهید.

معایب لوستر های چوبی

پوسیدگی لوستر های چوبی

لوستر های چوبی نسبت به دیگر لوستر ها مثل شیشه و کریستال به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. زیرا چوب ممکن است دچار شکستگی یا پوسیدگی شود. البته بهتر است از لوستر های چوبی استفاده کنیم که از جنس چوب روس باشد. چوب روس مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر شرایط آب و هوای مرطوب و خشک مقاومت می کند در نتیجه کمتر دچار پوسیدگی خواهد شد.

تاریک نشان دادن فضا با لوستر های چوبی ، از دیگر معایب لوستر های چوبی این است که نور را کمتر از لوستر های شیشه‌ ای پخش می کند .

لوستر چوبی نور را از خود عبور نمی دهد و نمی تواند منعکس کند در نتیجه لوستر های چوبی نسبت به لوستر های شیشه ای فضا را  تاریک تر نشان داده و باعث می شود اتاق کوچک تر به نظر برسد.

مطلب مرتبط  لوستر ماریا ترزا چیست؟

سخن آخر،  لوستر های چوبی می تواند از بهترین انتخاب های شما در تهیه لوستر باشد و بهتر است قبل از خرید لوستر های چوبی به تمام نکات گفته شده به علاوه تعداد شاخه ها و سربالا یا سر پایین بودن شاخه ها توجه ویژه ای داشته باشید.

امیدوارم این مقاله در انتخاب به شما کمک کرده باشد ، سپاس از حسن توجه شما همراهان همیشگی.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید