مطالب آموزشی

مراحل ساخت میز چوبی در منزل

امروزه به علت افزایش قیمت اکثر اجناس افراد زیادی هستند که دست به خود کفایی زده اند و اکثر نیازهای خود را با استفاده از خلاقیت و مهارت خود تامین می کنند . از این رو ما تصمیمم گرفتیم چند ایده ی کاربردی درباره ی ساخت میز های چوبی در منزل را دراین مقاله بررسی کنیم .ساختن میزهای چوبی کاری چندان دشور نیست فقط کفی است چند نکته ی ساده را بدانید .

ایده هایی برای ساخت میز چوبی

میزهای شناور

از آن جا که امروزه بیشتر خانه ها کوچک هستند و افراد به دنبال اشیایی می گردند که بتواند فضای کمتری را بگیرد ٬ این میزها بسیار مناسب هستند . از این میزها می توان در فرورفتگی دیوارها ، کنج ها ، و حتی یک دیوار خالی استفاده کنید . ساخت این میزها بسیار آسان است و تنها به یک چوب به هر جنسی که خود دوست دارد و بسته به کاربرد آن که می خواهید چه چیزی روی آن قرار دهید انتخاب کنید و بعد از بست های اتصال دهنده یه دیوار استفاده کنید به همین راحتی . برای ساحت میز ابتدا چوب را سمباده کشیده و بعد توسط دریل های پیچ کننده بست را به صفحه و دیوار پیچ کنید .

میز چوبی شناور

میزهای پایه فلزی

این میز ها به علت پایه های فلزی که دارند بسیار مناسب میز ناهار خوری ، میز کافه و.. است . برای ساخت آن به یک صفحه چوبی ، چهار بست لوله ، چهار بست برای اتصال صفحه به لوله و لوله های فلزی در اندازه های مد نظر خودتان می باشد .

مطلب مرتبط  محبوب ترین لوستر های خاور میانه

ابتدا لوله ها را در اندازه دلخواه توسط بست ها بهم متصل کنید و سپس در صورتی که صفحه جوبی یک دست نبود با سمباده صاف کنید. اگر ازچند تکه چوب استفاده میکنید توسط چسب چوب متصل کنید و بعد سمباده کشیده و رنگ مورد نظر خود و یا جلای چوب بزنید و بعد توسط بست به لوله متصل کنید به همین راحتی یک میز ناهار خوری زیبا ساخته اید . این نوع از میز بسیار مناسب فضاهایی با دکوراسیون روستیک ، صنعتی و مدرن است .

بست مورد نیاز اتصال صفحه به لوله ها

بست مورد استفاده برای ساخت میز چوبی
بست مورد استفاده برای ساخت میز چوبی
بست مورد استفاده برای ساخت میز چوبی

وسایل مورد نیاز برای ساخت میز چوبی با پایه فلزی

میز چوبی ساخته شدن از جعبه ها

برای ساختن این میز به چهار جعبه ی میوه ای چوبی و دریل  برای پیچ و یک کفه ی چوبی به همراه چهار چرخ و رنگ مد نظر شما احتیاج داریم .

ابتد مانند تصویر جعبه ها را بهم پیچ کرده و بعد رنگ کنید. به صحفه ای که به اندازه کفه ی این چهار جعبه متصل شده است ، چهار چرخ را پیچ کرده و به کف آن چهار جعبه وصل می کنیم . شما به همین آسانی یک میز جلو مبلی با طرح خاص ساخته اید .

میز چوبی ساخته شده از جعبه

میز چوبی ساخته شده از جعبه

میز چوبی ساخته شده با پالت


برای ساختن این میز به دو پالت در سایز مورد نظر خودتان ،سمباده ،چسب چوب ،چهار عدد چرخ ،و شیشه ای به ندازه ی پالت شما . ابتدا برای ساختن این میز پالت ها را سمباده کرده و جلا زده و این دو را توسط چسب چوب بهم وصل می کنیم . در اخر در کف پالت توسط دریل پایه ها را به کفه ی پالت پیچ می کنیم و روی میز شیشه می گذاریم .

میز چوبی ساخته شده با پالت
میز چوبی ساخته شده با پالت

میز تحریر با پالت چوبی

برای ساخت این میز به یک صفحه ی پالتی ، چهارعدد لوله ، چهارعدد بست برای اتصال پالت به لوله ها ، دریل برای پیچ کردن بست ها و رنگ و سمباده احتیاج دارید . ابتدا پالت را به خوبی سمباده کشیده و با دریل بست ها را به پالن پیچ کرده و در صورت لزوم لوله ها را رنگ کرده و به بست ها وصل کنید .

مطلب مرتبط  قیمت لوستر در زمستان ۱۴۰۱ اعلام شد

میز چوبی

امیدواریم این ایده ها توانسته باشد خلاقیت شما را نسبت به ساخت اشیا با مهارت خود افزایش بدهد .

دیدگاهتان را بنویسید