مطالب آموزشی

مدل دکوراسیون شیک اتاق خواب

یکی از قسمت های مهم هر خانه اتاق خواب های آن محیط می باشد . چرا که افراد ساکن در آن خانه تایم های ریلکسی و استراحت خود را درآن فضا میگذرانند . شاید برای بسیاری از شما ها این سوال باشد که برای چیدمان فضای اتاق خواب و شیک به نظر رسیدن این فضا باشد چه نکات و اصولی را رعایت کنیم . دراین مقاله ما می خواهیم چندین نکته اصولی و ساده در دکوراسیون اتاق خواب ها را باهم بررسی کنیم .

دریک اتاق خواب وسایل مختلف و زیادی معمولا از تخت و کمد ،میز آینه و در و دیوار و.. وجود دارد که قرار گیری این وسایل نسبت به هم از اصولی دارد  . مهم ترین وسیله در یک اتاق خواب تخت می باشد. هر مکان یک نقطه ی کانونی دارد و نقطه ی کانونی اتاق خواب ،تخت خواب آن می باشد .این که تخت را کجای قرار دهیم و بهترین مکان برای قرار گیری مکان را مشخص کنیم از جمله مهم ترین مراحل چیدمان یک اتاق خواب می باشد .

تخت خواب را باید جوری قرار دهیم که به درب ورودی دید مستقیم نداشته باشد و با این تفاسیر دو دیوار متصل به در ورودی اصلا جای مناسبی برای قرار گیری تخت نمی باشد . بهتر است تخت را درجایی از اتاق قرار دهیم که به فرد به هنگام استفاده از آن حس خفگی و تنگنا دست ندهد و اطراف تخت راهی برای رفت و آمد گذاشته شود .

اگر بخواهیم از نظر فنگ شویی بررسی کنیم تخت باید در مکانی قرار گیرد که فرد حس امنیت داشته باشد تا بتواند خواب بهتری داشته باشد . بهتر تخت را زیر پنجره قرار ندهیم ولی اگر شرایط جوری بود که مجبور به این کار شدین چاره ای نمی باشد .

مطلب مرتبط  راهنمای جامع خرید لوستر مدرن ۱۴۰۱

درادامه می خواهیم چندین مدل دکوراسیون شیک اتاق خواب را بررسی کنیم .

 

دراین اتاق خواب به زیبایی رنگ سبز دیوار اتاق را با تخت چوبی ست کرده است . این سبک بیان کننده ی یک سبک سنتی است و به همین منظور از یک صندوقچه ی قدیمی به عنوان جلو مبلی به همراه یک فرش لاکی رنگ استفاده شده است که همه ی این المان ها درتناسب رنگی و سبکی باهم هستند .

 

این که اتاق خواب ما با چه رنگی دیزاین شده باشد بسیار مهم است . دراین اتاق بسیار با بکار گیری یک شال تخت نارنجی خنثی و بی روح بودن رنگ غالب خاکستری را متعادل کرده است . این اتاق خواب به سبک مدرن می باشد که در دکوراسیون های مدرن معمولا از رنگ های خنثی بسیار استفاده می شود . وجود یک گیاه زنده بسیار برای انرژی فضا و از همه مهم تر ایجاد حس حیات و زندگی برای یک محیطی مانند اتاق خواب مناسب می باشد .

دراین دکوراسیون که تلفیقی از دکوراسیون مدرن و صنعتی می باشد و بسیار برای یک اتاق پسرانه مناسب است به زیبایی رنگ ها را درکنار هم استفاده کرده اند .

طرح فوق یک طرح مینیمال و جذاب است و به راحتی می توان از سبک و تلفیق رنگ های به کار رفته در این اتاق برای هرسایز اتاقی ایده گرفت چرا که رنگ های روشن هم نور را زیاد می کند و هم فضا را بزرگ تر نشان می دهد . دراین تصویر به زیبای از یک رو تختی ترکیب رنگ خاکی و قهوه ای برای تناسب با تخت کرم استفاده شده است که همه ی این رنگ ها بسیار به پارک به کاررفته در کف درتناسب می باشد .

مطلب مرتبط  آبی به چه رنگ ها یی می آید؟

شاید باخودتون بگین که این ایده ها مناسب فضای ما نیست و اتاق خواب ما بسیار کوچک است . شما کملا درست میگین چرا که امروزه با شهری شدن اکثر  افراد و صنعتی شدن زندگی ها خانه ها رو به کوچک شدن و کوچک شدن پیش میرود اما همه ی این ها دلیل براین نیست که نمی توان اتاق خوابی شیک و زیبا داشته باشیم

برای اینکه اتاق شما بزرگ و تر و زیبا تر به نظر برسد و بتوانید از استفاده از آن لذت ببرید لازم است هوشمندانه به طراحی آن بپردازید درادامه نمونه هایی از اتاق خواب های کوچک را بررسی می کنیم .

درتصویر فوق بسیار هوشمندانه به طراحی  کنج یک اتاق که معمولا تخت های معمولی مناسب آن نیست پرداخته شده است . همچنین با درنظر گرفتن فضایی در زیر تخت مشکل کم بود جا برای کمد یا رخت آویز را حل کرده است .

 

معمولا برای اتاق خواب هایی با متراژ کم همه ی تمرکز ها برروی این است که چطور از فضا بیشترین استفاده را بکنیم که هم همه ی وسایل جای بگیرد و هم شلخته به نظر نرسد و یک دکوراسیون شیک هم داشته باشد . برای مثال تصویر فوق بیان کننده ی همه ی این کانسپت ها است که بسیار هوشمندانه با طراحی یک تخت که دارای باکس هایی در زیر آن است و میز تحریر تاشومشکل کمبیود فضا را حل کرده است .

امیدوارم ایده های مطرح شده برای شما کارآمد بوده باشد . ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید…

دیدگاهتان را بنویسید