مطالب آموزشی

مبلمان سلطنتی یا راحتی کدام بهتر است

مبلمان سلطنتی در ابتدا ، یعنی در قرن هجدهم نماد فخرفروشی و جلا  و ثروتمندی بود که فقط افراد ثروتمند و شاهزادگان و طبقه اشراف از آن استفاده می کردند اما از سال ۱۷۶۰ به نوعی انقلاب صنعتی به وجود آمد و افراد طبقه عادی جامعه خواهان استفاده مبل شدند و پای اولین مبلمان به خانه شان باز شدئ بدین ترتیب مبلمان از حالت انحصاری خارج شد. در ایران مبلمان سلطنتی علاقه مندان خاص خودش را دارد به صورتی که در نگاه اول این سبک را انتخاب میکنند اما کشورهای دیگر، اولویتشان مبلمان راحتی است.

مبلمان سلطنتی گرچه برای منازل طراحی شده است اما می توانید از آن ها در محل کاری و اداری نیز استفاده کنید؛ نمی توان به طور قطعی جواب این جمله که می گویند مبلمان سلطنتی بهتر است یا راحتی را داد ، چرا که هر فرد با توجه به نیاز و سلیقه خود واژه بهتر را به نوعی اختصاصی تعریف می کند اما ما در این مقاله سعی میکنیم با بیان ویژگی هایی از هر دو نوع سبک، به انتخاب شما برای خرید مبلمان کمک کنیم و هیچ هدفی در تحمیل سبک خاص نداریم پس با ما همراه باشید.

مبلمان سلطنتی

ویژگی هایی از هر دو نوع سبک (مبلمان سلطنتی و راحتی)

۱-در وهله ی اول هدف خود را از خرید مبلمان مشخص کنید. اگر هدف شما از خرید مبلمان ، راحتی در دورهمی های خانوادگی و دوستانه و جمع و جور بودن و ست کردن با سبک مینیمال و دیگر سبک هاست مبلمان راحتی انتخاب بهتری است و مبلمان سلطنتی به علت دسته ها و طاق چوبی ، حالت رسمی دارند و برای استراحت مناسب نیستند بیشتر جنبه تجملاتی دارد تا استفاده روزمره . اگر هدفتان ایجاد فضایی با طراحی شیک پیچیده و رسمی است پیشنهاد ما به شما مبلمان سلطنتی است که ظاهری مجلل و سلطنتی ایجاد میکند و برای عشاق تجملات گزینه مناسبی است.

۲ -متراژ فضایی که می خواهید مبله کنید را تعیین کنید. اگر اندازه فضایی که در نظر دارید کوچک است انتخاب مبلمان سلطنتی باعث میشود که آن محیط کوچکتر و شلوغ تر از قبل به نظر برسد چرا که جا گیر هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند اما اگر فضای بازتر و وسیعی همراه با لوسترهای آویز با سبک سلطنتی و قدیمی دارید مبلمان سلطنتی زیبایی برجسته و لوکسی به محیط زندگیتان می دهد همچنین می توانید با هر سبکی منزل یا محل کارتان را مبله کنید اما انتخاب سبک سلطنتی می تواند پیشنهاد بهتری باشد. برای محیط های کوچک و جمع و جور با سقف هایی با ارتفاع کم بهتر است از لوستر های سقفی به همراه مبلمان راحتی استفاده کنید چرا که فضا را بزرگ تر نشان می دهد و رفت و آمد برایتان راحت تر و دلباز تر می شود چرا که مبلمان راحتی را می توان به آسانی برای کاربرد های مختلف استفاده کرد .

مطلب مرتبط  همه چیز درباره صادرات لوستر

۳ -جنس و وزن کار را بررسی کنید. یکسری افراد دنبال پارچه های راحت برای مبل هستند تا بعد از کار و مشغله  فراوانی که در طول روز با آن سروکار دارند وقتی به خانه می آیند روی مبل بنشیند و خستگی در کنند و یا در هنگام شب روی مبل دراز بکشند و تلویزیون نگاه کنند طبیعتا پارچه های سفت و پر زرق و برق مبل های سلطنتی مناسب این کارها نیستند و جنس های پارچه های لطیف و راحت مبل های راحتی میتواند درخور این افراد باشد . از ویژگی های مبل های راحتی این است که گودی کمر را پر می کنند و استفاده طولانی مدت از آنها آسیبی به پا ها و گردن و کمر شما نمی زنند و برای فعالیت های روزمره مناسب اند. جنس اغلب مبل های راحتی پارچه های لطیف و نرم هستند و یا ساخته شده از چرم هستند که در هر صورت آسودگی خاطر را به همراه می آورند و اگر کثیف شوند با ساده ترین روش ها قابل تمیز شدن هستند و گرفتن لک آن ها راحت تر از مبل های سلطنتی فاخر است.ریسک استفاده مداوم از مبلمان سلطنتی برای نشستن طولانی برای ستون مهره و پاها بالا است .

بعضی خانم ها به علت جابجایی و تغییر دکورهایی که هر چند وقت یکبار انجام میدهند به دنبال مبل های کم وزن هستند که پیشنهاد ما به آن ها مبلمان راحتی است اما اگر انتخابشان مبل های سلطنتی است بهتر است آنها را در موقعیتی قرار دهند که نیاز کمتری به جا به جایی داشته باشد .

مطلب مرتبط  نکات مهم نورپردازی مراکز درمانی و بهداشتی

۴ -رنج قیمتی که می توانید هزینه کنید را بسنجید. با توجه به آن که مبل های سلطنتی از چوب و پارچه ساخته میشوند و در کنار آن ها منبت کاری هایی به کار رفته که هر چه ظریف تر و پر نقش تر باشند به ارزش و قیمت مبل افزوده می شود. پس مبل های سلطنتی بیشتر از چوب ساخته می شوند و نسبت به مبل های راحتی کیفیت بیشتر را از آن خود می کنند . دست ها و زحمت های بیشتری در ساخت و پرداخت آن دخیل است و زمان بیشتری صرف ساخت آن میشود برای همین قیمت های بیشتری نسبت به بقیه مدل های مبل دارند. مبل های راحتی براساس قیمت مناسب تری که دارند می توان هر چند وقت یکبار عوضشان کرد اما مبل های سلطنتی با چنان دقتی منبت کاری شده اند و قیمت های بالایی که دارند به راحتی دلتان نمی آید زود به زود تغییر شان دهید. از جمله چوب های مرسوم در ساخت مبلمان سلطنتی می توان به چوب راش ، گردو، نراد و…. اشاره کرد از بین مبل های سلطنتی ، آن دسته از مبل هایی که با چوب نارون و آبنوس ساخته می شوند فوق لوکس و شیک و گران قیمت تر هستند. در مبل های راحتی نسبت به مبل های سلطنتی پارچه های بیشتری به کار میرود و معمولا تمام قسمت های آن با پارچه پوشیده می شود همچنین برای داشتن حس راحتی بیشتر ، کوسن های بیشتری دارند . مبل های راحتی به علت کاربرد گسترده محبوبیت بیشتری دارند.

مبلمان سلطنتی یا راحتی

۵ -مبل های خودتان را متناسب با دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید. یکی از اجزای خانه که در دکوراسیون منزل خیلی به چشم میخورد و تاثیر گذار است مبلمان است که نمیتوان از آن به سادگی عبور کرد . سعی کنید مبلمان را متناسب و هماهنگ با سبک خانه انتخاب کنید و در رنگ و جنس با پرده ها و میزهای عسلی ، فرش و دیگر دکورها هماهنگ کنید چرا که سبک مشخص و هماهنگ باعث به وجود آمدن حس و حال خوب و ایجاد جریانات مثبت در محیط می شود و عدم تمرکز و حواس پرتی را به حداقل می رساند. محیطی که اجزای آن هارمونی خاصی داشته باشد و حال و هوای امنیت و آرامش درش موج بزند تا مدت ها ، در عمق ذهن هر مخاطبی که پا بدان جا گذاشته باشد ماندگار می ماند که اگر منزلتان باشد شما و خانه پر از مهرتان را فراموش نمی کند. با توجه به ازدیاد جمعیت و آپارتمانی شدن جوامع، فضای زندگی و محل کار به نسب کوچکتر شده و مبلمان راحتی به علت هماهنگی و ست کردن راحت تر با اجزای دیگر محیط مثل رنگ پرده و دیوار و فرش ها و…

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید لوستر برای جزیره آشپزخانه 2024

تنوع بالای جنس و رنگ پارچه و قیمت کمتری که دارد ، محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است اما این به این معنا نیست که مبل های سلطنتی از مد رفته بلکه طرح های این سبک هم هر روز، بروز تراز قبل عمل می کنند تا سلیقه های زیادی را تحت پوشش دهد و جلوه ای شیک و فاخر در کنار تجمالتی و رسمی به فضا ببخشد. حال با تعیین کردن هر یک از موارد بالا شما یک جواب مناسب برای سوال خود دارید و از مردد بودن راحت می شوید. امیدواریم با این مقاله به شما عزیزان برای انتخاب مبلمان مناسبتان کمک کرده باشیم و شما را به ایده آل ترین انتخاب ممکن هدایت کرده باشیم

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید