مطالب آموزشی

لوستر کلاسیک مناسب چه فضایی است؟

لوستر کلاسیک مناسب چه فضایی است

راهنمای انتخاب لوستر کلاسیک 

لوستر کلاسیک مناسب چه فضایی است? انتخاب لوستر مناسب دکوراسیون بسیار با اهمیت می باشد. در واقع با انتخاب لوستر مناسب می توان زیبایی محیط را دو چندان کرد و برعکس. لوستر ها دارای انواع مختلف از لحاظ سبک دکوراسیون می باشند. در این محتوا لوستر کلاسیک را بررسی و به ویژگی های آن خواهیم پرداخت. در صورتی که میخواهید بدانید لوستر کلاسیک مناسب چه فضایی است، با در این مطلب وبلاگ چشمه نور ما همراه باشید.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر مدرن

لوستر کلاسیک چیست؟

در این بخش به سوال لوستر کلاسیک به چه نوع لوستر هایی گفته میشود، پاسخ خواهیم داد. در صورتی که خواهان انتخاب لوستر کلاسیک مناسب برای دکوراسیون منزل خود هستید، این متن را تا انتها مطالعه کنید. لوستر کلاسیک با نام های لوستر سلطنتی و آنتیک نیز شناخته میشود. ویژگی منحصر به فرد لوستر های کلاسیک ساختار آنها از شیشه های کریستالی بزرگ و کوچک است. این نوع لوستر ها نور لامپ را از میان شیشه های کریستالی عبور داده و موجب روشنایی محیط می شود. تابش نور لامپ های موجود در این لوستر ها به کریستال ها موجب شکستگی مسیر نور و موجب روشنایی فضا به صورت ملایم و یکدست می شود.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر دایکاست آلمینیوم
لوستر کلاسیک مناسب

لوستر کلاسیک مناسب چه فضایی است

نگاهی به تاریخچه لوستر های کلاسیک

ساختار اولیه لوستر های کلاسیک مربوط به دوران کلاسیک یعنی قرن ۱۵ در اروپا می باشد. از همین رو نام این نوع لوستر ها را لوستر کلاسیک نامگذاری کرده اند. در گذشته این لوستر ها در قصر ها اویزان میشوند و فقط تفاوت آنها با لوستر های امروزی استفاده از شمع به جای لامپ بود. لوستر کلاسیک بیشتر در کشور هایی مانند ایتالیا، انگلیس و فرانسه محبوب بود. هم اکنون نیز شاهد محبوبیت این نوع لوستر ها در میان کاربران هستیم.

مطلب مرتبط  آشنایی با انواع لوستر
مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید آباژور کنار سالنی و ایستاده

ویژگی لوسترهای کلاسیک

لوستر کلاسیک مناسب دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ هر کدام از انواع لوستر دارای ویژگی هایی است که آنها را  تبدیل به لوستر های منحصر به فرد میکند. لوستر های کلاسیک نیز از این قاعده پیروی میکنند. برخی از ویژگی های این نوع لوستر ها به صورت زیر است:

  • مشخصه ظاهری لوستر های کلاسیک بکار بردن کریستال و فلز در ساختار آن ها است. کریستال ها اغلب به صورت آویز از لوستر آویزان هستند.
  • یکی دیگر از ویژگی های لوستر های کلاسیک به کار بردن لامپ های اشکی و شمعی در آن ها است.
  • وزن لوستر کلاسیک به دلیل بکار بردن کریستال و فلز در ساختار آن نسبت به سایر انواع لوستر بالا است.
  • همچنین نحوه نصب لوستر کلاسیک نیز متفاوت میباشد. این نوع لوستر ها را به دلیل امنیت بالا باید به سازه اصلی ساختمان وصل کرد.
لوستر کلاسیک مناسب

لوستر کلاسیک مناسب

فضاهای مناسب برای نصب لوستر کلاسیک

لوستر کلاسیک مناسب کدام بخش هایی از خانه است؟ این تصور اشتباه بین اغلب افراد وجود دارد که لوستر کلاسیک فقط مناسب پذیرایی میباشد. بنابراین بهتر است بدانید که لوستر کلاسیک مناسب فضاهای مختلف خانه است و میتوان ان را در محیط های گوناگون مورد استفاده قرار داد. شما میتوانید با آویزان کردن لوستر کلاسیک مناسب دکوراسیون پذیرایی، اتاق خواب ها و آشپزخانه را بهبود ببخشید. فقط باید به هنگام خرید به چند نکته مهم دقت کنید. به طور مثال برای آویزان کردن لوستر کلاسیک در راهرو بهتر است لوستر های کلاسیک در سایز کوچک را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  نکات کاربری به هنگام خرید لوستر

همچنین میتوانید کلیه محصولات ما را از فروشگاه اینترنتی دکورشاپ  هم تهیه کنید و سری هم به مطالب آموزشی و کاربردی در دکورمگ بزنید.

خواندن این مطلب را هم به شما پیشنهاد میکنیم:

خرید لوستر آشپزخانه | لوستر آشپزخانه را از کجا بخرم

لوستر کلاسیک مناسب چه فضایی است؟

لوستر کلاسیک معمولاً برای فضاهای مختلف، به ویژه فضاهایی که دارای زیبایی رسمی یا سنتی هستند، مناسب است. در اینجا برخی از فضاهای متداول که اغلب از لوسترهای کلاسیک استفاده می شود آورده شده است:

  • سرسراهای بزرگ: لوسترهای کلاسیک زمانی که در ورودی های بزرگ یا سرسراهای بزرگ قرار می گیرند، ظاهر خود را نشان می دهند. آنها هنگام ورود به خانه یا ساختمان به بازدیدکنندگان خوش آمد می گویند، حس ظرافت و عظمت ایجاد می کنند.
  • اتاق‌های غذاخوری: لوسترهای کلاسیک برای اتاق‌های غذاخوری، به‌ویژه آن‌هایی که دکور رسمی یا سنتی دارند، انتخاب محبوبی هستند. آنها هم نور محیطی و هم روشنایی کار را فراهم می کنند، میز ناهارخوری را روشن می کنند و یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد می کنند.
    لوستر کلاسیک مناسب اتاق غذاخوری

    لوستر کلاسیک مناسب اتاق غذاخوری

  • تالارهای رقص و تالارهای پذیرایی: در فضاهای بزرگ رویداد مانند تالارهای رقص و تالارهای پذیرایی، اغلب از لوسترهای کلاسیک برای افزودن زرق و برق و پیچیدگی استفاده می شود. آنها فضای کلی را بهبود می بخشند و نور کافی را برای مجالس بزرگ فراهم می کنند.
  • هتل‌ها و استراحتگاه‌های لوکس: لوسترهای کلاسیک معمولاً در هتل‌ها و استراحتگاه‌های مجلل یافت می‌شوند و لابی، سالن‌های ضیافت و سوئیت‌های مجلل آن‌ها را تزئین می‌کنند. آنها به فضای مجلل کمک می کنند و تأثیر بصری به یاد ماندنی ایجاد می کنند.

    لوستر کلاسیک مناسب لابی هتل ها

  • ساختمان‌ها و کاخ‌های تاریخی: با توجه به جذابیت جاودانه‌شان، لوسترهای کلاسیک اغلب در ساختمان‌های تاریخی، کاخ‌ها و موزه‌ها یافت می‌شوند. آن‌ها به حفظ جذابیت تاریخی این فضاها کمک می‌کنند و در عین حال حس زیبایی را به آن‌ها اضافه می‌کنند.
  • اتاق‌های نشیمن سنتی: لوسترهای کلاسیک را می‌توان به عنوان نقطه کانونی در اتاق‌های نشیمن به سبک سنتی مورد استفاده قرار داد و هم نور کاربردی و هم حس تزئینی را ارائه می‌دهد. آنها ظرافتی را اضافه می کنند و فضایی گرم و دلپذیر ایجاد می کنند.
مطلب مرتبط  معرفی و قیمت انواع مدل آباژور ایستاده | 15 مدل

در حالی که اینها برخی از فضاهای رایج هستند که در آن لوسترهای کلاسیک مناسب هستند، شایان ذکر است که ترجیحات طراحی می تواند متفاوت باشد. مناسب بودن یک لوستر به سبک، اندازه و مقیاس خاص وسایل و همچنین مفهوم کلی طراحی فضای مورد نظر بستگی دارد.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. برای خواندن مقالات بیشتر میتوانید دکورمگ و مقالات وبلاگ چشمه نور را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید