مطالب آموزشی

لوستر مهره ای چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد

لوستر مهره ای چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد

یکی از زیباترین انواع لوستر که نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون دارند، انواع لوستر مهره ای هستند. این لوسترها از متریال مختلفی مانند شیشه، پلاستیک، کریستال و فلز ساخته می شوند و به طور رشته های متناوب به هم متصل هستند. اگر می خواهید دکوراسیونی جذاب و متفاوت را تجربه کنید، در این مقاله از وبلاگ چشمه نور همراه ما باشید.

مشخصات ظاهری لوستر مهره ای

لوستر مهره ای، ظاهری زیبا و جذاب دارند و علاوه بر نورپردازی یکی از المان های مهم در دکوراسیون داخلی است. مهره های این مدل لوستردر رنگ ها و اندازه های مختلف به روی بدنه لوستر قرار می گیرند. طراحی این مهره ها معمولاً  به شکل کروی، چند ضلعی و گاهی شکل های مختلف هندسی است. مهره بعضی از این لوسترها از شیشه هایی ساخته می شوند که نور از میان آنها عبور می کند و در نتیجه درخشش زیبایی در محیط ایجاد می شود. این مدل لوستر در طرح ها و سبک های مختلف طراحی می شوند و به این ترتیب برای اسبک های مختلف دکوراسیون مناسب هستند.

لوستر مهره ای

لوستر مهره ای کلاسیک فیروزه ای

آشنایی با انواع طرح ها، سبک ها و مدل های لوستر مهره دار

در حال حاضر مدل های مختلفی از لوسترهای مهره دار در بازار لوازم روشنایی موجود است. همان طور که اشاره شد از این مدل لوستر می توان در سبک های مختلف دکوراسیون استفاده کرد. لوسترهای مهره ای کلاسیک، دارای طرح ها و نقش های زیبایی هستند و در حقیقت ظاهری مجلل و اشرافی دارند. این لوسترها بیشتر مناسب خانه هایی بزرگ با سبک کلاسیک هستند. لوسترهای مدرن مهره ای در مقایسه با مدل کلاسیک، دارای طراحی ساده تر و مینیمالی هستند. در ادامه با مدل های مختلف لوسترهای مهره دار بیشتر آشنا می شوید.

  • لوسترهای لایه ای مهره ای: این مدل از لوستر مهره ای، چند لایه رشته مهره ای با ظاهری شبیه به آبشار دارند.
  • لوسترهای سنتی مهره ای: این نوع لوستر مهره دار، معمولاً طراحی کلاسیک دارند و مهره ها آنها به سمت پایین آویزان هستند.
  • لوسترهای لبه دار مهره ای: لوسترهای لبه دار مهره ای، رشته های مهره ای دارند که از حاشیه لوستر آویزان هستند.
  • لوسترهای سبد شکل مهره ای: مهره های این مدل لوستر، در یک قاب دایره شکل به شکل یک سبد یا طبل قرار می گیرند.
لوستر مهره ای در اتاق غذاخوری و بالای میز

لوستر مهره ای در اتاق غذاخوری و بالای میز

نقش لوسترهای مهره دار در دکوراسیون داخلی

لوسترهای مهره ای معمولاً در اتاق نشیمن و سالن های بزرگ نصب می شوند. لوسترهای مهره دار مدرن انتخاب مناسبی برای اتاق های نشیمن به سبک مدرن و مینیمال هستند. از این لوسترها همچنین می توان در بالای میز غذاخوری استفاده کرد. لوستری که برای بالای میز غذاخوری انتخاب می شود، باید اندازه ای متناسب با اندازه میز داشته باشد. همچنین باید بین میز و پایین لوستر فضای کافی وجود داشته باشد.

لوستر جذاب و زیبای مهره ای

لوستر جذاب و زیبای مهره ای

لوستر مهره ای چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد

لوستر مهره‌ای یک نوع لوستر است که با استفاده از مهره‌های کوچک و قلاب‌ها تشکیل شده است. این مهره‌ها معمولاً از شیشه، کریستال، پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند و به صورت زنجیره‌های طولانی به هم متصل شده‌اند. شکل و طرح‌بندی مهره‌ها می‌تواند متنوع باشد و از طرح‌های ساده گرفته تا طرح‌های پیچیده و هنری.

مطلب مرتبط  تفاوت لوستر برنزی و دایکاست

لوستر مهره‌ای به عنوان یک پرده زینتی عالی و جذاب استفاده می‌شود و در دکوراسیون داخلی به عنوان یک عنصر دکوراتیو و نورپردازی محبوب استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای لوستر مهره‌ای در دکوراسیون عبارتند از:

  • روشنایی و نورپردازی: لوستر مهره‌ای معمولاً با چراغ‌های کوچک LED یا ال ای دی همراه است که به صورت یکپارچه به طور مخصوص در داخل مهره‌ها قرار می‌گیرند. این مهره‌ها می‌توانند به صورت روشنایی اصلی یا نورپردازی تزیینی برای فضا عمل کنند.
  • زینت دهی و تزئین: لوستر مهره‌ای با طرح‌بندی و شکل زیبا به عنوان یک عنصر تزئینی و زینتی در فضا عمل می‌کند. این لوسترها می‌توانند جلوه‌ای شیک و باشکوه به دکوراسیون اتاق‌ها، پذیرایی، سالن و رستوران‌ها بدهند.
  • ساخت آسمان‌مجازی: برخی از لوسترهای مهره‌ای با شکل زیبای خود می‌توانند به نمایش آسمان‌مجازی با نورهای رنگارنگ کمک کنند که برای فضاهای مخصوصیتی یا حتی رستوران‌ها و کافه‌ها جذابیت خاصی دارد.
  • جلوه‌گیری از نور: مهره‌ها در لوستر مهره‌ای معمولاً از جنس شیشه یا کریستال هستند، بنابراین نور لامپ‌ها از آن‌ها عبور کرده و تأثیرات جذاب و جلوه‌گیری از نور به وجود می‌آورند.
لوستر مهره ای

لوستر مهره ای

سوالات متداول در مورد انواع لوستر مهره ای

    1. لوسترهای مهره دار کریستال چه ویژگی هایی دارند؟

لوسترهای مهره ای که از کریستال با کیفیت ساخته شده اند، به خاطر شفاف بودن کریستال ها، نور را به صورت اسپکترم بازتاب می کنند.

    1. لوسترهای مهره دار فلزی از چه فلزاتی ساخته می شوند؟

برای ساخت لوسترهای مهره ای از فلزاتی مانند برنج، طلا، نقره و آهن استفاده می شود. لوسترهای فلزی مهره ای به خاطر استحکام بالای مواد، مقاومت بالایی دارند.

مطلب مرتبط  مزایای نصب نور مخفی

جمع بندی

انواع لوستر مهره ای تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون بخش های مختلف خانه از جمله بخش ورودی خانه دارند. در هنگام خرید این مدل لوستر؛ سبک، رنگ و همچنین ابعاد اتاق را در نظر داشته باشید.

فروشگاه چشمه نور عرضه کننده انواع لوسترهای مدرن و کلاسیک در مدل های مختلف است. برای خرید انواع لوستر می توانید از کارشناسان ما در این فروشگاه کمک بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید