مطالب آموزشی

لوستر دیوارکوب چیست + مدل ها و قیمت

لوستر دیوارکوب چیست

لوستر دیوارکوب: یکی از بخش های مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل، نور پردازی است. لوستر دیواری یا لوسترهای دیوار کوب، روشی خاص برای نورپردازی هستند و مکمل بسیار خوبی برای روشنایی در محیط و فضای خانه هستند. این لوسترها را می توان با توجه به میزان نور مورد نیاز، طراحی محیط و هماهنگی با لوسترهای بزرگ تر خانه انتخاب کرد. دیوارکوب ها برای خانه های کوچک، سالن غذا خوری و همچنین اتاق خواب گزینه مناسبی هستند. با توجه به این که اتاق خواب ها کوچک تر هستند، نور این نوع لوستر برای آنها کافی و مناسب است. انواع لوستر دیوارکوب شامل لوستر دیواری کریستالی، لوستر دیواری چوبی، لوستر دیواری دایکاست و فلزی، لوستر دیواری برنزی و لوستر دیواری مدرن است.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر دیواری
لوستر دیوارکوب چوبی مدرن

لوستر دیوارکوب چوبی مدرن

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر سقفی دایکاست

انواع لوستر دیوارکوب

لوستر دیوار کوب مانند سایر لوسترها در مدل های مختلفی از جمله مدرن تا کلاسیک طراحی و تولید می شود. دیوارکوب ها بیشتر برای بخشیدن زیبایی به محیط یا تنظیم نور مورد استفاده قرار می گیرند و کار اصلی آنها نورپردازی نیست. بعضی از این دیوارکوب ها دارای قابلیت کنترل نور هستند و می توان شدت یا جهت نور را در آنها تغییر داد. در ادامه این مقاله به معرفی انواع این لوسترها می پردازیم.

  • دیوارکوب کریستالی: لوسترهای دیوارکوب کریستالی یکی از پرفروش ترین انواع لوسترها هستند. به طور کلی کریستال ها یکی از مهم ترین مواردی هستند که در ساخت لوسترها به کار برده می شوند. کریستال علاوه بر داشتن زیبایی، نور را بازتاب می کنند و موجب افزایش آن می شوند.
  • دیوارکوب برنزی: بعضی از لوسترهای دیواری از فلزاتی مانند برنز تولید می شوند. این لوسترها ظاهر خیلی زیبایی دارند و به خاطر داشتن کیفیت بالا، کدر نمی شوند. قیمت لوستر دیوارکوب برنزی در مقایسه با سایر لوسترها بیشتر است و هر چه وزن لوستر بیشتر باشد قیمت آن هم گران تر است.
  • دیوارکوب چوبی: دیوارکوب های چوبی یکی از پرطرفدارترین انواع دیوارکوب ها محسوب می شوند. به طور کلی وسایل چوبی نقش مهمی در زیباتر کردن دکوراسیون دارند. لوسترهای دیوارکوب چوبی، با سایر لوازم چوبی مثل مبلمان هماهنگ هستند و فضای زیبایی ایجاد می کنند. دیوارکوب های چوبی از لوسترهای دیواری مدرن و جدید محسوب می شوند و بیشتر مناسب محیط هایی هستند که سبکی اسپرت دارند.
لوستر دیوارکوب کریستالی

لوستر دیوارکوب کریستالی

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر آویز
مطلب مرتبط  تفاوت و فرق لوستر برنج و برنز چیست؟

سئوالات متداول در مورد لوسترهای دیوارکوب

  1. بهترین جنس برای تولید دیوارکوب های فلزی چیست؟

فلزاتی مانند برنز و برنج که در برابر اکسید شدن و تغییر رنگ مقاوت بالایی دارند، بهترین فلز برای تولید لوسترهای دیوارکوب فلزی هستند.

  1. دیوارکوب ها بیشتر در کدام قسمت از خانه نصب می شوند؟

نصب این لوسترها در قسمت های مختلف خانه کاملاً سلیق ای است. همان طور که اشاره شد این لوسترها مکمل نور هستند و بیشتر در اتاق خواب و سالن غذا خوری، راهروها و همچنین برای ست شدن با لوستر اصلی استفاده می شوند.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید آباژور ایستاده و کنار سالنی

جمع بندی

مهم ترین مزیت لوسترهای دیواری این است که نصب خیلی راحتی دارند. این لوسترها قسمتی برای نگهداری لامپ دارند و همچنین دارای پایه ای عمود و متصل به چراغدان و یک جعبه کوچک برای نصب روی دیوار هستند. این جعبه چند سوراخ برای فرو کردن پیچ ها به داخل دیواردارد. بعد از سوراخ کردن دیوار و وارد کردن لورپراک، جعبه و محفظه ای اتصال لوستر، روی دیوار قرار می گیرند و پیچ ها وارد دیوار می شوند.

برای خرید لوسترهای دیوارکوب و اطلاع از قیمت این لوسترها می توانید با کارشناسان با تجربه ما در چشمه نور تماس بگیرید.

همچنین میتوانید کلیه محصولات ما را از فروشگاه اینترنتی دکورشاپ تهیه کنید و سری هم به مطالب آموزشی و کاربردی در دکورمگ بزنید.

خواندن این مطلب هم به شما پیشنهاد میشود:

دکوراسیون دیوار خانه خود را با ۹ ایده خلاقانه نو کنید

مطلب مرتبط  مزایای لامپ های LED برای لوستر کریستالی

دیدگاهتان را بنویسید