مطالب آموزشی

لوستر دایکاست چیست؟

لوستر دایکاست چیست

یکی از انواع لوسترهای موجود در بازار لوستر دایکاست آلومینیوم است که به روشی شبیه به ریخته گری تولید می شود. این لوسترها به خاطر طراحی خلاقانه و متنوعی که دارند، از لوسترهای پرطرفدار محسوب می شوند. جنس این نوع لوستر معمولاً از آلومینیوم است و مقاومت و استحکام زیادی دارد. برای تولید لوستر به روش دایکاست، مواد خام مذاب در داخل قالب های مورد نظر ریخته می شوند. این امر باعث می شود فرآیند تولید این لوستر در مقایسه با سایر لوسترها سریع تر انجام شود. تا انتهای این مطلب وبلاگ چشمه نور همراه ما باشید.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر دایکاست آلمینیوم

 

لوستر دایکاست 6 شاخه

لوستر دایکاست ۶ شاخه | لوستر ۶ شعله چشمه نور کد C3347/6-B

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر سقفی دایکاست

ویژگی های لوستر دایکاست

خرید لوستر دایکاست مزیت های زیادی دارد؛ چون این لوستر از آلیاژهای مخصوص تولید می شود و در نتیجه بسیار محکم است.  این لوسترها به خاطر سرعت بالایی که در تولید دارند، برای تولید کنندگان لوستر، مقرون به صرفه هستند. در ادامه سایر مشخصات لوستر دایکاست را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • دایکاست به خاطر داشتن قطعات آلومینیومی، در مقایسه با سایر لوسترها مقاومت بیشتری دارد.
  • قطعات تولیدی لوسترهایی که به روش دایکاست تولید می شوند، پرداخت خوبی دارند و به سرعت می توان آنها را برای آبکاری آماده کرد.
  • لوسترهای دایکاست در اشکال و مدل های مختلف قابل تولید هستند.
  • قطعات لوسترهایی که به روش دایکاست تولید می شوند، دارای ماندگاری بیشتری هستند.
مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر آویز

روش تولید لوستر دایکاست و نکات مهم در مورد این لوستر

دایکاست در حقیقت روشی برای تولید لوستر است و مواد لازم برای تولید لوستر دایکاست،  در کوره های ریخته گیری با فشار تولید می شوند. در این روش فلزهای ذوب شده، به درون قطعه های مختلف تزریق می شوند.  به طور کلی روش تولید لوسترهایی که به روش دایکاست تولید می شوند، شباهت زیادی به روش ریخته گری دارد. در ریخته گری هم مواد به شکل مذاب به قالب های مورد نظر وارد می شوند و بعد از سرد شدن به شکل نهایی درمی آیند.

مطلب مرتبط  ۵ نکته طراحی دکوراسیون خانه کوچک

یکی از نکات مهم در هنگام خرید لوستر دایکاست این است که حتماً به آبکاری روی قطعات لوستر توجه داشته باشید. در صورتی که آبکاری این لوستربی کیفیت باشد، موجب کاهش عمر و زیبایی لوستر می شود. روی سطح لوستر نباید به هیچ عنوان پریدگی، خال یا نقطه کدر وجود داشته باشد. در حقیقت قیمت لوستر دایکاست تا حد زیادی به کیفیت و همچنین گارانتی آن بستگی دارد.

برای نگهداری لوسترهایی که به روش دایکاست تولید می شوند به این مورد توجه داشته باشید که این لوسترها نباید با مواد شیمیایی شسته شوند. مواد شیمیایی به مرور زمان کیفیت آبکاری این لوسترها را کاهش می دهد. بهترین روش برای تمیز کردن لوسترهای دایکاست، گردگیری کردن آنها با یک دستمال نمدار است.

لوستر دایکاست تک شعله

لوستر دایکاست تک شعله | چراغ آویز تک شعله چشمه کد C3340/1-B

سئوالات متداول در مورد لوسترهای دایکاست

  1. برای تولید لوستر به روش دایکاست از چه فلزهایی می توان استفاده کرد؟

در این روش فقط فلزاتی مانند مس و آلومینیوم که نقطه ذوب پایینی دارند، قابل استفاده هستند.

  1. لوسترهایی که به روش دایکاست تولید می شوند، چه معایبی دارند؟

این لوسترها را نمی توان با هر وزن و اندازه ای تولید کرد؛ چون محدودیت وزن دارند.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید آباژور ایستاده و کنار سالنی

مزایای لوستر آلومینیومی دایکاست

لوستر دایکاست مدرن

لوستر دایکاست مدرن

لوسترهای آلومینیومی دایکاست بسیار بادوام و مقاوم در برابر خوردگی هستند و آن ها را برای استفاده طولانی مدت، حتی در محیط های مرطوب یا خارج از منزل، مناسب می کند. آلومینیوم یک ماده سبک وزن است که نصب و جابجایی این لوسترها را در حین تعمیر و نگهداری در مقایسه با لوسترهایی که از مواد سنگین تر ساخته شده اند، آسان تر می کند.

مطلب مرتبط  چگونه لوستر را اندازه بگیریم؟

یکی دیگر از مزایای لوستر دایکاست مربوط به جنس آن است. آلومینیوم را می توان در طرح های مختلف پیچیده و تزئینی قالب بندی کرد که به طیف وسیعی از سبک ها اجازه می دهد تا با تم های مختلف دکوراسیون داخلی مطابقت داشته باشد. این لوستر ها در مقایسه با برخی از مواد دیگر مانند برنج یا کریستال، اغلب گزینه مقرون به صرفه تری است و این موضوع آن را برای طیف وسیع تری از مصرف کنندگان در دسترس قرار می دهد.

لوستر دایکاست آلومینیوم در دکوراسیون داخلی

لوستر دایکاست آلومینیوم در دکوراسیون داخلی

معایب لوستر آلومینیومی دایکاست

برخی از افراد ظاهر و مواد سنتی و مجلل تر مانند کریستال یا برنج را برای لوسترها ترجیح می دهند. لوستر دایکاست ممکن است برای این دسته مناسب نباشد، هرچند که طراحی مناسب لوستر میتواند این وضوع را بر طرف کرده و این طیف افراد را نیز راضی نگه دارد. اگر چه آلومینیوم دایکاست بادوام است، اما در صورت قرار گرفتن در معرض ضربه های قابل توجه و محکم می تواند مستعد فرورفتگی یا آسیب باشد.

مقاومت محدود در برابر حرارت را میتوان از دیگر معایب لوستر دایکاست دانست. در حالی که آلومینیوم نسبت به برخی مواد دیگر در دفع گرما بهتر است، اما هنوز هم ممکن است بهترین انتخاب برای لوسترهایی با منابع نور بسیار داغ یا در محیط‌های با حرارت بالا نباشد.

از دیگر معایب لوستر دایکات میتوان به تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد. با گذشت زمان، روکش روی یک لوستر آلومینیومی دایکاست ممکن است فرسوده یا تراشه شود و برای حفظ ظاهر خود نیاز به تعمیر و نگهداری یا تکمیل مجدد داشته باشد. زیبایی طراحی مدرن و امروزی لوسترهای آلومینیومی ممکن است برای همه سبک های طراحی داخلی مناسب نباشد و تطبیق پذیری آنها را در برخی تنظیمات محدود کند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر روستیک چوبی | 20 مدل

به طور خلاصه، لوسترهای آلومینیومی دایکاست دوام، تطبیق پذیری و مقرون به صرفه بودن را ارائه می دهند، اما ممکن است ظاهر لوکسی مانند لوسترهای ساخته شده از مواد دیگر نداشته باشند. انتخاب بین یک لوستر آلومینیومی دایکاست و لوسترهای ساخته شده از مواد دیگر به نیازهای خاص، ترجیحات سبک و بودجه شما بستگی دارد.

لوستر دایکاست مدرن

جمع بندی

یکی از مهم ترین مزیت های خرید لوستر دایکاست این است که با وجودی که قطعات این لوسترها استحکام زیادی دارند، خیلی سبک و نازک هستند. به این ترتیب این لوسترها وزن سبکی دارند و به راحتی نصب می شوند.

برای اطلاع از قیمت  لوسترهای دایکاست و خرید انواع این لوسترها با کارشناسان ما در چشمه نور در تماس باشید.

همچنین میتوانید کلیه محصولات ما را از فروشگاه اینترنتی دکورشاپ تهیه کنید و سری هم به مطالب آموزشی و کاربردی در دکورمگ بزنید.

خواندن این مطلب هم به شما پیشنهاد میشود:

دکوراسیون دیوار خانه خود را با ۹ ایده خلاقانه نو کنید

دیدگاهتان را بنویسید