مطالب آموزشی

لوستر خطی مناسب چه فضایی است؟ + عکس ۲۵ مدل ۲۰۲۳

آیا میخواهید بدانید لوستر خطی مناسب چه فضایی است؟ لوستر خطی یا لاینر یکی از انواع لوسترهای شیک است و با انواع دکوراسیون از جمله دکوراسیون مدرن هماهنگی دارد. این لوسترها نمونه ای از لوسترهای مدرن هستند و از نظر شکل ظاهر با سایر لوسترها تفاوت دارند. در این مقاله از وبلاگ چشمه نور با ما همراه باشید تا با مناسب ترین فضا برای نصب لوستر لاینر آشنا شوید.

لوستر خطی چیست؟

لوستر خطی نوعی از لوستر است که دارای طراحی بلند و خطی است و معمولاً دارای چندین چراغ یا لامپ است که بر روی یک قاب افقی مستقیم یا منحنی نصب می‌شوند. برخلاف لوسترهای سنتی که اغلب دارای طرحی دایره ای یا آراسته تر هستند، لوسترهای خطی شیک و مدرن هستند و اغلب در طراحی داخلی معاصر یا مینیمال استفاده می شوند.

آنها می توانند از مواد مختلفی مانند فلز، شیشه یا کریستال ساخته شوند و در اندازه ها و سبک های مختلفی برای فضاهای مختلف و ترجیحات دکور ساخته شوند. لوسترهای خطی برای استفاده در اتاق‌های ناهارخوری، اتاق‌های نشیمن، سرسراها و سایر مناطق باز بزرگ که در آن یک وسیله روشنایی چشمگیر مورد نظر است، محبوب هستند.

مشخصات لوسترهای خطی

لوستر خطی، ظاهری کشیده و مستطیل شکل دارد و در جنس های مختلفی از جمله فلز، کریستال و چوب تولید می شود. شکل خطی و مستطیل بودن این لوستر موجب می شود برای فضاهایی مانند بالای میز نهار خوری مناسب باشد. بیشتر لوسترهای موجود در بازار دارای اشکال شعاعی هستند ولی طراحی این لوسترها به صورت یک خط صاف است. این لوسترها تنوع بالایی دارند و یکی از پرطرفدارترین انواع لوسترها هستند.

لوستر خطی کریستال

لوستر خطی کریستال

فضای مناسب برای نصب لوسترهای خطی

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن خریداران لوستر خطی را درگیر کند این است که لوستر خطی مناسب چه فضایی است؟ لوستر لاینر بر خلاف لوسترهای شعاعی و کلاسیک که متناسب با بیشتر فضاها هستند، بیشتر برای فضاهای مستطیل شکل مناسب هستند. در ادامه بهترین فضاها برای نصب لوستر خطی را معرفی می کنیم.

  • نورپردازی اتاق نهارخوری: یکی از بهترین و ایده آل ترین فضاها برای نصب لوسترهای مدرن خطی، اتاق نهار خوری است. این لوسترها با ایجاد نور یکنواخت در محیط، فضای ایده آلی ایجاد می کنند.
  • نورپردازی سرویس های بهداشتی: حمام ها و سرویس های بهداشتی با سبک لوکس، فضای مناسبی برای نصب لوسترهای خطی هستند. یکی از دلایل استفاده از لوستر های لاینر در سرویس های بهداشتی، ایجاد نور مناسب است.
  • نورپردازی فضاهای بیرونی: تراس، بالکن و حیاط یکی دیگر از بهترین فضاها برای نصب لوستر خطی هستند. این لوستر ها جلوه زیبایی به فضای بیرونی خانه می دهند.
  • نور پردازی آشپزخانه: در پاسخ به این سوال که لوستر خطی مناسب چه فضایی است می توان گفت این لوستر گزینه خوبی برای اپن و جزیره آشپزخانه است. نصب این مدل لوستر در مرکز آشپزخانه، نور کافی و مناسبی در آشپزخانه ایجاد می کند.
مطلب مرتبط  مدلها و روشهای نورپردازی اتاق کودک

مدل های لوستر خطی ۲۰۲۳

لوستر خطی

لوستر خطی بالای میز آشپزخانه

لوستر برای بالای میز غذاخوری

لوستر خطی

لوستر خطی مدرن

لوستر خطی

لوستر خطی

لوستر خطی

لوستر خطی

لوستر خطی

لوستر خطی

لوستر خطی

لوستر خطی

لوستر خطی مولکولی

لوستر خطی مولکولی

آشنایی با مدل های مختلف لوستر لاینر

لوسترهای خطی مدرن که به عنوان لوستر لاینر هم شناخته می شوند، دارای مدل ها و جنس های مختلفی هستند. در ادامه به معرفی بعضی از پرطرفدارترین این لوسترها می پردازیم.

  • مدل سقفی: این لوسترها به طور کامل به سقف نصب می شوند و فاصله ای بین سقف و لوستر نیست.
  • مدل چوبی: لوسترهای چوبی خطی، یکی از متداول ترین لوسترهای لاینر محسوب می شوند. این لوسترها به خاطر سبک بودن، نصب راحتی دارند.
  • مدل شیشه ای: مهم ترین ویژگی لوستر خطی شیشه ای، جلوه دادن بیشتر به نور است.
  • مدل آکاردئونی: این مدل لوستر از ترکیب فلز و چوب همراه با لامپ های تزیینی تولید می شود. لامپ این لوسترها در معرض دید است و این طراحی ایده ای جدید و متفاوت است.
لوستر خطی چوبی

لوستر خطی چوبی

سوالات متداول در مورد لوسترهای خطی

  1. لوسترهای لاینر سقفی بیشتر مناسب چه فضاهایی هستند؟

این لوسترها بیشتر مناسب ساختمان اداری و محیط های با سقف کوتاه هستند.

  1. مهمترین مزیت لوستر خطی آویز چیست؟

مهم ترین مزیت لوسترهای آویز خطی، قابلیت تنظیم ارتفاع آنها متناسب با فضا است.

جمع بندی

این موضوع که لوستر خطی مناسب چه فضایی است تا حدی بستگی به سبک و دکوراسیون خانه و محیط کار شما دارد. این لوسترها نورپردازی بسیار خوبی دارند و فضا را به طور وسیع روشن می کنند.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع لوستر مدرن خطی در جنس های مختلف به فروشگاه چشمه نور مراجعه کنید.

خرید لوستر

قیمت و خرید لوستر و محصولات چشمه نور

دیدگاهتان را بنویسید