مطالب آموزشی

فاکتور های کلیدی در انتخاب خوب لوستر پذیرایی

برای انتخاب لوستر مناسب فضای پذیرایی باید چند نکته مهم و کلیدی را رعایت کرد . زیرا لوستر ها به علت قیمت بالاو سختی نصب  جزو وسایلی نیستند که به توان آن ها را به راحتی و زود به زود عوض کرد بنابراین در این مقاله باهم به برسی نکات لازم برای انتخاب لوستر پذیرایی می پردازیم .

روشن کردن هدف خرید

ابتدا باید هدف خود را از خریدن لوستر مشخص کنید به دین معنا که آیا لوستر را برای روشنایی و نور پذیرایی خود می خواهید یا صرفا قصد شما از خرید لوستر زیبایی و تجمل بخشیدن به فضای پذیراییتان می باشد . اگر هدف تنها نور محیط شماست باید در انتخاب نوع لوستر دقت بکنید زیرا لوستر های حباب دار . شاخه دار که شاخه هاش به سمت پایین باشد از دیگر انواع لوستر نور کم تری به محیط می دهد .

بوجه ی خود را مشخص کنید

ابتدا قبل از انتخاب لوستر مقدار بوجه ای که برای این کار کنار گذاشته اید را مشخص کنید تا برای انتخاب لوستر مورد نظر خود دچار سردر گمی نشوید .

Orion Glass Crystal Chandelier + Reviews | CB2

اندازه ی فضا :به هنگام انتخاب لوستر براب پذیرایی باید اندازه فضایی که می خواهید در انجا لوستر آویزان کنید را بدانید زیرا انتخاب لوستر شما برای تامین نور اون فضا بسیار مهم است اگر شما سالن پذیرایی بزرگی دارید نمی توانید از یک لوستر با ابعاد کوچک استفاده کنید چون نور فضا کم می شود و زیبایی محیط شما به چشم نمی آید انتخاب لوستر های کریستالی برای این فضا به علت منعکس کردن نور زیاد بسیار مناسب است . انتخاب لوستر کلاسیک بزرگ برای فضا هایی کوچک باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضای شما می شود .

مطلب مرتبط  رونمایی از 15 لوستر جدید روستیک چشمه نور | ترکیب چشم نواز چوب و نور

ارتفاع سقف :یکی دیگه از نکات مهم برای انتخاب لوستر پذیرایی شما ارتفاع سقف سالن می باشد . اگر سالن شما سقفی کوتاه دارد لوسترهای کریستال سقفی گزینه ی مناسبی برای سالن شما می باشد . باید دقت کرد که اگر برای سالنی با سقف کوتاه لوستر های آویزی انتخاب شود نه تنها جلوه ی زیبایی ندارد بلکه ممکن است افراد قد بلند خانواغده با آن برخورد کنند .

لوستر مناسب سقف گچبری :اگر سقف سالن پذیرایی شما دارای گچبری است لوستر انتخابی شما باید ساده باشد زیرا استفاده از لوستر های شلوغ سقف سالن شما را شلوغ تر نشان می دهد .

تناسب با سبک دکور اسیون

نکته بسیار مهم در انتخاب لوستر برای پذیرایی آن است که باید بین لوستر انتخابی شما و دیگر وسایل سالن مثل مبل ها ، پرده و..تناسب رنگی و سبکی وجود داشته باشد . برای مثال نمی توان برای یک سالن با دیزاین مدرن از لوستری با سبک سنتی استفاده کرد و یا اگر لوستر انتخابی شما به رنگ طلایی یا برنزی است باید حتما ایثن رنگ ها یا رنگ هایی در تناسب با آن در دیزاین شما وجود داشته باشد .زیرا لوستر جزو وسایلی است که معمولا آن ها را دیر به دیر عوض می کنیم باید به نحوی انتخاب شود که با تغییراتی در دکور آسیون ما احتیاج به تعویض نداشته باشد .

انتخاب لوستر براساس نور دریافتی :اگر محیط شما کوچک است و به نور

زیادی احتیاج ندارد انتخاب لوستر هایی با تعداد  شاخه و لامپ زیاد باعث می شود که

شما برای کم تر کردن مقدار نور  دریافتی خود تعدادی از لامپ ها را در بیاورید که نمایی نا مناسب به لوستر شما می دهد . واگر سالن شما به نور زیادی احتیاج دارد می توانید علاوه از لوستر سقفی از لوسترهای دیواری نیز استفاده کنید که نمایی بسیار زیبا به محیط شما می دهید .

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب لوستر سقفی کوچک | 20 مدل

توجه به مدل انتخابی

نکته قابل توجه دیگر به هنگام انتخاب لوستر پذیرایی این است که لوستر مورد انتخاب شما دارای حباب هایی با شکل ویزه  یاکریستال های خاص و ساختار پیچیده نباشد .زیرا در صورت آسیب دیدن و شکسته شدن کریستال ها یا حباب ها ممکن است مانند آنچه مد نظر شما است در بازار موجود نباشد . در آن هنگام لوستر شما دیگر جلوه قبل را ندارد.

نگهداری و تمیز کردن لوستر

باید به این نکته توجه کرد که لوستر مورد انتخابی شما به راحتی  بشود تمیز کرد زیرا زمانی که لوستر گرد و خاک می گیرد نه تنها از زیبایی آن کاسته می شود بلکه مقدار نوری که به شما می دهد کم میشود . توجه به این نکته بسیار مهم است که لوستر شما دارای طراحی پیچیده ای نباشد که به هنگام تمیز کردن آن دچار مشکل نشوید .

و در اخر باید گفت که توجه به این نکات و گرفتن راهنمایی های مناسب از فروشنده می توانید بهترین انتخاب را برای لوستر پذیرایی خود انجام دهید .

دیدگاهتان را بنویسید