مطالب آموزشی

طراحی اتاق خواب ۹ متری

از آنجا که امروزه اکثر خانه ها کوچک هستند و فضای کمی در اختیار افراد هست همه به این فکر هستند که چطور بتوانیم از فضای کم بیشترین استفاده را بکنیم و آن را به صورت کاربردی و زیبا دیزاین کنیم در این مقاله می خواهیم به بررسی نکات که باید به هنگام دیزاین یک اتاق خواب کوچک ۹ متری به آن ها توجه کنیم بپردازیم با ما همراه باشیم .

براساس دیدگاه بیشتر طراحان خارجی دیزاین  اتاق خواب کوچک نه تنها بد نیست بلکه بسیار هم خوب است آن ها معتقد هستند که یک اتاق خواب کوچک بسیار کاربردی است و در دیزاین آن دیگر لازم نیست که به طراحی یک فضای نشیمن که اکثر اوقات بدون استفاده است پرداخته شود . شاید به نظر برسد که در یک اتاق ۹ متری فقط می توان یک تخت خواب و یک کمد قرار داد و چیز دیگری در این اتاق جای نمیگیرد ولی ما می خواهیم نکاتی را در این مقاله با شما به اشتراک بگذاریم که کمک شایانی به شما میکند تا از فضای خود بیشترین استفاده را بکنید .

تاثیر رنگ

این که در طراحی اتاق خواب خود چه رنگی را انتخاب میکنید نه تنها بر کیفیت خواب و استراحت شما کمک می کند بلکه انتخاب های رنگ های خنثی و ملایم به بزرگ تر به نظر رسیدن فضای شما کمک می کند . استفاده از رنگ های جیغ و پررنگ مثل قرمز نه تنها اتاق را کوچک تر بلکه در شما آن حس آرامش و ریلکسی برای خواب و استراحت را ایجاد نمیکند بلکه گرم و انرژی بخش است . پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری ، بژو حتی سفید است .

مطلب مرتبط  نورپردازی جزیره آشپزخانه

تخت خوابت را  هوشمندانه انتخاب کن

از اینکه تخت را از سمت پهلو به دیوار به چسب بانید خود داری کنید بهتر است اگر برایتان مقدوراست در دوطرف تخت فضایی برای رفت و آمد بزنید . اگر متراژ و معماری آن به گونه ای است که شما اگر یک تخت ثابت قرار دهید دیگر فضایی برای رفت و آمد و یا حتی فضایی برای یک وسیله ی دیگر ندارید . پیشنهاد ما به شما مبل های تخت شو چشمه نوراست که این مبل ها با دیزاینی خارق العاده و باساس هر سبک و سلیقه ای طراحی شده است . استفاده از مبلمان تخت خواب شو به شما این امکان را می دهد که از فضای خود استفاده ی بیشتری بکنید .

استفاده از ست خواب تاشو هم که بر روی یک دیوار نصب می شود و این قابلیت را دراد که تخت بعد از استفاده جمع بشود و مانند یک کمد باشد بسیار مناسب این اتاق خواب های کوچک می باشد .

همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید از یک تخت تاشو برای دیزاین فضا استفاده شده است که در زیر این تخت برای بهره گیری بیشتر از فضا باکس هایی طراحی شده است . دراین دیزاین از رنگ سفید به عنوان رنگ قالب و برای کمی حس و شادابی بخشیدن به فضا که فضا کمی گرم بشود یک دیوار را به رنگ قرمز زده اند .

حتما لازم نیست که از یک تخت خواب بزرگ با یک پشتی بزرگ استفاده کنید میشود مانند تصویر فوق برای این اتاق خواب کوچک از یک تخت مانند آنچه در تصویر می بینید استفاده کنید و هم برای شما کار تخت و هم نشیمن و از همه مهم تر جایی برای قرار دهی وسایلتان باشد .

مطلب مرتبط  آشنایی با مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

خلاق باشید

این که مثل همه ی افراد یک تخت و کمد به دون در نظز گرفتن سایز اتاق و مقدار وسایلتان بگذارید تو اتاق مصلما فضای کمی دارید. بهتراست زمانی که در محدودیت هستید کمی از خلاقیت خود را به کاربگیرید و از اینکه طرح ها و ایده های خود را عملی کنید نترسید و اعتماد به نفس داشته باشید برای مثال به تصویرزیر دقت کنید

دراین تصویر بسیار خلاقانه با طراحی خاصی که برای قرار دهی لباس های خود کرده است مشکل کمبود فضا را هوشمندانه حل کرده است می توان از این قبیل طرح ها برای دیزاین اتاق ۹ متری و یا کوچک تراز آن استفاده کرد .

کمبود دیوار

یکی از مشکلات رایج اتاق های کوچک این است که دیوار کافی برای قرار دهی تخت و کمد و … ندارند برای این مشکل پیشنهاد ما این است که از بایک طراحی برنامه ریزی شده مانند آنچه در تصویر میبینید از همین تعداد دیوار محدود هم بهترین استفاده را کنید .

دراین تصویر هم تنها از دو دیوار برای طراحی استفاده شده است تا فضای کافی برای رفت آمد و فعالیت باشد اگر میخواست یک طراحی اشتباه و رایج داشته باشد این بود که تخت را مثل بسیاری از افراد در دیوار وسطی قرار دهد دراین صورت نه فضا برای میز مطالعه و نه رفت و آمد نداشت .

میز تحریز دراتاق کوچک باشه یا نه ؟

هیچگاه به فکر حذف نیاز هاو یا خواسته های خود نباشید بلکه یک راه حل برای گنجاندن آن در فضا باشید منظوراز گنجاندن این نیست که به زور در فضا میز تحریر ا بچپانید بلکه می توان با طراحی یک میز تحریر تاشو و یا خاص و مختص محیط خود مشکل خود را حل کنید .

مطلب مرتبط  0 تا 100 انتخاب لوستر مدرن

دراین تصویر همان طور که گفتیم مشکل کمبود جا را با استفاده از میز تحریر تاشو و باکس هایی برای قرار دهی کتابها حل کرده است .

همچنین  اکثر  اتاق خواب ها به ویژه اگر اتاق خواب یک خانم باشد به یک میز آینه برای پیرایش احتیاج دارد . شاید به ذهن اکثر افراد برسد اتاق ۹ متری و این همه خواسته ؟ باید گفت چرا که در یک اتاق کوچک حتی با اندازه ی ۹ متر هم میتوان از داشتن یک میز آینه زیبا لذت برد . شما میتوانید از یک میز دیواری با عرض کم استفاده کنید و اگر این میز کشو هایی هم برای قرار دهی وسایل داشته باشد چه بهتر .برای اید می توانید به تصاویر زیر نگاه کنید .

امیدوارم با مطالبی که گفته شد کمکی به شما در طراحی اتاق خواب رویای شما کرده باشم. ما رو حتما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید