مطالب آموزشی

صحیح ترین چیدمان مبل در منزل

شاید سخت ترین کار بعد از انتخاب مبل مناسب ٬فضای منزلمان ،چیدمان اصولی و کاربردی آن است . به طوری که بهترین استفاده را از فضای خود به همراه نشان داده شدن مبلمانمان ببریم .

در این مقاله میخواهیم باهم نکات کاربردی در چیدمان اصولی و درست مبلمان را بررسی کنیم .

نقطه ی کانونی

قبل از پرداختن به نکات چیدمان منزل باید این نکته را متذکر بشویم که ابتدا نقطه ی کانونی منزل خود را مشخص کنید .

منظور از نقطه ی کانونی ٬آن قسمتی از منزل می باشد که می خواهید بیشترین توجه به آن شود یا به هنگام ورود نظر ها به آن سمت کشیده شود . این نقطه ی کانونی می تواند یک تابلو یا شومینه و  تی وی و … باشد . نقطه ی کانونی را انقدر جابه جا کنید تا بهترین جا که اول وارد آن می شوید چشمتون اول به آن بیوفتد . چیدمان مبلمان و کل اجزای محیطتان باید به گونه ای باشد که به سمت نقطه ی کانونی کشیده شود. اگر در سالن خود هم تی وی و هم شومینه دارید٬ اولویت  با تی وی می باشد . وسایلتان را حول تی وی بچینید .

نکات کاربردی چیدمان مبلمان

۱-اولین و مهم ترین نکته در چیدمان مبلمان مشخص کردن ظرفیت و انتظار خودتان از فضا و وسایلی  که در اختیار دارید می باشد. بهتراست ابتدا ابعاد فضا و مبلمان خود را اندازه گیری کنید تا مجبور نباشید مبل های سنگین را هی جابه جاکنید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید .حالا براساس اندازه گیری هایی که انجام داده اید با تمام وسایلش نقاشی کنید . ابتدا یک اتاق بدون مبل رسم کنید . بعد مبلمان را در کاغذ های جدا نقاشی کنید و ببرید و در اتاق رسم شده جابه جا کنید تا چیدمان مد نظر خود را پیدا کنید .

مطلب مرتبط  راهنمای ۷ مرحله ای خرید مبل برای خانه شما

۲- نکته ی مهم دیگر این است که از چیدمان مبلمان به صورت اتوبوسی خود داری کنید . منظور از چیدمان اتوبوسی این است که مبل ها را کنار هم و چسبیده قرار دهید .

۳- مبلمان را به دیوار نچسبانید این کار نه تنها جلوه ی بدی دارد بلکه باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضای شما نیز می شود .

به رفت آمد ها توجه کنید . مبلمان را طوری نچینید که از بین آنها رفت و آمد کنید بلکه باید به گونه ای چیده شود که از کنار آن ها رفت و آمد صورت بگیرد . حداقل فاصله آن ها برای رفت و آمد یک متر است .

۶-توجه داشته باشید هیچگاه دو قطعه ی بزرگ از مبلمان را کنار هم قرار ندهید .

۷- میز جلو مبلی را چسبیده به مبل قرار ندهید بلکه در  فاصله ی مناسب و فاصله دار از مبل قرار دهید به گونه ای که به سهولت بشود از وسایل روی میز استفاده کنید .

۸- میز های عسلی را در فاصله های ۳۵ تا۴۵ سانتی از مبل قرار دهید تا جا برای قرار گیری پاهایتان باشد .

۹- مبلمان وصندلی ها را در مقابل درب ورودی قرار ندهید .

۱۰ – اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است می توانید با زاویه دار چیدن مبلمان و چیدن مبلمان در گوشه ها یک فضای دراماتیک به اتاق بدهید .

۱۱- فاصله ی مبل ها باید از یک دیگر مناسب باشد . که وقتی مبل ها را برای نشیمن میچینید نه باید زیاد از هم دور یا زیاد نزدیک هم نظر بگیرید . فاصله ی مناسب بین یک الی دو متر هست .

۱۲-سعی کنید که در اتاق مسیر های مسدود ایجاد نکنید و به حرکاتی که یک فرد در اتاق می تواند داشته باشد فکر کنین . آیا چیزی هست که سد راهش قرار گرفته باشد که مانع حرکت فرد شود ؟اگر هست اونورفع کنید .

مطلب مرتبط  Sweet seat: functional seat for IT folks

۱۳-اگر در اتاق بیشتر از یک درب ورودی وجود دارد باید فضای کافی بین هر دو ورودی وجود داشته باشد این کار در تقسیم بندی فضای اتاق هم کمک می کند .

نحوی چیدمان مبل راحتی ۷ نفره

برای چیدمان این مبل لازم نیست همه ی مبل ها را به صورت خطی بچینیم . منظور این است میتوان به گنجاش پذیرایی خود از آن ها استفاده کرد یعنی یک کاناپه سه نفره به همراه یک دونفره را در کنار هم به کار ببریدو تکی ها را در جای دیگر بگذارید.

چیدمان مبل ۷نفره یا ۹ نفره استیل و سلطنتی

نکته ی مهم در چیدمان این مبل ها این است که این دسته از مبلمان به فضای زیادی احتیاج دارند چون نسبت به مبل راحتی دارای ارتفاع و حجم بیشتری هستند . اگر شما دارای فضایی بزرگ برای پذیرایی خود هستید به سراغ این مبلمان بروید . چرا که اگر فضای شما کوچک باشد نه تنها این مبلمان به شما زیبایی نمی دهد بلکه باعث شلوغ و درهم بودن فضای پذیرایی شما می شود . برای چیدمان این مبل ها حتما قرینه بودن را رعایت کنید یعنی اگر مبل سه نفره را در مقابل نقطه ی کانونی گذاشته اید اطراف آن از مبل های تکی استفاده کنید که در ارتفاع مبل سه نفره باشند .

و در آخر باید گفت که ابتدا فضای محیط خود را از نظر های مختلف آنالیز کنید و بعد اقدام به خرید مبل کنید چرا که مشکل چیدمان با بررسی های قبلی تا حد زیادی رفع می شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید