مطالب آموزشی

ست کردن لوستر با مبل راحتی در دکوراسیون

ست کردن لوستر با مبل راحتی در دکوراسیون

ست کردن لوستر با مبل راحتی  نقش قابل توجهی در شیک تر شدن دکوراسیون خانه شما دارد. در دنیای امروز، هماهنگ بودن وسایل با هم اهمیت زیادی در دیزاین و دکوراسیون دارد؛ پس بهتر است در انتخاب وسایل دقت زیادی داشته باشید. در صورتی که می خواهید خانه ای شیک با وسایلی ست داشته باشید، در این مقاله از وبلاگ چشمه نور همراه ما باشید.

اهمیت هماهنگ بودن لوستر با مبل راحتی

ست کردن لوستر با مبل راحتی

ست کردن لوستر با مبل راحتی

مبلمان راحتی و لوستر هر دو از وسایل مهم در دکوراسیون هر خانه هستند و مهم ترین نقش را در چیدمان خانه دارند. اولین و مهم ترین نکته در انتخاب لوستر متناسب با مبلمان، در نظر گرفتن سبک مبلمان است. اگر مبلمان راحتی شما سبکی مدرن دارد، برای ست کردن لوستر با مبل راحتی  باید لوستری به سبک مدرن انتخاب کنید. در صورتی که مبلمان راحتی شما به سبک کلاسیک است، لوسترهای لوکس و پر زرق و برق مناسب خانه شما هستند.

از دیگر عواملی که در انتخاب لوستر موثر است، رنگ حاکم بر فضای خانه است. اگر رنگ دیوار یا کاغذ دیواری خانه شما تیره است، باید لوستری انتخاب کنید که نور بیشتری در محیط ایجاد می کند.

تناسب رنگ لوستر با مبلمان

تناسب رنگ لوستر با مبلمان

نکات مهم برای ست کردن لوستر با مبل راحتی

برای ست کردن لوستر با مبل راحتی راهکارهای زیادی وجود دارد که با رعایت کردن آنها، دکوراسیون خانه شما  جذاب تر می شود. یکی از مهم ترین نکات برای هماهنگ کردن لوستر با مبلمان، توجه به رنگ لوستر است. برای ایجاد هارمونی و هماهنگی در محیط، بهتر است برای مبلمانی به رنگ روشن، لوستری به رنگ خنثی مثل سفید یا مشکی انتخاب کنید. همچنین می توانید لوستری مکمل یا متضاد رنگ مبلمان بخرید. لوسترهای به رنگ قرمز یا آبی پررنگ، برای مبلمان روشن یا خنثی مناسب هستند. در ادامه سایر نکات مهم برای هماهنگی لوستر و مبلمان را شرح می دهیم.

تناسب رنگ لوستر با مبلمان

تناسب رنگ لوستر با مبلمان

  • توجه به سایز لوستر: در نظر گرفتن سایز لوستر یکی از مهم ترین فاکتورها برای ست کردن لوستر با مبل راحتی است. اگر مبلمان راحتی شما سایز بزرگی دارند، می توانید لوستری بزرگ برای خانه خود انتخاب کنید.
  • توجه به سبک لوستر: لوستری که برای خانه خود انتخاب می کنید، باید با سبک مبلمان شما هماهنگی داشته باشد. در صورتی که مبلمان راحتی شما سبکی سنتی دارد، لوسترهای کریستالی کلاسیک تناسب خوبی در محیط ایجاد می کنند.
  • توجه به جنس لوستر: اگر مبلمان راحتی شما تمام پارچه و بدون چوب است، می توانید از لوسترهای فلزی برای نورپردازی خانه خود استفاده کنید. لوسترهای آویز بلند با حباب های شیشه ای هم گزینه مناسبی برای ست شدن با مبلمان راحتی هستند. به طور کلی برای ست کردن لوستر با مبل راحتی جنس لوستر اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه داشته باشید.
لوستر کریستال و مبلمان راحتی سفید

لوستر کریستال و مبلمان راحتی سفید

انتخاب لوستر متناسب با مبلمان منزل

انتخاب لوستر متناسب با مبلمان منزل، مهمترین عامل در دکوراسیون داخلی است که به زیبایی و هماهنگی فضا کمک می‌کند. در ادامه، چند نکته برای انتخاب لوستر مناسب با مبلمان منزل خود را ذکر می‌کنم:

لوستر مولکولی در دکوراسیون اتاق نشیمن

لوستر مولکولی در دکوراسیون اتاق نشیمن

  • استایل مبلمان: ابتدا نوع استایل مبلمان خود را مشخص کنید. آیا مبلمان شما مدرن، کلاسیک، رترو، کشوری یا معاصر است؟ انتخاب لوستری با استایل مشابه یا متناسب با مبلمان شما، به زیبایی و هماهنگی بیشتر کمک می‌کند.
  • جنس مبلمان: نوع جنس مبلمان (مانند چوب، چرم، پارچه و …) نیز نقشی در انتخاب لوستر دارد. به عنوان مثال، اگر مبلمان شما از چوب با رنگ تیره استفاده شده باشد، لوستری با جنس و رنگ مشابه می‌تواند مناسب باشد.
  • اندازه و ارتفاع: ارتفاع و اندازه لوستر باید با اندازه مبلمان و ارتفاع سقف منزلتان هماهنگی داشته باشد. بهتر است لوستر به اندازه‌ی مناسبی انتخاب شود تا زیبایی فضا را بهبود بخشد و از تداخل با مبلمان جلوگیری کند.
  • رنگ لوستر: رنگ لوستر نیز باید با رنگ مبلمان سازگاری داشته باشد. اگر مبلمان شما رنگارنگ و متنوع است، می‌توانید از لوستری با رنگ مناسب یا حتی سفید یا شفاف استفاده کنید که با همه رنگ‌ها همخوانی داشته باشد.
  • نورپردازی: اهمیت نورپردازی مناسب از لوستر نیز حائز اهمیت است. برای فضاهای با نور کم، لوستر با سیستم نورپردازی مناسب و قدرت نوردهی کافی انتخاب کنید.
  • سبک و طرح لوستر: با توجه به مبلمان شما، لوستر با طرح و سبکی که با مزون و الگوهای مبلمان شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. می‌توانید لوستر با طرح‌های هندسی، رترو، مینیمال یا شیک را بر اساس سلیقه‌ی خود انتخاب کنید.
ست کردن لوستر با مبل راحتی

ست کردن لوستر با مبل راحتی

همچنین، موارد دیگری مانند بودجه‌ی مالی، اندازه‌ی اتاق و ترکیب لوستر با دیگر روشنایی‌ها نیز در انتخاب لوستر مناسب برای مبلمان تأثیرگذار هستند. با توجه به این نکات و سلیقه‌ی خود، می‌توانید لوستری را انتخاب کنید که بهترین تأثیر را در دکوراسیون منزلتان به ارمغان بیاورد.

ست کردن لوستر با مبل راحتی

ست کردن لوستر با مبل راحتی

جمع بندی

اگر قصد خرید لوستر را دارید باید به سبک کلی دکوراسیون خانه از جمله مبلمان توجه خاصی داشته باشید. ست کردن لوستر با مبل راحتی، مستلزم رعایت کردن نکاتی است که به آنها اشاره شد. با رعایت این نکات، هارمونی و هماهنگی در خانه شما ایجاد می شود.

مطلب مرتبط  ۷ سبک صندلی گرد تاب دار برای گوشه دنج اتاق در خانه شما

فروشگاه چشمه نور عرضه کننده انواع لوستر، در سبک ها و مدل های مختلف است. برای خرید انواع لوستر می توانید به این فروشگاه مراجعه کنید. کارشناسان ما در این فروشگاه در انتخاب بهترین مدل لوستر شما را راهنمایی می کنند.

سوالات متداول در مورد هماهنگی لوستر با مبلمان

برای مبلمان راحتی به رنگ کرم، چه لوستری مناسب است؟

لوسترهای کریستالی مدرن تناسب خوبی با مبلمان راحتی کرم رنگ دارند.

لوسترهای مدرن خطی با چه مدل مبلمانی هماهنگ می شوند؟

لوسترهای مدرن خطی یکی از بهترین انتخاب ها برای مبلمان ساده به سبک مینیمال یا مدرن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید