مطالب آموزشی

ست کردن لوستر با فرش در طراحی داخلی ۲۰۲۳

ست کردن لوستر با فرش در طراحی داخلی 2023

فرش ها و لوسترها از المان های اصلی در دکوراسیون داخلی هر خانه  هستند.  به این ترتیب ست کردن لوستر با فرش اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. اگر به هماهنگی میان وسایل خانه اهمیت می دهید و خواهان خانه ای شیک هستید، در این مقاله از وبلاگ چشمه نور ما را همراهی کنید.

نحوه ست کردن لوستر با فرش در دکوراسیون داخلی

ست کردن لوستر با فرش

ست کردن لوستر با فرش

برای ست کردن لوستر با فرش ابتدا باید سبک دکوراسیون خانه خود را مشخص کنید. اگر فرش های خانه شما طراحی ساده و مدرنی دارند، بهتر است به سراغ لوسترهای مدرن بروید. لوسترهای کلاسیک و مجلل با طراحی پیچیده به هیچ عنوان با فرش های ساده، ست نمی شوند. به طور کلی اگر سبک خانه شما مدرن یا مینیمال است، لوستری با متریال برنج، نقره یا برنز با طراحی ساده انتخاب کنید.

از دیگر نکاتی که برای خرید فرش و لوستر باید در نظر بگیرید، رنگ غالب در چیدمان خانه است. بهتر است رنگ فرش و لوستر را با توجه به رنگ سایر وسایل از جمله مبلمان ، پرده ها و همچنین رنگ دیوار انتخاب کنید. فرش هایی به رنگ روشن، را می توانید با لوسترهای آویز کریستالی ست کنید.

ست کردن لوستر با فرش

انتخاب لوستر مناسب برای ست شدن با فرش در دکوراسیون به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله اندازه، شکل، رنگ و استایل آن‌ها. در ادامه، چند نکته را برای انتخاب لوستر مناسب برای ست کردن با فرش در دکوراسیون برایتان ذکر می‌کنم:

  1. هماهنگی استایل: مطمئن شوید که استایل لوستر با استایل فرش همخوانی دارد. اگر فرش شما طرح‌دار و کلاسیک است، لوستر هم باید طرح‌دار و کلاسیک باشد. اگر فرش ساده و مدرن است، لوستر نیز باید به همین شیوه باشد.
  2. اندازه: ابعاد لوستر باید با ابعاد فضای شما و ابعاد فرش همخوانی داشته باشد. اگر فضای شما بزرگ است، می‌توانید لوستر بزرگتری انتخاب کنید و اگر فضای شما کوچک است، لوستر کوچکتری را انتخاب کنید.
  3. مطابقت رنگی: مطمئن شوید که رنگ لوستر با رنگ فرش همخوانی دارد. می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مشابه یا تکمیلی استفاده کنید تا جلوه‌ای زیبا و هماهنگی بین لوستر و فرش ایجاد شود.
  4. شکل لوستر: شکل لوستر نیز باید با دیگر عناصر دکوراسیونی در فضا همخوانی داشته باشد. اگر فرش شما دارای خطوط مستقیم و زاویه دار است، لوستری با شکل هندسی و زوایای تند می‌تواند بسیار زیبا باشد. اگر فرش دارای طرحات منحنی و آرمانیک است، لوستری با شکل منحنی و گرد می‌تواند مناسب باشد.
  5. نوردهی: اطمینان حاصل کنید که لوستر مناسب نوردهی برای فضا فراهم می‌کند و نور لوستر به درستی بر روی فرش تاب می‌افتد و جلوه‌ای دل‌پذیر ایجاد می‌کند.
  6. کیفیت و مواد ساخت: لوستری که انتخاب می‌کنید باید از مواد با کیفیت ساخته شده باشد تا مدت طولانی بتوانید از آن لذت ببرید و شکوه دکوراسیون را حفظ کنید.
تناسب لوستر و فرش

تناسب لوستر و فرش

اهمیت هماهنگ بودن لوستر با فرش در دکوراسیون داخلی

با استفاده از فرش های زیبا و لوسترهای هماهنگ با آنها، می توانید دکوراسیون جذابی داشته باشید. با توجه به اهمیت ست کردن لوستر با فرش در دکوراسیون داخلی، بهتر است در خرید این دو المان دقت زیادی داشته باشید. همان طور که اشاره شد این دو المان، از اجزای ضروی در هر دکوراسیون هستند. در صورت وجود هماهنگی بین این دو، هارمونی در محیط خانه ایجاد می شود. هکان طور که می دانید، لوسترها علاوه بر ایجاد نورپردازی، ظاهر جذابی به دکوراسیون می دهند.

ست کردن لوستر و فرش

ست کردن لوستر و فرش

نکات مهم برای ست کردن لوستر با فرش

ست کردن لوستر با فرش مستلزم رعایت بعضی نکات است که با رعایت آنها می توانید این دو وسیله را به خوبی با هم ست کنید. به طور کلی در هنگام انتخاب این دو المان مهم، باید فضا و متراژ خانه را در نظر بگیرید. اگر خانه شما متراژ بالایی دارد، هیچ محدودیتی در انتخاب لوسترهای بزرگ ندارید و می توانید لوستری بزرگ متناسب با سبک خانه انتخاب کنید. همچنین با انتخاب لوستری که مکمل رنگ های غالب در فرش است، هماهنگی خوبی در محیط ایجاد می شود. در ادامه سایر نکات مهم و ضروی در انتخاب فرش و لوستر را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • هماهنگی و تناسب بین رنگ لوستر و فرش
  • متناسب بودن سبک و طرح لوستر و فرش
  • وجود هارمونی بین متریال لوستر و فرش
ست کردن لوستر با فرش

ست کردن لوستر با فرش

جمع بندی

ست کردن لوستر با فرش در بخش های مختلف خانه به ویژه سالن پذیرایی، نقش قابل توجهی در دیزاین و چیدمان خانه دارد. با انتخاب صحیح این دو عنصر مهم، خانه ای شیک و جذاب خواهید داشت.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره لوستر مولکولی خطی | 20 مدل

با توجه به این نکات، می‌توانید لوستر مناسبی را برای ست کردن با فرش در دکوراسیون فضای خود انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید به فروشگاه‌های دکوراسیون یا نورپردازی مراجعه کنید تا مشاوره‌ای کامل‌تر در این زمینه دریافت کنید و از تجربه‌ی آن‌ها بهره‌مند شوید.

فروشگاه چشمه نور عرضه کننده انواع لوسترهای شیک و جذاب است. برای خرید انواع لوستر می توانید به این فروشگاه مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد نحوه ست کردن فرش و لوستر

برای خانه ای با سبک مدرن، چه مدل فرش و لوستری مناسب است؟

برای ست کردن لوستر با فرش در خانه مدرن، بهتر است از یک فرش تک رنگ ظریف بافت، همراه یک لوستر ساده مدرن استفاده کنید.

لوسترهای کریستالی بزرگ با چه مدل فرش هایی ست می شوند؟

لوسترهای کریستالی را می توان با انواع فرش های دستبافت و همچنین فرش های مخملی ست کرد.

دیدگاهتان را بنویسید