مطالب آموزشی

ست لحاف و روکش تخت را چگونه انتخاب کنیم؟

روکش تخت

آیا تا به حال به این فکر کرده اید ست لحاف و روکش تخت را چگونه انتخاب کنیم یا که چه چیزی باعث می شود اتاق خواب بسیار دلپذیر باشد؟ البته ست لحاف و روتختی عالی! لحاف ها صرف نظر از سبک، رنگ و اندازه، یک افزودنی بی انتها برای هر اتاقی هستند. با افزودن روتختی و بالش های مناسب، اتاق را به هم متصل کرده و یک اتاق خواب آماده برای عکس جلد مجله ایجاد می شود. یک اتاق خواب با اندازه متوسط را تصور کنید که یک تخت خواب دو نفره دارد، آیا جنس و رنگ و نوع لحاف و روتختی شما تمام اتاق را تحت تاثیر قرار نمی دهد؟ آیا ما از خرید اصولی لحاف و روتختی غافل نشده ایم؟

در این راهنما تفاوت بین لحاف و روتختی توضیح داده می شود، همچنین نحوه انتخاب مواد با کیفیت بالا برای لحاف، اندازه و لحاف مورد نیاز شما و نحوه تخت خواب خود با ست های تطبیق داده می شود.

روکش تخت - روتختی

تفاوت بین لحاف و روکش تخت (روتختی )چیست؟

شما می دانید که ست های تختخواب یا همان روکش تخت هماهنگ فضایی دنج ایجاد می کند. اما تفاوت بین لحاف و روکش تخت یا همان روتختی چیست؟

لحاف یک روکش تخت نسبتاً سبک است که معمولاً یک روکش بافته شده، هنری و یک لایه نرم تر در زیر آن وجود دارد. لحاف ها بسیار سبک تر از تسلیحات یا لحاف های سنتی هستند، زیرا فقط یک لایه نازک از ضربه در وسط دارند.

روکش تخت نوعی ملافه است که در پای تخت پیدا می کنید. این یک روکش اضافی است که از بالای لحاف یا روکش تخت اصلی عبور می کند و فقط یک سوم پایین تخت را می پوشاند.

روتختی علاوه بر تزئینی بودن، به عنوان یک لایه اضافی از گرما و بافت روی تخت مناسب است، روکش تخت برای تخت خواب مهمان هستند زیرا می توان آنها را به جای آوردن پتو بیشتر در شب جمع کرد.

این سبک ملافه می تواند ملافه ای عالی در خانه های تابستانی و آب و هوای گرمتر باشد ، جایی که راحتی ها می توانند بسیار سنگین باشند.

چگونه می توان جنس و مواد باکیفیتی برای لحاف و روکش تخت انتخاب کرد؟

اگر در زمینه ملافه با کیفیت بالا سرمایه گذاری می کنید، باید بهترین مواد را برای لحاف و روکش خود بیابید. بیشتر ملافه ها بر اساس الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی طبقه بندی می شوند و ویژگی هایی برای هر دو مورد وجود دارد.

مطلب مرتبط  قیمت لوستر 1402 و انواع چراغ تزیینی

الیاف طبیعی

الیاف طبیعی موادی هستند که به طور طبیعی وجود دارند. این دسته شامل موادی مانند پنبه، پشم و ابریشم است. همچنین می تواند شامل فلانل باشد، اما می توان آن را به صورت مصنوعی نیز تهیه کرد؛ الیاف طبیعی معمولاً گزینه های گرانتری هستند اما به دلیل کیفیت طولانی تر خواهند بود. انتخاب مواد شما اغلب به نوع آب و هوایی که از لحاف استفاده می کنید بستگی دارد.

شما باید الیاف طبیعی را مقایسه کنید تا تصمیم بگیرید کدام را برای لحاف خود می خواهید:

پنبه – سبک، بادوام، معمولاً قابل شستشو در ماشین. پنبه با نخ بیشتر معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار است و نرم تر به نظر می رسد.

پشم – گرم و تمیزتر باقی می ماند. پشم معمولاً برای خشک کن مناسب نیست، بنابراین برای ملافه های کم نگهداری مناسب نیست.

ابریشم – به طور طبیعی ضد حساسیت، حس لوکس دارد. ابریشم واقعی (به جای مصنوعی) به دلیل داشتن قیمت بالاتر شناخته شده است. اگر می خواهید حس ابریشمی و مجلل بدون برچسب قیمت داشته باشید ، پنبه را با بافت ساتین یا چیزهای مصنوعی انتخاب کنید.

روکش تخت

الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی دارای برچسب قیمت مناسب تری هستند و در صورت داشتن حساسیت مناسب هستند از نظر اقتصادی، لحاف مصنوعی جذاب هستند و هنوز هم کیفیت خوبی دارند. با این حال ، طول عمر آنها معمولاً بسیار کوتاهتر از روکش های طبیعی لحاف و لحاف است و قبل از شستن صحیح آنها می تواند “پلاستیک” به نظر برسد.

در اینجا چند ماده مصنوعی است که ممکن است برای لحاف و ملافه خود پیدا کنید:

پلی استر – مقرون به صرفه، می تواند “خراشیده” باشد. پلی استر نام “گروه” الیاف مصنوعی است. اغلب با مواد دیگر مانند پنبه ترکیب می شود.

میکروفایبر – قابل شستشو با ماشین، حس ابریشمی، میکروفایبر یک پلی استر بافته شده است.

اکریلیک – مانند سایر الیاف مصنوعی نرم نیست، اما اغلب برای پارچه های رنگارنگ تر مانند پارچه هایی که روی لحاف و روتختی یافت می شوند استفاده می شود. نیمه پایینی لحاف معمولاً از چیزی نرمتر ساخته می شود.

مطلب مرتبط  لیست قیمت لوستر اتاق خواب 1402

میکرو فلانل – نرم تر از سایر پلی استرها، مقاوم در برابر چین و چروک

هنگام انتخاب لحاف، باید به خاطر داشته باشید که آن ها مستقیماً با بدن شما در تماس هستند و بنابراین، ممکن است بخواهید انتخاب مواد را با تمرکز بر نیازها و شرایط شخصی خود (به عنوان مثال آلرژی) کمی بیشتر در نظر بگیرید. در مورد روتختی ها، آن ها به طور کلی تزئینی هستند و مستقیماً روی پوست شما نیستند، بنابراین می توانید کمی بیشتر با طرح بازی کنید.

به چه اندازه ای لحاف و روتختی نیاز دارم؟

نکته بعدی برای خرید لحاف و روتختی این است که از سایز مناسب آن مطمئن شوید، مانند بسیاری از ملافه ها، لحاف ها برای مطابقت با اندازه های استاندارد تخت از یک نفر تا پادشاهان و کینگ سایز فروخته می شوند.

مهم است که به یاد داشته باشید که ابعاد لحاف و روکش بسیار گسترده تر از اندازه تشک خواهد بود. برجستگی جلوه ای لوکس تر ایجاد می کند و هر فضایی را در زیر تخت پنهان می کند.

به عنوان مثال، یک تخت دو نفره ۵۴ “x75” است. یک لحاف استاندارد برای یک تخت دو نفره ۸۱ “x96” است. حتی اگر اندازه های استانداردی برای لحاف وجود داشته باشد، ایده خوبی است که از بالای تشک تا زمین اندازه گیری کنید تا بدانید چقدر پایین می آید.

پتوها معمولاً به اندازه لحاف سنتی نیستند. این به شما کمک می کند ظاهر “لایه ای” داشته باشید. خرید لحاف و روتختی در یک مجموعه اندازه های متعادلی برای رسیدن به این ظاهر خواهد داشت.

علاوه بر اندازه گیری عرض لحاف، باید به طول نیز توجه کنید. اگر تعداد زیادی بالش روی تخت دارید ، ممکن است بخواهید چیزی کوتاه یا طولانی تهیه کنید تا متعادل شود. لحاف باید به طور مساوی در هر سه طرف تخت آویزان باشد.

بهترین و مهم ترین نکات سبک برای لحاف، روکش تخت و ست

مرحله بعدی در مورد نحوه انتخاب لحاف و روتختی سبک است. چگونه آن را با دکوراسیون اتاق خواب خود هماهنگ می کنید؟ لحاف و روکش تخت برای آب و هوا چقدر باید سنگین باشد؟

مطلب مرتبط  آشنایی با انواع میز تلفن

ما چند راهنمای سبک داریم که به شما در انتخاب سرویس خواب مناسب کمک می کند:

ابتدا آب و هوا را در نظر بگیرید – مهم نیست که چه رنگ یا سبکی می خرید، همیشه ابتدا آب و هوا را در نظر بگیرید. بسیاری از لحاف و روتختی های زیبا وجود دارد که ممکن است برای آب و هوای گرم بسیار سنگین باشند!

از رنگ ها و الگوهای مکمل استفاده کنید – یک ست لحاف و روکش نیاز به مکمل یکدیگر دارد. اگر دقیقاً از همان مواد ساخته شده باشند، جلوه لوکس را از دست می دهید. به همین ترتیب، اگر رنگی نداشته باشند که آنها را به هم وصل کند، کثیف به نظر می رسد.

به یک پالت رنگ بچسبید – این طراحی داخلی ۱۰۱ است. علاوه بر مکمل یکدیگر، ست لحاف و روکش باید دارای یک پالت رنگ باشد. بیش از دو رنگ از یک پالت متفاوت، چشم ها را منحرف می کند و باعث می شود لحاف شما آلوده و تصفیه نشده به نظر برسید.

بالش ها و کوسن هایتان را با هم مخلوط و مطابقت دهید – بالش ها و بالشتک های شما باید با ملافه شما مطابقت داشته باشد و مکمل آنها باشد. خوب است که یک جفت کوسن متناسب با لحاف داشته باشید و سپس رنگ ها و بافت های تکمیلی را با یکدیگر ترکیب کرده و علاقه خود را به تخت زیبایتان افزایش دهید.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید