مطالب آموزشی

سبک های مختلف وسایل دکوری

وسایل دکوری که برای تکمیل دکوراسیون داخلی و زیبایی دوچندان به فضای خود از آن ها استفاده می کنیم ٬ دارای انواع مختلفی از طراحی و جنس می باشد. باید گفت اگر در انتخاب وسیله ی دکوری به این نکته که وسیله شما با سبکی که در فضای منزل شما به کار رفته است هم خوانی نداشته باشد نه تنها باعث زیبایی و نظم و تکمیل طراحی محیط نمی شود بلکه باعث آشفته به نظر رسیدن فضای شما نیز می شود. لازمه ی این که بتوانید یک انتخاب درست و کاربردی در این زمینه داشته باشید این است که با انواع سبک های دکوراسیون به صورت مختصر آشنا شوید و تعدادی از ویژگی هایی که این سبک دارند را بدانید. ما با در این مقاله همراه باشید .

انواع سبک های دکوراسیون :

کلاسیک

مدرن

صنعتی

ویکتوریایی

قدیمی و آنتیک

سبک های هنری

مینیمال

روستیک

و…

سبک کلاسیک

در این سبک بیشتر از وسایل آنتیک و رنگ های مانند طلایی ،کرم و قهوه ای … استفاده می شود. این سبک بیشتر مناسب فضاهایی است که در آن بتوان پرده های بلند آویزان کرد و از مبل ها ی سبک استیل دارای تاج های بلند به همراه بوفه یا کنسولی که در آن بتوان دکوری آنتیک یا کریستال های زیبا را قرار داد استفاده می شود . وسایل دکوری مناسب این سبک باید دارای رنگ های پرزرق و برق باشند. میتوان از مجسمه های ایستاده ، لوستر های کریستالی با وسایل آنتیک قدیمی و یا طرح آنتیک مناسب این سبک دکوراسیون می باشد.

وسایل دکوری مناسب سبک کلاسیک

سبک مدرن

در این دکوراسیون بیشتر از رنگ های روشن و سادگی پیروی می شود . انتظار زرق و برق و شکوه و جلوه ی سبک کلاسیک را نداشته باشید . دراین سبک از دیوار های به رنگ روشن مانند سفید ،پرده های ساده و بدون والان و.. استفاده می شود. اینکه فضا نور طبیعی داشته باشد بسیار اهمیت دارد برای همین از رنگ های روشن و ساده استفاده می شود. برای تهییه ی وسایل دکوری مناسب این فضا بهتراست به سراغ وسایل تک رنگ و یا وسایلی باجنس آینه و شیشه برویم که نور را به خوبی که یکی از المان های مهم این سبک است از خود عبور می دهند. می توان از یک لوستر ساده و یا یک آباژور با شید تک رنگ ، یک گلدان ساده و یا وسایلی که از بتن ساخته شده اند استفاده کرد.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر برای پذیرایی 30 متری

وسایل دکوری مناسب سبک مدرن

سبک مینیمال

این سبک کاملا سبکی ساده و بی آلایش است و از رنگ های متضاد استفاده می شود معمولا از دورنگ که در تضاد باهم هستند مانند سفید و مشکی در کنارهم قرار میگیرند. چون در دکور اسیون این محیط ها از یک رنگ به تنهایی استفاده می شود شما می توانید از وسایل دکوری مانند یک تابلو که با رنگی که در تضاد با رنگ دکوراسیون شما است استفاده کنید. دراین سبک دکوراسیون سادگی و خلوت بودن فضا مهم است .همچنین می توانید از یک دستسلزه که از جنس بتن با رنگ طبیعی خود بتن است وحتی یک گلدان گل ساده برای دکورکردن این فضا کافی است.

وسایل دکوری مناسب سبک مینیمال

سبک صنعتی

این سبک از زیر شیروانی و انبار ها الهام گرقته است. در این سبک از رنگ های خنثی ، لوازم فلزی و آجر و الوار استفاده می شود. وسایل به کار رفته در این فضا ها معمولا از جنس فلز به رنگ مشکی و یا لوله های فلزی و سنگ و چوب است. شما می توانید به سراغ وسایل دکوری به جنس چوب ، فلز و.. بروید . برای مثال می توانید از یک دوچرخه ی قدیمی برای دکور کردن این فضا استفاده کنید و یا از لوستر های چوبی . می توان از گالن های فلزی برای کاشتن گیاهان مناسب فضای داخلی استفاده کرد.

رنگ مناسب برای وسایل این فضا رنگ مشکی ، طوسی و رنگ قهوه ای چوب می باشد.

وسایل دکوری مناسب سبک صنعتی

سبک روستیک

این سبک الهام گرفته از طبیعت است و سعی دارد ازوسایل تزئینی که الهام گرفته از طبیعت است استفاده شود مانند شومینه ای که با چوب می سوزد یا وسایلی که با چوب و سنگ ساخته شده باشد . مجسمه های سنگی ،تابلو های مکرومه بافی شده ، شال های مبلی بافتنی، یک گل با گلدانی سنگی و یا چوبی ، یک مجسمه که از شمایل یک گوزن الهام گرفته شده است و حتی یک تکه از طبیعت مانند یک تنه درخت ، شاخ گوزن و.. می توان به عنوان وسایل دکوری استفاده کرد.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر اتاق خواب

وسایل دکوری مناسب سبک روستیک

سبک مراکشی


دراین سبک از سرامیک و سفال و ظروف فلزی و فانوس و.. استفاده می شود. در این سبک دیوار ها دارای گچ بری هستند و رنگ رایج در این سبک فیروزه ای و سبز و سفید است. دراین سبک چون از ترکیب رنگ های بسیاری استفاده می شود دست شما برای انتخاب وسایل دکوری مناسب فضا باز است. می توان از گلدان های بزرگ ایستاده بر روی زمین که از جنس سرامیک هستند و طرحی خمره ای دارند استفاده کرد. همچنین از دیوار کوب های پارچه ای ، تابلو هایی با طراحی های خاص و رنگی و دستسازه های سفالی ، شمع و فانوس و آب نما یا حوضچه ای درمرکز فضا ،سینی یا مجیمه های بزرگ به عنوان صفحه ی میز جلو مبلی استفاده کرد .

وسایل دکوری مناسب سبک مراکشی

سبک ویکتوریایی

در این سبک دیوار ها را به دو قسمت تقسیم می کنند و هرقسمت را با یک نوع کاغذ دیواری تیره می پوشانند. برای دکورکردن این فضا می توان از وسایل دکوری مانند تابلو های پورتره ، کتبخانه های بزرگ با کتاب هایی نفیس ، پرده هایی مخملی ، آباژور های رو میزی ، شمعدان هایی به جنس برنج و نقره ،دیوارکوب هایی آنتیک و…. استفاده کرد.

وسایل دکوری مناسب سبک ویکتوریایی

سبک هنری

در این سبک از انواع رنگ های شاد و گیاهان در کنار مبلمان راحتی استفاده می شود. این سبک پایبند به رنگ خاصی نیست بلکه از انواع رنگها درکنارهم استفاده میشود. برای انتخاب وسایل دکوری مناسب این فضا می توان به سراغ رنگ های دلخواه بروید. می توان از یک گلدان رنگی ، تابلو هایی با نقوشی با رنگ های شاد که حس زندگی را به فضا می دهند ، کوسن های رنگی رنگی ، استندهای رنگی برای گذاشتن گلدان ، دیوارهایی با رنگ های شاد و… استفاده کرد.

مطلب مرتبط  حقوق مصرف کننده هنگام خرید مبل

وسایل دکوری مناسب سبک هنری

امیدواریم این مقاله به شما در زمینه سبک های مناسب برای وسایل دکوری کمکی کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید