مطالب آموزشی

آسانترین روشهای خانگی برق انداختن لوستر برنجی

آسانترین روشهای خانگی برق انداختن لوستر برنجی

راهکارهای ساده ای برای تمیز کردن و برق انداختن لوستر برنجی یا برنزی وجود دارد. در صورت آشنا بودن با این روش ها می توانید به راحتی در خانه این لوسترها را تمیز کنید. لوسترها یکی از مهم ترین المان های دکوراسیون در هر خانه هستند و در صورت تمیز نبودن، جلوه خود را از دست می دهند. در صورت داشتن لوستر برنجی در این مطلب از وبلاگ چشمه نور همراه ما باشید تا با روش های تمیز کردن این لوستر آشنا شوید.

مراحل تمیز کردن و برق انداختن لوستر برنجی

لوسترهای برنجی یکی از شیک ترین مدل های لوستر هستند به خاطر کیفیت بالای متریال برنج، مقاومت بالایی دارند. این لوسترها مانند همه لوسترها در طول زمان کثیف می شوند و نیاز به تمیز کردن پیدا می کنند. در ادامه مراحل تمیز کردن و برق انداختن لوستر برنجی را به طور کامل توضیح می هیم.

برق انداختن لوستر برنجی

برق انداختن لوستر برنجی

  • در اولین مرحله باید لوستر را با یک پارچه تمیز و نخی، گردگیری کنید تا هیچ خاکی روی بدنه لوستر باقی نماند. در صورتی که خاک زیادی روی لوستر نشسته است، طی چند مرحله و با چند دستمال این کار را انجام دهید.
  • بعد از پاک کردن گرد و غبار، برای برق انداختن لوستر برنجی، به آب گرم و مایع ظرفشویی نیاز دارید. مقداری مایع در داخل یک سطل آب گرم بریزید و سپس با یک حوله تمیز روی بدنه لوستر بکشید. بعد از پایان کار، به خوبی لوستر را با یک پارچه تمیر خشک کنید. دقت کنید که هیچ لکه خیسی رو بدنه لوستر نماند.
  • لوسترهای برنجی در دو مدل برنجی خالص یا برنج با روکش فزی ساخته می شوند. اگر بعد از تمیز کردن و برق انداختن لوستر برنجی متوجه شدید که لوستر باز هم باید لکه گیری شود، بهتر است نوع لوستر را تشخیص دهید. برای پاک کردن لکه های لوستر برنجی با روکش فلزی، می توانید از سیم استفاده کنید. لکه هایی که روی بدنه این لوستر وجود دارند، در واقع زنگ زدگی هستند و باید دوباره رنگ شوند.
مطلب مرتبط  انواع لوستر مدرن مناسب چه دکوراسیون هایی هستند؟

برق انداختن لوستر برنجی

روش های ساده خانگی برای تمیز کردن لوستر برنجی

به غیر از روش هایی که در بالا به آنها اشاره شد، روش های دیگری برای لکه گیری و برق انداختن لوستر برنجی وجود دارد.

  • یکی از متداول ترین روش های خانگی برای لکه گیری و برق انداختن لوستر برنجی، ترکیب نمک و سرکه است. برای این کار باید یک لیوان سرکه و یک قاشق غذاخوری سرکه را با هم ترکیب کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید. در حین ترکیب کمی آرد به مواد اضافه کنید تا مواد خمیری شوند. این خمیر را به روی قسمت های تیره لوستر برنجی بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه با یک پارچه تمیز کنید.
  • روش خانگی دیگر برای برق انداختن لوستر برنجی و از بین بردن لکه های آن، استفاده از ترکیب آب لیمو و نمک است. با این ترکیب می توانید به خوبی لکه های لوستر برنجی خود را از بین ببرید.
برق انداختن لوستر برنجی

پاک کردن بدنه لوستر برنجی

جمع بندی

اگر قصد برق انداختن لوستر برنجی را دارید، به هیچ عنوان از مواد پاک کننده شیمیایی استفاده نکنید. در صورتی که جنس لوستر و آبکاری آن بی کیفیت باشد، لوستر برنجی شما سیاه و کدر می شود. برای تمیز کردن لوسترهای برنجی بدون روکش فلزی که از برنج خالص هستند، می توانید از پاک کننده مخصوص برنج استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پاک کردن انواع لوستر، می توانید مقالات مرتبط با این موضوع در چشمه نور را مطالعه کنید.

مطلب مرتبط  15 مدل از جدیدترین لوستر آشپزخانه 1402

دیدگاهتان را بنویسید