مطالب آموزشی

رنگ سال ۲۰۲۱ چیست ؟

سال ۲۰۲۰ که قبل از آمدن همه به علت رند بودن برایش برنامه ها ، ذوق ها و شادی هایی داشتند ، همه انتطارات را برهم زد و آن چیزی نبود که همه ی دنیا منتظر آن بودند و برخلاف تصورهمگان به سالی پراز استرس و ترس ها تبدیل شد و همگی افراد در این سالی که گذشت سختی ها و استرس های زیادی را تحمل کردند .

هرساله براساس اتفاقات پیرامون و شرایط موجود در جهان رنگی را به عنوان رنگ سال پیش بینی می کنند . این انتخاب براساس یک پیش گویی ویا یک انتظار و نیاز می باشد و أصلا أساس داده ای ندارد  و فقط یک کمک کننده به طراحان مد و پوشاک و… می باشد . انتخاب رنگ را هر ساله کمپانی پنتون انجام می دهد که یک کمپانی در زمینه ی خدمات رسانی برای طراحان و متخصصان طراحی می باشد .

بنابراین برای هیچ کس تعجب آور نیست که پیش بینی کنندگان پنتون که ماه ها جهان ، رویداد هایی که در آن اتفاق می افتد و روند اتومبیل ها ۷ قهوه و… بررسی می کنند و رنگی را برای آن ادعا می کنند امسال برخلاف سال های گذشته این کمپانی دو رنگ را برای سال جدید پیشنهاد داده است شاید این دو رنگ خاکستری خنثی و زرد لیمویی آن چیزی که همه افراد نتظارش را می کشیدن نبوده باشد ولی این دو رنگ نشان دهنده بلاتکلیفی نیست ، بلکه یک استعاره است. بلکه به معنای آماده شوید امیدی در کار است و یا به زبان خود مانی و عادی به معنای نور انتهای تونل است که به زیبایی شرایط حال حاصر دنیا را بیان می کند که در انتهای این اضطراب ها و ناامیدی ها نوری به همگان چشمک می زند .

مطلب مرتبط  چگونه لوستر کلاسیک خوب انتخاب کنیم ؟

پس از زندگی در مرجان در سال ۲۰۱۹ و کلاسیک آبی در سال ۲۰۲۰ ، این ممکن است چیزی نباشد که کسی انتظار دارد (ممکن است “سیاه” باشد) ، اما ممکن است همان چیزی باشد که همگان انتظارش را می کشند امیدی دوباره با کشف و در دسترس قرار گرفتن واکسن .

براساس گفته ی مدیر عامل پنتون  شرایط موجود به ما یاد داد که همگی برای کامل بودن و بودن به باهم بودن و در کنار هم بودن احتیاج داریم بنابراین تصمیم براین شد که برای اینکه بتوان شرایط را توصیف کرد امسال دو رنگ که در حقیقات مستقل هستند را در کنار هم بیاوریم .

این کمپانی قبلا هم دو رنگ را در کنارهم انتخاب کرده است و اولین بار در سال ۲۰۱۶ بوده است ولی در آن سال قرار بود این دو رنگ صورتی و آبی به صورت ترکیب باهم مورد استفاده قرار بگیرد که بیان کننده ی شناخت سیالیت جنسیت وپیشرفت اجتماعی بوده است ولی امسال یک فرقی دارد وآن این است که قرار است این دو رنگ به صورت دو سایه به تنهایی و تکمیل کننده ی هم مورد استفاده شود و این دو رنگ در واقع حامی یک دیگر باشند .

همچنین اولین بار است که یک رنگ خاکستری که ترکیب رنگ سفید و مشکی است افتخار پیدا کرده است که ترند شود . این رنگ بیان گر شرایط حاضر است و برای ما روز های تاریک و قرنطینه را نمایان می کند .

درحالی که رنگ زرد لیمویی که جزو رنگ های اصلی و گرم است برعکس خاکستری که رنگی فرعی و سرد و خنثی است ، برای ما بیان کننده ی شادی ، سرزندگی و شور و اشتیاق جوانی می باشد . در اکثر فرهنگ ها رنگ زرد بیان کننده ی دانش ، روشنایی و آگاهی می باشد .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید آباژور لوکس برای دکوراسیون پذیرایی

امیدمی رود که امسال پیش بینی پنتون به درستی بوده باشد و جهان به آرامش نسبی از دست رفته ی خود باز گردد و همگان از شرایط ابهام آمیز ، تاریک و خاکستری خارج و در نوری زرد ، شادی و زندگی غرق شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید