مطالب آموزشی

راهنمای خرید چراغ مگنتی + ۷ نکته مهم

راهنمای خرید چراغ مگنتی

خرید چراغ مگنتی: چراغ مگنتی یا لامپ های مغناطیسی یک انتخاب محبوب برای افرادی است که می خواهند نورهای همه کاره را به محیط کار یا خانه خود اضافه کنند. آنها در سبک ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند و به دلیل داشتن پایه های مغناطیسی استفاده از آنها راحت است. با این حال، با وجود گزینه های بسیار زیاد در بازار، انتخاب گزینه مناسب برای نیازهای شما دشوار است. در این مقاله از وبلاگ چشمه نور راهنمای خرید چراغ مگنتی را ارائه می دهیم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

با گسترش سبک مینیمال در طراحی‌های مدرن داخلی، تمایل به خرید چراغ مگنتی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، افزایش چشمگیری پیدا کرد. پس از‌ آن، این چراغ‌ها نه تنها جای خود را در خانه‌ها و منازل مسکونی باز کردند، بلکه در ادارات، مراکز تجاری، آموزشگاه‌ها، نمایشگاه‌های هنری و… نیز برای نورپردازی حرفه‌ای به‌کار گرفته شدند. برای خرید چراغ مگنتی ابتدا باید با ساختار و ویژگی‌های مهم آن آشنا شوید و مزیت آن نسبت به سایر چراغ‌ها را بدانید تا بهتر بتوانید برای خرید تصمیم بگیرید.

خرید چراغ مگنتی

خرید چراغ مگنتی و مغناطیسی

نکات مهم برای خرید چراغ مگنتی

  1. هدف چراغ مگنتی: اولین چیزی که در هنگام خرید چراغ مگنتی یا لامپ مغناطیسی باید در نظر بگیرید هدفی است که به آن نیاز دارید. آیا برای مطالعه یا کار به لامپ نیاز دارید؟ آیا به دنبال لامپی هستید که بتواند نور محیطی را برای فضای شما فراهم کند؟ دانستن هدف خود به شما کمک می کند تا نوع مناسب لامپ را انتخاب کنید.
  2. نوع چراغ مگنتی: انواع مختلفی از چراغ مگنتی از جمله چراغ مگنتی رومیزی، لامپ های گیره ای و لامپ های ایستاده در بازار وجود دارد. چراغ مگنتی رومیزی برای افرادی که پشت میز یا میز کار می کنند و به نور متمرکز نیاز دارند ایده آل هستند. لامپ های گیره ای برای افرادی که به لامپی نیاز دارند که به راحتی به یک سطح وصل شود بسیار مناسب است. لامپ های ایستاده برای افرادی ایده آل هستند که لامپی می خواهند که بتواند نور محیطی را برای فضای آنها فراهم کند.
  3. اندازه: اندازه لامپ نیز یک نکته مهم است. اگر فضای محدودی دارید، یک لامپ کوچکتر ممکن است بهترین گزینه باشد. با این حال، اگر به لامپی نیاز دارید که بتواند نور کافی را برای فضای بزرگتر فراهم کند، ممکن است یک لامپ بزرگتر لازم باشد.
  4. منبع نور چراغ مگنتی: منبع نور یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب چراغ مگنتی است. چراغ های ال ای دی به دلیل مصرف انرژی و عمر طولانی بسیار محبوب هستند. چراغ های هالوژن نیز یک گزینه هستند، اما انرژی کمتری دارند و می توانند در لمس داغ باشند. نوع نوری را که ترجیح می دهید در نظر بگیرید و چراغ مگنتی را انتخاب کنید که از آن منبع نور استفاده می کند.
  5. روشنایی: روشنایی لامپ نیز یک نکته مهم است. برخی از لامپ ها دارای سطوح روشنایی قابل تنظیم هستند، که اگر به لامپی نیاز دارید که بتواند نور متمرکز و محیط را فراهم کند، می تواند مفید باشد. اگر برای مطالعه یا کار به یک لامپ نیاز دارید، یک لامپ با سطح روشنایی بالا انتخاب کنید.
  6. انعطاف پذیری: انعطاف پذیری لامپ نیز مهم است. برخی از لامپ ها دارای گردن یا بازوهای قابل تنظیم هستند که در صورت نیاز به لامپی که به راحتی بتوان آن را برای تامین نور مناسب قرار داد، می تواند مفید باشد. لامپی را انتخاب کنید که به راحتی بتوان آن را مطابق با نیازهای شما تنظیم کرد.
  7. سبک چراغ مگنتی: در نهایت، سبک لامپ را در نظر بگیرید. لامپ های مغناطیسی در سبک های مختلف، از شیک و مدرن گرفته تا سنتی و آراسته تولید می شوند. لامپی را انتخاب کنید که مکمل زیبایی طراحی فضای شما باشد.
مطلب مرتبط  مجموعه 90 عکس آباژور جدید 2023 | نور و زیبایی فوق العاده در دکوراسیون

چراغ مگنتی و خصوصیات بارز آن

چراغ مگنتی

چراغ مگنتی

ممکن است چراغ مگنتی را با سایر اسم‌های آن یعنی چراغ آهن ربایی یا ترک لایت بشناسید. در ساخت این چراغ، از تکنولوژی سیستم مولتی ترک بهره گرفته شده است که مجموعه‌ای از چندین ریل و ماژول یا همان چراغ است. ماژول‌ها به کمک نیروی مغناطیسی به ریل‌ها متصل می‌شوند که علت اصلی نام‌گذاری به چراغ آهن‌ربایی نیز همین است. لامپ‌هایی که در این سیستم به کار می‌روند معمولا از نوع LED هستند که به دلیل مصرف کم انرژی و عمر طولانی‌تری که دارند، بسیار پرطرفدارند. ریل‌ها نیز عمدتا از آلومینوم اکسترود که استحکام بالایی دارد، ساخته می‌شوند. استفاده از سیستم جریان مستقیم برق با ولتاژی کم در حدود ۴۸ ولت، هرگونه نگرانی بابت خطر برق گرفتگی به هنگام تماس دست با چراغ را از بین می‌برد.

مهم‌ترین مزیت‌های خرید چراغ مگنتی

دور زدن محدودیت‌های رایجی که در استفاده از چراغ‌های معمول وجود دارد، دلیل استقبال زیاد برای خرید چراغ مگنتی است. شما می‌توانید هر تعداد چراغ مگنتی را در هر جایی که دوست دارید و با سبک نورپردازی دلخواه خود بچینید و نگران تغییر دکوراسیون احتمالی خود در آینده نیز نباشید. چون قابلیت جابه‌جایی‌ آسان ماژول‌ها و ریل‌ّها، این مسئله را برای شما حل کرده می‌کند. تنظیم زاویه نور و چراغ‌ها به علاوه‌ی ایمنی بالای آن، از دیگر امکانات چراغ‌های مگنتی است. امکان کنترل از راه دور را نیز به دیگر ویژگی‌های مثبت این چراغ، اضافه کنید.

چراغ مگنتی

چراغ مگنتی

انتخاب و نصب چراغ معناطیسی

هنگام انتخاب و خرید چراغ مگنتی، باید به نوع سقف یا دیواری که قصد دارید ریل‌ها را بر روی آن نصب کنید، توجه داشته باشید. ریل‌ها با توجه به نیاز و هدف شما، به سه روش توکار، روکار و آویز نصب می‌شوند. در روش توکار برخلاف روکار، ریل را  درون یک شیار در سقف کاذب یا دیوار پنهان می‌کنند تا در دید مستقیم نباشد. روش آویز نیز برای سقف‌های با ارتفاع زیاد به کار می‌رود. خود ماژول‌ها نیز در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند که خطی، اسپات لایت و لنز ضد خیرگی از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

مطلب مرتبط  با کریستال های لوستر قدیمی چه کنیم؟

معرفی یک فروشگاه معتبر برای خرید چراغ مگنتی

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید آنلاین، هزاران سوال در سرتان چرخ بخورد ولی نتوانید جواب هیچ کدام را پیدا کنید. ما همیشه آماده هستیم تا به سوالات شما پیرامون خرید چراغ مگنتی پاسخ دهیم و راهنمای شما برای یک خرید عالی باشیم. چشمه نور با در نظر گرفتن نیاز مخاطب، انواع چراغ مگنتی مانند خطی، موضعی و نقطه‌ای را در طرح‌های مختلف، برای شما فراهم کرده تا دستتان برای انتخاب و خرید باز باشد.

در پایان، انتخاب یک لامپ مغناطیسی مستلزم بررسی دقیق چندین فاکتور از جمله هدف لامپ، نوع لامپ، اندازه، منبع نور، روشنایی، انعطاف پذیری و سبک است. با در نظر گرفتن این عوامل، می توانید لامپ مغناطیسی مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که راه حل روشنایی مناسب و همه کاره برای محیط کار یا خانه خود دارید.

خرید لوستر

قیمت و خرید لوستر و محصولات چشمه نور

دیدگاهتان را بنویسید