مطالب آموزشی

راهنمای خرید مبل تضمینی برای خانه شما

خرید مبل

 نکات تخصصی برای خرید مبل جدید

خرید مبل جدید بسیار هیجان انگیز است، این راهی عالی برای طراوت بخشیدن به هر اتاقی است! اما دانستن اینکه از کجا شروع کنیم ممکن است دشوار باشد. با وجود گزینه های بسیار زیادی که می توانید انتخاب کنید، محدود کردن انتخاب و پیدا کردن مبل مناسب برای شما دشوار است.

اگرچه مبل های بسیار متنوعی وجود دارد، اما متوجه می شویم که ممکن است برای همه مناسب نباشیم. این که آیا قصد خرید مبل خود را با ما دارید یا مارک های مبلمان جایگزین را مرور می کنید ، این راهنمای جامع خرید مبل، شما را در جهت خرید مبل ایده آل برای شما راهنمایی می کند.

خرید مبل

فضای خود را در نظر بگیرید: برای انتخاب مبل مناسب، ابتدا باید فضای خود را در نظر بگیرید

توجه کنید که مبل در چه اتاقی قرار می گیرد… این مبل را کجا قرار دارید قرار دهید؟ اتاق یا مکانی که مبل در خانه شما زندگی می کند در تعیین اندازه، سبک و عملکردی که می خواهید انتخاب کنید بسیار مهم است. آیا مبل برای یک اتاق نشیمن معمولی که خانواده برای تماشای تلویزیون دور هم جمع می شوند، یا یک اتاق نشیمن رسمی برای پذیرایی از مهمانان است؟ یا منظور این است که این مبل در زیرزمین قرار دارد تا بچه ها بپرند و بازی های ویدیویی خود را انجام دهند؟ شاید شما در یک آپارتمان زندگی می کنید و به یک مبل مناسب نیاز دارید تا در فضای کوچکتری جا شود؟ شاید، هنوز تصمیم نگرفته اید که کجا خواهد رفت. برای برخی ایده ها، در اینجا سه ​​نکته کاربردی در مورد چگونگی چیدمان مبلمان وجود دارد.

هر کجا که باشد برای بررسی ابعاد، ویژگی ها و استفاده روزانه از اتاقی که مبل جدید شما در آن قرار می گیرد، وقت بگذارید.

اتاق خود را اندازه بگیرید

هنگامی که تصمیم گرفتید که مبل جدید شما در اتاق قرار گیرد، بسیار مهم است که برخی اندازه گیری ها را انجام دهید. هنگام خرید مبل جدید در فروشگاه مبلمان، ابعاد آن می تواند فریبنده باشد. نمایشگاه ها معمولاً در مقایسه با فضاهای دنج شما در خانه ، فضاهای باز و بزرگ هستند. یک مبل، که در فروشگاه عالی به نظر می رسد، شاید برای اتاق شما در خانه بسیار بزرگ باشد. تنها راه اطمینان از مناسب بودن مبل جدید شما اندازه گیری قبل از خرید در فروشگاه است. علاوه بر این، اندازه گیری درها و فضاهایی را که مبل هنگام تحویل باید در آن ها جا بگیرد، در نظر بگیرید. هنگام اندازه گیری دقیق، مطمئن شوید که پنجره ها، درهای ورودی و شومینه ها را در نظر بگیرید. مبل شما نه تنها باید در فضای شما قرار بگیرد، بلکه باید مطمئن شوید که مانع جریان اتاق نمی شود. اکنون که تکالیف خود را انجام داده اید، هنگام خرید مبل خود، این اندازه گیری ها را با خود به فروشگاه ببرید. این امر به فروشنده اجازه می دهد تا در یافتن مبل مناسب با فضای شما کمک کند. اندازه گیری همیشه آسان نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر، نحوه اندازه گیری دقیق اتاق خود برای خرید مبلمان مناسب را مطالعه کنید.

خرید مبل

عکس گرفتن

همه می دانند ضرب المثل قدیمی “یک عکس به هزار کلمه می ارزد”. این امر در مورد خرید مبلمان نیز صدق می کند. قبل از مراجعه به فروشگاه مبلمان، چند عکس از اتاقی که مبل جدید شما در آن قرار می گیرد، بگیرید. این امر به فروشنده کمک می کند تا ایده بهتری از چیدمان و سبک اتاق شما در خانه بدست آورد. علاوه بر گرفتن عکس، بسیاری از ابزارهای برنامه ریزی فضایی شخص ثالث وجود دارد که می تواند در حین خرید به کارتان بیاید

نکات مهم دیگری که باید در هنگام خرید و انتخاب مبل نظر بگیرید

استایل اتاق چگونه است؟ برای چه نگاهی می روی؟ در نظر گرفتن دکوراسیون منزل هنگام انتخاب مبل جدید بسیار مهم است تا مطمئن شوید که به طور یکپارچه در طراحی اتاق قرار می گیرد. دیوارهای اتاق چه رنگی هستند؟ آیا قصد نقاشی دارید؟ نمونه ای از رنگ را به فروشگاه بیاورید تا با پارچه های مبل هماهنگ شود. اتاق چه نوع کفپوش دارد؟ کاشی یا ضد خش؟ اطمینان حاصل کنید که کفپوش های چوبی خود را با لنت های نمدی محافظت کنید. چه مبلمانی قرار است در اتاق بماند؟ آیا قصد تعویض مبلمان را دارید؟ آیا مبلمان فعلی اتاق با مبل جدید شما مطابقت دارد؟ آیا در اتاق پنجره یا در وجود دارد؟ می توانید مبل را جلوی پنجره قرار دهید به شرطی که مانع دید نشود.

مطلب مرتبط  اگر قصد خرید قفسه کتاب و کتابخانه دارید، این نوشته را از دست ندهید!

شاید این سوالات الهام بخش یک پروژه طراحی باشد. آیا به فکر طراحی مجدد کل اتاق هستید؟ در این مورد، شما می توانید طراح داخلی را استخدام کنید. بسیاری از خرده فروشان مبلمان در اتاوا خدمات طراحی داخلی را ارائه می دهند. اگر این چیزی است که شما در نظر دارید، هزینه طراحی یک طراح داخلی را ببینید.

چگونه مبل مناسب را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از خرید مبل می شود، هیچ کمبودی برای گزینه ها وجود ندارد. مبل ها در همه مدل ها، اشکال و اندازه ها وجود دارند! علاوه بر این، مبل های مختلف اهداف و عملکردهای متفاوتی در خانه دارند. با همه این گزینه ها، انتخاب مبل مناسب برای نیازها و ترجیحات شما ضروری است.

مدل مبل مورد نظر شما چیست؟

مبل ها از کلاسیک گرفته تا مدرن تا راحت، دارای طیف گسترده ای از سبک ها هستند. مهم است که مبل را انتخاب کنید که طعم و سلیقه منحصر به فرد شما را در خود جای دهد. علاوه بر این، مبل مناسب برای شما باید به خوبی با دکوراسیون خانه شما هماهنگ شود. همانطور که شروع به جستجوی مبل مناسب می کنید، تصویری واضح از سبکی که به دنبال آن هستید داشته باشید. آیا مبل راحتی می خواهید که ظاهری شیک، ساده و محکم داشته باشد؟ یا شما مبل راحتی می خواهید که ظاهری زیبا، دنج و معمولی داشته باشد؟ شاید شما یک مبل جسورانه و طرح دار می خواهید که بیانیه ای ایجاد کند. هر چه که باشد، دانستن سبک مبل شخصی شما محدود می شود و جستجوی شما را در یافتن مدل مناسب برای شما راهنمایی می کند. مثلا اگر عاشق کلاسیک هستید ممکن است مبل مکنزی را دوست داشته باشید.

مبل مناسب برای فضا و اندازه خود انتخاب کنید

هنگامی که سبک مبل خود را تعیین کردید ، می خواهید مطمئن شوید که یک مبل با اندازه مناسب انتخاب کرده اید. باید اندازه مناسب فضای شما و اندازه مناسب شما باشد! هنگام در نظر گرفتن فضای خود، انتخاب مبل با ابعاد مناسب برای فضا بسیار مهم است. هنگام انتخاب این اتاق، اندازه اتاق شما مفید خواهد بود. این که آیا شما به دنبال پر کردن یک زیرزمین بزرگ یا فشردن مبل در یک آپارتمان کوچک هستید، مبل های چشمه نور در اندازه های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای شما و حداکثر کردن فضای شما وجود دارند.

خرید مبل

مبل ها در اندازه های زیر وجود دارند:

  • صندلی و نیم (۴۶ – ۵۴ اینچ عرض) – از نظر فنی، این می تواند در خانواده صندلی قرار گیرد
  • Loveseat (54 – 79 اینچ عرض) – معمولاً فقط جایی برای نشستن دو بزرگسال وجود دارد
  • مبل آپارتمان (عرض ۶۹ – ۷۴ اینچ) – اندازه جمع و جور برای زمانی که فضا در حداقل باشد
  • مبل سه نفره استاندارد (عرض ۷۷-۹۲ اینچ)
  • مقطعی (بسته به تعداد صندلی ها یا صندلی ها عرض های متغیر)

مهمتر از همه، بسیار مهم است که مبل انتخابی متناسب با اندازه و نوع بدن شما باشد.

آماده سازی و نصب مبل

هنگام نصب مبل، به سه عامل اصلی توجه کنید:

  • قد
  • عمق مبل
  • نحوه ساخت کوسن مبل و استحکام مطلوب

یک مبل مناسب باید عمق مناسب صندلی را برای ارتفاع منحصر به فرد شما فراهم کند. همانطور که در عمق مبل خود نشسته اید، زانوها باید روی لبه بالشتک با زاویه ۹۰ درجه خم شوند و پای شما به راحتی به زمین برسد. اگر مبل شما خوابیده است، مطمئن شوید که پاهای شما بیش از حد روی لبه صندلی آویزان نمی شود. پاشنه های پای شما فقط باید از لبه تکیه گاه بیفتد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب مبل، به مقاله نحوه پیدا کردن مبل مناسب برای اندازه خود نگاهی کنید.

مطلب مرتبط  معرفی انواع لامپ ادیسونی

علاوه بر ارتفاع و عمق مبل، توجه به ساختار کوسن از جمله کیفیت و چگالی فوم و پشتیبانی ارائه شده از اهمیت زیادی برخوردار است. در حالت ایده آل، بالشتک های روی مبل باید از ناحیه کمر ، پایین و زانو حمایت کرده و کمی بالا بیاورند. فوم در این سه نقطه فشار باید کمی محکم تر باشد. یک کوسن صندلی اغلب با فوم و چوب متراکم مختلف ساخته می شود. درجه چگالی فوم (معمولاً بین ۱٫۵ تا ۲٫۵) قدرت فوم را به شما می گوید. هرچه این عدد بیشتر باشد، پشتیبانی بهتر و ماندگاری کف بیشتر می شود.

هنگام بحث در مورد استحکام، ضروری است بدانید که انتخاب کف مناسب به سلیقه شخصی بستگی دارد و شاخص کیفیت بالشتک نیست. در فوم، استحکام با استفاده از ILD (انحراف بار تورفتگی) اندازه گیری می شود. در حالت ایده آل، شما یک کوسن می خواهید که از تعادل راحتی و پشتیبانی مناسب برای استفاده و ترجیحات شما برخوردار باشد.

چه کارکردی از مبل خود می خواهید؟

در نهایت، یک جنبه بسیار مهم در انتخاب مبل مناسب این است که بدانید به چه عملکردی نیاز دارید.

بسته به ترجیح شما، چند نوع مبل مختلف برای انتخاب وجود دارد. انواع مبل را می توانید در فروشگاه چشمه نور مشاهده کنید.

چند نفر روی این مبل نشسته اند؟ آیا به جایی نیاز دارید که چندین نفر به طور همزمان بنشینند؟

با این کار مشخص می شود که به صندلی، مبل آپارتمانی یا مبل راحتی بزرگ نیاز دارید. حتی ممکن است همه مبل را کنار بگذارید و به سراغ یک بخش بروید.

چه پارچه ها/روکش هایی برای من مناسب است؟

انتخاب روکش پارچه ای یا چرمی شما می تواند ظاهر و حس مبل جدید شما را به شدت تغییر دهد. اما وقتی صحبت از روکش مبل می شود، انتخاب های زیادی وجود دارد. چگونه تصمیم می گیرید که کدام پارچه یا روکش مناسب شماست؟

اولین قدم تصمیم گیری بین چرم یا روکش است. بسته به نوع چرم استفاده شده و روکش آن، روکش چرم می تواند از نظر کیفیت متفاوت باشد. آنها می توانند در فرایند برنزه شدن، ساخت و روش رنگرزی متفاوت باشند و در نهایت برچسب قیمت نهایی را تحت تأثیر قرار دهند. در اصل، هرچه فرآوری چرم بیشتر شود، ارزش آن کمتر می شود. در مورد چرم، دو نوع اصلی وجود دارد: چرم دانه بالا و چرم شکسته. چرم دانه ای با ارزش ترین در نظر گرفته می شود. دارای بافت فیبری متراکم است که آن را قوی و مقاوم در برابر پارگی می کند. این نوع چرم دارای دانه طبیعی پوست و نواقص آن است. قسمت دانه ای این چرم در لمس نرم است، در حالی که قسمت گوشت آن خشن است.

چرم شکاف دار ارزش کمتری دارد زیرا دارای بافت فیبری شل است که باعث می شود استحکام کمتری داشته باشد و احتمال پاره شدن آن بیشتر است. این قسمت از قسمت زیرین یا گوشتی پوست تشکیل شده و بافت آن را در هر دو طرف خشن می کند.

از طرفی پارچه روکش یا از الیاف طبیعی یا الیاف ساخته شده توسط انسان ساخته می شود. بسته به نوع پارچه ای که انتخاب می کنید ظاهر و کیفیت مواد می تواند بسیار متفاوت باشد.

هنگام اتخاذ این تصمیم بین روکش چرم یا پارچه، عوامل مهمی را باید در نظر گرفت…

  1. چرم نرم و گرم در لمس است. این به این دلیل است که چرم توانایی تنفس به گونه ای را دارد که با دمای بدن شما تنظیم می شود. علاوه بر این ، چرم توانایی مطابقت با فرم بدن شما را دارد و با استفاده منظم راحت تر می شود. حس پارچه بسته به نوع پارچه متفاوت است. در مورد راحتی، پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی نرم ترین و انتخاب اول هستند.
  2. در مورد ظاهر، چرم از زیبایی طبیعی برخوردار است و دارای ویژگی منحصر به فردی است که به هر اتاقی کمک می کند. ظاهر بی انتهای چرم چیزی است که فقط با افزایش سن بهبود می یابد. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی ممکن است چین و چروک و گودال چرم را از نظر زیبایی ناخوشایند بدانند. بر خلاف چرم، پارچه باعث ایجاد تنوع بسیار بیشتر در زیبایی می شود. پارچه در طرح ها، بافت ها و رنگ های نامحدود تولید می شود. با این کار، پارچه این قابلیت را ایجاد می کند که به راحتی دکوراسیون منزل موجود را تکمیل و تقویت کند یا به ظاهری خاص دست یابد.
  3. روشی که قصد دارید از مبل خود در خانه استفاده کنید، اولویت شما را برای دوام تعیین می کند. چرم مقاومت فوق العاده ای در برابر سایش و پارگی دارد. در واقع طول عمر آن ۴ برابر بیشتر از پارچه است. با دوام ترین پارچه میکروفایبر است که ترکیبی مصنوعی است. در حالی که پارچه از نظر دوام راه زیادی را طی کرده است، یک روکش چرمی خوب نگهداری شده تقریباً همیشه از بهترین پارچه های با پایه الیاف بیشتر طول می کشد.
  4. الزامات نگهداری نیز می تواند یک عامل تعیین کننده باشد، به ویژه به عنوان یک والد یا صاحب حیوان خانگی. در صورت مراقبت مناسب، چرم تا سال ها ظاهر و کاربرد خود را حفظ می کند. این ممکن است به تکنیک های خاص تمیز کردن، قرار دادن تاکتیکی مبلمان و گردگیری یا جاروبرقی دوره ای نیاز داشته باشد. وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری پارچه می شود، بهترین نوع حفاظت توجه سریع به نشت است. برخی از پارچه ها امکان درمان موضعی را فراهم می آورند، در حالی که سایر پارچه های مقاوم در برابر لکه ، خودشان نشت را دفع می کنند.
  5. از نظر هزینه، چرم بسیار گرانتر از گزینه های روکش دار است. در صورت تصمیم گیری در مورد روکش پارچه، گزینه های زیادی در دسترس است. در حقیقت ، برخی از پارچه های موجود در بازار ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند که ممکن است در بالا به آن ها اشاره شود:
  • عملکرد: طوری طراحی شده است که به طور خاص در برابر سایش و پارگی مقاوم است در حالی که تمیز کردن آن ساده است.
  • مقاوم در برابر لکه.
  • سازگار با محیط زیست: منسوجات پایدار مانند پارچه های پایدار La-Z-Boy که از بطری های آب بازیافتی ساخته شده اند.
  • ضد میکروبی: خواص ضد میکروبی برای محافظت در برابر کپک و باکتری های ایجاد کننده بو در پارچه بافته می شود.
  • دوستدار حیوانات خانگی: برای شبیه سازی خراش ها و پوشیدن حیوانات خانگی آزمایش شده است تا از پارچه ای با دوام و به راحتی قابل شستشو اطمینان حاصل شود.
مطلب مرتبط  ۱۰ دلیل برای آوردن یک مبل راحتی بزرگ و راحت در خانه!

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید