مطالب آموزشی

راهنمای خرید آباژور کنار سالنی مدرن ۱۴۰۲

راهنمای خرید آباژور کنار سالنی مدرن 1402

یکی از وسایل کاربردی و در عین حال زیبا که نقش مهمی در دکوراسیون دارد، آباژور کنار سالنی مدرن است. این آباژورها مکمل نورپردازی در سالن پذیرایی هستند و علاوه بر این جلوه زیبایی به دکوراسیون می دهند. اگر می خواهید در نورپردازی خانه خود از آباژورها کمک بگیرید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ چشمه نور همراه ما باشید.

ویژگی های آباژور کنار سالنی مدرن

آباژور کنار سالنی مدرن

آباژور کنار سالنی مدرن

آباژورهای مدرن، معمولاً ظاهری ساده و شیک دارند و دارای بدنه ای از فلز یا چوب و  کلاهکی از جنس فلز، پارچه یا پی وی سی هستند. آباژور کنار سالنی مدرن، ارتفاع بلندی دارد و به شکل ایستاده طراحی می شود. بعضی از این آباژورها متشکل از یک پایه و شید ساده هستند و ظاهری خمیده دارند. در بعضی از آنها پایه و شید آباژور از جنس فلز براق است. آباژورهای مدرن فاقد هر گونه تزیین، آویز یا حکاکی هستند و حس سادگی و صمیمت را القا می کنند. شید این آباژور ها هم مانند بدنه آنها ساده و بدون هیچ گونه تزیین است. در بیشتر مواقع، مدل های مدرن آباژورها، ساده تر و کاربردی تر هستند.

آباژور کنار سالنی مدرن

آباژور کنار سالنی مدرن

کاربرد آباژور کنار سالنی در دکوراسیون داخلی

آباژور کنار سالنی مدرن بیشتر در گوشه سالن پذیرایی یا کنار میز غذا خوری استفاده می شود. در صورتی که می خواهید فضای سالن پذیرایی شما نورپردازی متفاوتی داشته باشد، این آباژور بهترین گزینه برای شما محسوب می شود. این محصولات به خاطر داشتن طرح های زیبا و تنوع بالا، کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی دارند. آباژورهای کنار سالنی پایه بلند، نسبت به سایر آباژورها کلاهک بزرگ تری دارند، در نتیجه بین پایه بلند آباژور و کلاهک آن تناسب وجود دارد.

آباژور کنار سالنی مدرن

آباژور کنار سالنی مولکولی مدرن

آباژورهای کنار سالنی مدرن در مقایسه با آباژورهای رومیزی روشنایی بیشتری دارند و می توانند نورپردازی خوبی در سالن پذیرایی ایجاد کنند. همچنین قیمت این آباژورها نسبت به آباژورهای رومیزی بیشتر است.

مطلب مرتبط  ۲۵ ایده برای تزئین دیوار پشت کاناپه

آشنایی با انواع آباژور کنار سالنی

آباژور کنار سالنی مدرن2

آباژورهای کنار سالنی در جنس های متنوعی تولید می شوند و بهتر است متناسب با سایر وسایل خانه به ویژه لوسترها انتخاب شوند.  در ادامه به معرفی بعضی از مدل های این آباژور می پردازیم.

  • آباژور کنار سالنی ساده با پایه فلزی: این آباژور کنار سالنی مدرن، در عین ساده بودن برای روشنایی سالن پذیرایی بسیار کاربردی است. این آباژور در کنار لوسترهای مدرن، جلوه زیبایی در خانه ایجاد می کند.
  • آباژور کنار سالنی خطی: این مدل آباژور برای روشن کردن گوشه های تاریک و بدون نور سالن پذیرایی بسیار عالی هستند. این آباژور شبیه به یک میله باریک و نورانی است و بهترین انتخاب برای روشن کردن گوشه های سالن است.
  • آباژور کنار سالنی خمیده: این آباژور یکی از جدید ترین مدل آباژور کنار سالنی است و برای خانه هایی با سقف های بلند مناسب است. این آباژور دارای یک پایه سنگین است و این پایه مانع از افتادن آن می شود. جنس این مدل معمولاً از فلز براق است و طول آن در حدود دو متر است.

لوستر متناسب با آباژور کنار سالنی

همان طور که اشاره شد هماهنگی لوستر و آباژور اهمیت زیادی در نورپردازی و همچنین دکوراسیون خانه دارد. آباژورهای کنار سالنی مدرن برای خانه هایی با سبک مدرن مناسب هستند، پس لوستر هماهنگ با آن هم باید سبکی مدرن داشته باشد.

سوالات متداول در مورد آباژورهای مدرن کنار سالنی

برای سالن پذیرایی مدرن چه رنگ آباژوری مناسب است؟

بهترین رنگ آباژور کنار سالنی مدرن برای مبلمانی با رنگ خنثی، آباژوری به رنگ مشکی یا برنز است.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید عمده لوستر

بهترین محل برای قرار دادن آباژور کنار سالنی کدام قسمت از خانه است؟

کنار مبلمان و گوشه خانه بهترین مکان برای قرار دادن این مدل آباژور است.

آباژور کنار سالنی مدرن

آباژور کنار سالنی مدرن

جمع بندی

یکی از بهترین وسایل برای نورپردازی و تزیین سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن، آباژور کنار سالنی مدرن است. با انتخاب صحیح یک مدل مناسب، دکوراسیون پذیرایی شما تکمیل می شود.

برای خرید انواع آباژورهای مدرن و کلاسیک می توانید به فروشگاه چشمه نور مراجعه

دیدگاهتان را بنویسید