مطالب آموزشی

راهنمای خرید آباژور لوکس برای دکوراسیون پذیرایی

انواع آباژور رومیزی

آباژور یکی از لوازم روشنایی و دکوراتیو فضاهای داخلی است . در واقع آباژور لوستری است که قابلیت جا به جایی دارد .آباژور یک منبع نور فرعی و غیر مستقیم است که با ایجاد سایه ها و لایه هایی از نور در محیط باعث ایجاد حس رویایی و تاکید بیشتر در محیط مورد استفاده می شود .

به هنگام خرید آباژور نکات زیادی وجود دارد که توجه به آن باعث می شود پس از خریدتان رضایت کافی را از انتخاب خود داشته باشید. به هنگام انتخاب و خرید آباژور باید توجه کنید که مورد انتخابی شما متناسب با دکوراسیون منزلتان باشد وباید بدانید  هدف ازخرید آباژور صرفا کاربرد دکوراتیو آن است یا از آباژور خود انتظار تامین نور محیط را دارید و متناسب با آن باید انتخاب کنید . آباژورها دارای ابعاد و اشکال متفاوتی مانند مربع ،مستطیل و.. هستند و در جنس های شیشه ای ،پلاستیکی ،کاغذی ،پارچه ای مانند پارچه ابریشم و کتان وپوست و …هستند. باید، با توجه به هدف و بودجه ی خود آباژور مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید .

انواع آباژور

آباژور ایستاده

آباژور پایه دار

آبازور رو میزی

 چه آباژوری متناسب با چه دکوراسیونی است ؟

این موضوع که آبا ژور انتخابی شما متناسب با دکوراتیو محیط شما باشد بسیار مهم است زیرا همان طور که یک آباژور مناسب می تاند باعث زیبایی و جلوی محیط شما بشود . انتخاب آباژور نادرست نیز می تواند باعث برهم خوردن تعادل محیط شما و ایجاد حالت اغتشاش و بهم ریختگی کند .

اگر شما داری محیطی با دکوراتیو مدرن هستید باید به سراغ آباژور های استوانه ای بروید . اگر کلاسیک است باید به سراغ آباژور های کلاسیک بروید . برای محیطی با دکوراسیون سنتی ،آباژور هایی مخروطی با پایه های چوبی بسیار مناسب است .

مطلب مرتبط  چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟! 7 نکته کلیدی

تشخیص آباژور کلاسیک از مدرن :

معمولا آباژور هایی که داری کلاهک های تک رنگ وساده ،متالیک با پایه های ساده هستند را به عنوان  آباژور های مدرن و آباژور هایی که دارای کلاهک های چین دار و پایه های مجسمه ای و سنگی و طرح دار هستند را به عنوان آباژور کلاسیک میشناسند .

آباژور بلند یا کوتاه :

بهتر است آباژور مورد انتخابی شما دو سوم اندازه ی پایه اش باشد تا نه زیاد بلند ونه زیاد کوتاه به چشم نرسد . اگر شما به دنبال آباژور رو میزی هستید باید به این نکته توجه کنید که،آباژور مورد نظر شما نباید از میزی که قرار است روی آن قرار بکیرئد بزرگ تر باشد و لبه هایش از میز بیرون بزند و بهتر است کلاهک آن متناسب با طرح و مدل میزی که قرار است روی آن قرار بگیرد باشد. برای مثلا اگر میز شما گرد یا مستطیلی است بهتر است کلاهک آباژور آن نیز گرد یا مستطیلی باشد. از آنجا که آباژور یک محصول تزئینی و دکوراتیو است در ساخت آن قانون خاصی وجود ندارد ولی معمولا براساس یک قانون نانوشته اکثرا آباژور را به گونه ای مسی سازند که کلاهک از پایه بزرگ تر باشد حتی شده یک سانتی متر .

آباژور رنگی رنگی یا تک رنگ 

اینکه رنگ آباژور مورد پسند شما چه رنگی باشد به دکوراسون منزل و مقدار توقع شما از نور دریافتی از آباژورتون برمیگردد. اگر شما به دنبال دریافت نور زیادی از آباژور خود هستید ،آباژور هایی با کلاهک هایی با رنگ روشن یا خنثی مانند سفید ، انتخاب های بسیارمناسبی هستند .ولی اگر هدف شما تاکید به فضای خاصی یا ایجاد نقطه ی کانونی در منزلتان است رنگ ای شاد و پر جنب وجوش برای این کار هستند مثل قرمز و نارنجی و… البته باید توجه کرد که رنگ مورد نظر در تعادل با سایر دکوراتیو منزل شما باشد .

بسته به اینکه آباژور خود را میخواهید در چه محلی استفاده کنید ،در اتاق خواب ،پذیرایی یا راهروی ورودی انواع آن و طرح هایش متفاوت میشود .   

مطلب مرتبط  نکات ایمنی تمیز کردن لوستر

آباژور مناسب با اتاق خواب

بهتر است آباژور مورد استفاده در این مکان در تناسب رنگی با تخت ،پرده یا رنگ دیوارها و کاغذ دیواری ها باشد .در اتاق خواب معمولا از دو آباژور مه سایز و کوچک استفاده می کنند .ارتفاع آباژور انتخابی برای این مکان بسیار مهم است زیرا اگر در ارتفاع مناسبی نباشد نور آن به چشم هایتان می شود باعث ایجاد اختلال در خواب شما میشود .

آباژور متناسب با پذیرایی

بهتر است آباژور مورد استفاده در پذیرایی در تناسب با مبلمانه و اکسسوری آن محیط باشد . آباژور های ایستاده و رومیزی برای این محیط بسیار مناسب هستند . می توان از آنها برای فضا های خالی بین مبلمان ها یا میز عسلی و یا کنار میز غذا خوری در پذیرایی استفاده کرد. اگر در دکوراسیون پذیرایی خود از رنگ های گرم مثل قرمز ،قهوه ای، بنفش و غیره استفاده کرده اید باید از آباژوری با نور سرد و ملایم استفاده کنید در غیر این صورت به سراغ نور های گرم بروید.

آباژور برای اتاق کودک

برای  انتخاب آباژور اتاق کوک باید دقت کرد که جنس آباژور از شیشه و فلز نباشد و سیستم برق کشی و .و آن به گونه ای باشد که به آسانی کودک نتواند به آن دسترسی پیدا کند . همچنین بهتر است از آباژور های به جنس چوب و با طرح هایی خاص و شاد  استفاده کرد.

آباژور برای فضاهای کوچک

برای بزرگ جلو دادن داین فضا بهتر است از چندتا آباژور هم زمان درنقاط تاریک این فضا استفاده کنید .

لامپ مورد استفاده در آباژور

بهترین لامپ برای استفاده در آباژور رنگ آفتابی است ولی اگر به دنبال این هستید که از آباژور خود نور بیشتری دریافت کنید به سراغ لامپ هایی با نور سفید بروید .

مطلب مرتبط  میز جلو مبلی با طرح های خلاقانه

و در آخر می توانید با توجه به نکات مطرح شده وکمک فروشنده فروشگاه و توجه به اینکه محصول خریداری شده گارانتی دارد یا نه بهترین انتخاب را برای آباژور مورد نیازتان انجام دهید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید