مطالب آموزشی

همه چیز درباره نور زرد و سفید در نورپردازی خانه

همه چیز درباره نور زرد و سفید در نورپردازی خانه

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش انرژی در منزل، استفاده از نور زرد و سفید است که به نور آفتابی و مهتابی هم مشهور است. بسیاری از افراد بدون آگاهی از ویژگی‌های نور زرد و سفید اقدام به دکوراسیون منزل خود می‌کنند. در صورتی که با آگاهی از قابلیت‌های این رنگ‌ها خانه خود را دکوراسیون کنید، می‌توانید از انرژی و حس و حال این رنگ‌ها در منزل بهره‌مند شوید. ما در این مقاله از وبلاگ چشمه نور قصد داریم تمام ویژگی‌های این دو نور در لامپ‌های خانگی را بررسی کنیم و پی ببریم که کدام نور برای منزل شما مناسب است. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تفاوت‌های نور زرد و سفید

نورهای زرد به علت تشابه نوری با نور خورشید و آفتاب، انرژی تحرک و جنب و جوش را در افراد ایجاد می‌کند. این درحالی است که نور سفید با افزایش سروتونین در بدن باعث بالا رفتن قدرت تمرکز و بهره‌وری ذهن می‌شود. همین تفاوت ذاتی و ظاهری، باعث می‌شود که کاربرد این دو رنگ از هم بسیار متفاوت شود.

امروزه کارشناسان حوزه دیزاین و دکوراسیون از لامپ‌هایی با نور سفید برای دکور کردن دفاتر اداری استفاده می‌کنند. این لامپ‌ها باعث می‌شود که کارمندان در محیط عملکرد بهتری از خود نشان دهند. از آن سو این کارشناسان، استفاده از نور زرد را در محیط‌های نشیمن پیشنهاد می‌کنند. شما همچنین برای دکور کردن اتاق‌های خواب هم می‌توانید از لامپ‌هایی با نور زرد استفاده کنید. نورهای آفتابی انسان را به یاد غروب آفتاب می‌اندازند  و در نتیجه به شما حس راحتی و آرامش می‌دهد. این احساسات باعث می‌شوند که روند خواب شما تسریع شوند و خواب باکیفیت‌تری را تجربه کنید.

نور زرد و سفید در نورپردازی خانه

نور زرد و سفید در نورپردازی خانه

دکور کردن خانه با نورهای زرد و سفید

اگر قصد دکور کردن منزل خود را دارید خوب است که از لامپ‌هایی با ترکیب نور زرد و سفید استفاده کنید. این ترکیب رنگی باعث ایجاد حس رضایت و تناسب در چشم‌های شما می‌شود. با این حال به طور کلی پیشنهاد می‌شود که برای محیط‌هایی نظیر آشپزخانه بیشتر از نورهای سفید استفاده شود. نور سفید باعث افزایش تمرکز و بازدهی ذهنی می‌شود که در آشپزی امری مهم به شمار می‌رود. از آن سو، کارشناسان حوزه دکوراسیون داخلی توصیه می‌کنند که برای دکور کردن اتاق نشیمن و اتاق خواب، بیشتر از نور زرد استفاده کنید. کنترل کردن توان نوری نیز یکی از پارامترهای مهم هنگام استفاده از نورهای زرد و سفید است. شما با خرید لوسترهایی که با ریموت کنترل عرضه می‌شوند می‌توانید میزان نوربخشی به محیط را کنترل کنید. اگر سؤال و یا ابهامی درباره‌ی چگونگی دکور کردن منزل با نور زرد و سفید دارید، می‌توانید با کارشناسان ما به شماره‌ی ۰۲۱۶۶۷۱۲۴۷۵ تماس بگیرید.

مطلب مرتبط  تمیز کردن آباژور

استفاده از نور مناسب در دکوراسیون منزل

استفاده از نور مناسب در دکوراسیون منزل بستگی به موارد زیر دارد:

  • استفاده از نور سفید: نور سفید بیشتر به نور روز می‌تواند شبیه باشد و فضا را به نظم و وضوح بیشتری بیاورد. استفاده از نور سفید در فضاهایی مانند آشپزخانه، حمام، اتاق کار و محیط‌هایی که نیاز به نور کافی و روشنایی دارند، مناسب است.
  • استفاده از نور زرد: نور زرد گرمتر و دلنشین‌تر از نور سفید است و برای فضاهایی مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن و نقاطی که احساس دلتنگی و آرامش را تقویت می‌کند، مناسب است.
  • ترکیب نورهای مختلف: یکی از روش‌های معمول برای دکوراسیون منزل استفاده از ترکیب نورهای مختلف است. به عنوان مثال، در اتاق نشیمن می‌توانید از چراغ‌های سقفی با نور سفید برای روشنایی کلی فضا و از لامپ‌های کم‌نور و با نور زرد برای ایجاد اتمسفر گرم و دلنشین‌تر استفاده کنید.
  • توجه به استایل دکوراسیون: استفاده از نور مناسب باید با استایل دکوراسیون منزل هماهنگ باشد. به عنوان مثال، در دکوراسیون مدرن، نور سفید معمولاً بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که در دکوراسیون کلاسیک یا روستایی، نور زرد ممکن است بیشتر مورد ترجیح باشد.
  • تنظیم پوشش‌ها و نورپردازی: با استفاده از پوشش‌ها و نورپردازی صحیح، می‌توانید اثرات مختلفی را با نور در فضاهای مختلف خلق کنید. به طور مثال، استفاده از روشنایی نرم و منتشر شده می‌تواند اتاقی را آرامش بخش کند، در حالی که روشنایی مستقیم و قوی می‌تواند برای فضاهای کاری مناسب باشد.
نور زرد و سفید در نورپردازی خانه

نور زرد و سفید در نورپردازی خانه

راهنمای انتخاب رنگ نور هر فضا

انتخاب رنگ نور زرد و سفید برای هر فضایی ممکن است بستگی به مقصد استفاده از فضا، مزایای انتخاب هر رنگ، و احساس و امکانات مورد نظر داشته باشد.

مطلب مرتبط  تحول در دکوراسیون با انواع لوستر وارداتی جدید 2024

اتاق خواب:

استفاده از نورهای سفید: نور سفید به اتاق خواب فضایی دنج و آرام می‌بخشد که برای استراحت پس از یک روز طولانی عالی است. چراغ سقفی با نور سفید نصب کنید تا اتاق را با فضایی امن و آرامش بخش کنید. اگر به نور اضافی نیاز دارید، یک لامپ با نور زرد را روی میز یا میز کنار تخت قرار دهید.

حمام و سرویس بهداشتی:

استفاده از نور زرد: نور زرد، روشنایی مناسبی برای انجام آرایش و بهداشت روزمره شما هستند. این نور باعث می‌شود شما بهتر همه چیز را ببینید و درخششی تمیز و استریل ایجاد کند. نورهای سفید همچنین می‌توانند در حمام مناسب هستند.

هال و پذیرایی و  ناهارخوری:

بسته به ترجیحات شما می‌توان از لامپ‌های زرد یا سفید در غذاخوری و نشیمن استفاده کرد. فضاهایی مانند نشیمن و هال پذیرایی با نور زرد سازگاری بهتری دارند. از آنجایی که لامپ زرد، زمینه گرمی دارد، می‌تواند باعث به وجود آمدن گرما و صمیمت در میان افراد خانواده شود.

آشپزخانه:

برای داشتن ظاهری شفاف و تمیز از لامپ‌های سفید آشپزخانه استفاده کنید. نورهای سفید درخششی کهربایی بر روی سطوح بازتابنده مانند گرانیت یا میزهای کوارتز می‌تابند.

نور زرد و سفید در دفتر کار:

بسته به نوع فضایی که در آن کار می‌کنید، لامپ و چراغ‌های سفید می‌توانند در دفتر کار مناسب باشند. نور آفتابی برای اتاق خواب و میز غذا انتخاب مناسبی است. برعکس، برای محیط کار، نور آفتابی ممکن است کسالت‌آور باشد. برای محیط کار نورهای رنگ طبیعی و سرد (نور مهتابی)، حس آفتاب وسط روز را تداعی می‌کند و کاربر احساس تازگی و پر انرژی بودن می‌کند.

مطلب مرتبط  بازسازی آشپزخانه با تغییرات ارزان قیمت

راهرو:

نورهای سفید ملایم به اندازه کافی برای راهروها و ورودی‌ها روشنایی ارائه می‌دهند.

نور زرد و سفید در پارکینگ:

می‌توان از ترکیب هر دو نور (زرد و سفید) در گاراژها استفاده کرد. اما برای پارکینگ، استفاده از نور سفید مناسب تر به نظر می‌رسد.

نور زرد و سفید در نورپردازی خانه

نور زرد و سفید در نورپردازی خانه

سوالات متداول

چطوری از نورهای مختلف در منزل استفاده کنم؟

اگر قصد دارید که انرژی را در منزل خود به جریان بیندازید، باید از نورهای متنوع استفاده کنید. شما می‌توانید برای مکان‌هایی نظیر آشپزخانه و سرویس بهداشتی از نور سفید استفاده کنید. استفاده از نور زرد تا آفتابی را برای محیط‌هایی نظیر اتاق‌خواب و نشیمن به شما پیشنهاد می‌کنیم.

از کجا لوستر زرد و سفید بخرم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای دکور کردن خانه با نور زرد و سفید باید بدانید، نقش مرکزی لوسترها است. لوسترها نقشی اساسی در تعیین فضای نوری منزل ایفا می‌کنند و خوب است که بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. اگر به دنبال بهترین و جدیدترین لوسترها با نور زرد و سفید هستید، ما محصولات چشمه نور را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لوستر مدرن
لوستر کریستالی
لوستر مولکولی
لوستر فلزی

دیدگاهتان را بنویسید