مطالب آموزشی

خرید چراغ خواب و آباژور به همراه مدل و قیمت

چراغ خواب و آباژور

از مهم ترین وسایل کاربردی در دکوراسیون، انواع چراغ خواب و آباژور هستند که علاوه بر جذاب کردن محیط، نور مناسبی در فضای خانه ایجاد می کنند. در ادامه این مقاله از وبلاگ چشمه نور همراه ما باشید تا با مدل های مختلف آباژور و چراغ خواب بیشتر آشنا شوید.

آباژور یکی از لوازم روشنایی و دکوراتیو فضاهای داخلی است . در واقع آباژور یک نوع لوستر است که قابلیت جا به جایی دارد .آباژور یک منبع نور فرعی و غیر مستقیم  است که با ایجاد سایه ها ولایه هایی از نور در محیط باعث ایجاد حس رویایی و تاکید بیشتر در محیط مورد استفاده می شود.

خریدچراغ خواب و آباژور

خرید چراغ خواب و آباژور

به هنگام خرید آباژور نکات زیادی هست که توجه به آن باعث می شود که پس از خریدتان رضایت کافی را از انتخاب خود داشته باشید. به هنگام انتخاب و خرید آباژور باید توجه کنید که آباژور انتخابی شما متناسب با دکوراسیون منزلتان باشد وباید بدانید  هدف ازخرید آباژور صرفا کاربرد دکورا اتیو آن است یا از آباژور خود انتظار تامین نور محیط را دارید و متناسب با آن باید انتخاب کنید.

آباژورها دارای ابعاد و اشکال متفاوتی مانند مربع ،مستطیل و…و در جنس های شیشه ای ،پلاستیکی ،کاغذی پارچه ای مانند پارچه ابریشم و کتان وپوست و …..هستند. باید، با توجه به هدف و بوجه ی خود آباژور مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید .دراین مقاله ما می خواهیم ضمن معرفی انواع آباژور های موجود به بررسی چند مدل از لوکس ترین آباژور ها بپردازیم با ما همراه باشید .

معرفی مدل های چراغ خواب و آباژور

در حال حاضر مدل های مختلفی از چراغ خواب و آباژور در سبک های مدرن، فانتزی، کلاسیک و ساده در فروشگاه دکور شاپ موجود است. چراغ خواب ها از وسایل لازم برای دکوراسیون اتاق خواب هستند و بیشتر در کنار تخت خواب قرار می گیرند. انواع چراغ خواب را می توانید با توجه به سبک و چیدمان اتاق خواب خود در میان طرح های مختلف انتخاب کنید.

چراغ خواب و آباژور

چراغ خواب و آباژور

انواع چراغ خواب و آباژور

آباژور ها و چراغ خواب ها انواع مختلفی دارند و از جنس و متریال مختلفی تولید می شوند. انتخاب جنس و طرح این وسایل به دکوراسیون و سبک اتاق خواب شما بستگی دارد. در ادامه به معرفی مدل های مختلف چراغ خواب و آباژور می پردازیم.

  • آباژور و چراغ خواب رومیزی: یکی از متداول ترین انواع چراغ خواب، چراغ خواب های رومیزی هستند که در اشکال مختلف هندسی طراحی و تولید می شوند. اگر فضای اتاق خواب شما مدرن است و جای کافی برای قرار دادن چراغ های های بزرگ ندارید، بهترین انتخاب چراغ خواب رومیزی است.
  • آباژور و چراغ خواب ایستاده: چراغ خواب ها و آباژورهای ایستاده دارای پایه های بلندی هستند و بهترین مکان برای قرار دادن آنها کنار تخت است. در صورتی که اتاق شما سبکی کلاسیک دارد، بهتر است آباژور ایستاده را انتخاب کنید.
مطلب مرتبط  ارتفاع مناسب لوستر برای اتاق ناهارخوری شما

نکات مهم در مورد خرید آباژور و چراغ خواب

مهم ترین نکته برای خرید چراغ خواب و آباژور، توجه به دکوراسیون اتاق است. چراغ خوابی که انتخاب می کنید باید با سبک اتاق و بقیه وسایل هماهنگی داشته باشد. اگر سبک اتاق خواب شما مدرن است، باید یک چراغ یا آباژور ساده مدرن انتخاب کنید.

شیلد چراغ خواب و آباژور نقش مهمی در مدل پخش نور دارد. البته بعضی از انواع آباژور یا چراغ خواب بدون کلاهک یا شیلد هستند. با توجه به این که مدل های با کلاهک نقش مهمی در پخش نور دارند، بهتر است مدل کلاهک دار را انتخاب کنید. همچنین ارتفاع شیلد چراغ خواب باید در حدود دو سوم ارتفاع بدنه اصلی آباژور باشد.

چراغ خواب و آباژور

چراغ خواب و آباژور

معرفی انواع آباژور و چراغ خواب بر اساس سبک و  جنس

بعضی از انواع چراغ خواب و آباژور، سبکی مینیمال دارند و برای فضاهایی با دکوراسیون ساده مناسب هستند. این چراغ خواب ها، طراحی ساده ای دارند و جذابیت خاصی به دکوراسیون اتاق می دهند.  چراغ خواب های فانتزی برای افرادی که به وسایل تزیینی علاقه دارند، مناسب است.  این چراغ ها علاوه بر نورپردازی عالی، طرح ها و مدل های متنوعی دارند. در ادامه به معرفی چراغ خواب ها بر اساس جنس می پردازیم.

چراغ خواب و آباژور | آباژور ایستاده

  • چراغ خواب شیشه ای
  • چراغ خواب چوبی
  • چراغ خواب پارچه ای

انواع آباژور :

آباژور ایستاده

آباژور پایه دار

آبازور رو میزی

چه آباژوری متناسب با چه دکوراتیوی است :این موضوع که آبا ژور انتخابی شما متناسب با دکوراتیو محیط شما باشد بسیار مهم است زیرا همان طور که یک آباژور مناسب می تاند باعث زیبایی و جلوی محیط شما بشود . انتخاب آباژور نادرست نیز می تواند باعث برهم خوردن تعادل محیط شما و ایجاد حالت اغتشاش و بهم ریختگی کند .

اگر شما داری محیطی با دکوراتیو مدرن هستید باید به سراغ آباژور های استوانه ای بروید . اگر کلاسیک است باید به سراغ آباژور های کلاسیک بروید . برای محیطی با دکوراتیو سنتی ،آباژور هایی مخروطی با پایه های چوبی بسیار مناسب است .

تشخیص آباژور کلاسیک از مدرن :معمولا آباژور هایی که داری کلاهک های تک رنگ وساده ،متالیک با پایه های ساده هستند را به عنوالن  آباژور های مدرن و آباژور هایی که دارای کلاهک های چین دار و پایه های مجسمه ای و سنگی و طرح دار هستند را به عنوان آباژور کلاسیک میشناسند .

مطلب مرتبط  آموزش نصب لوستر سنگین در سقف کاذب | 9 نکته

آباژور بلند یا کوتاه : بهتر است آباژور مورد انتخابی شما دو سوم اندازه ی پایه اش باشد تا نه زیاد بلند ونه زیاد کوتاه به چشم نرسد . اگر شما به دنبال آباژور رو میزی هستید باید به این نکته توجه کنید که،آباژور مورد نظر شما نباید از میزی که قرار است روی آن قرار بکیرند بزرگ تر باشد ورلبه هایش از میز بیرون بزند و بهتر است کلاهک آن متناسب با طرح و مدل میزی که قرار است روی آن قرار بگیرد باشد برای مثلا اگر میز شمکا گرد یا مستطیلی است بهتر است کلاهک آباژور آن نیز گرد یا مستطیلی باشد.

از آنجا که آباژور یک محصول تزئینی و دکوراتیو اسنت در ساخت آن قانون خاصی وجود مدارد ولی معمولا براساس یک قانون نانوشته اکثرا آباژور را به گونه ای مسی سازند که کلاهک از پایه بزرگ تر باشد حتی شده یک سانتی متر .

بسته به اینکه دیزاین فضای شما چه سبکی می باشد مدل آباژور انتخابی شما نیز تغییر می کند . اگر شما برای یک محیط با سبک کلاسیک و ویکتوریای و یا سلطنتی که همه ی این سبک ها دارای زرق و برق فراوانی هستند به دنبال یک وسیله دکوراتیو می گردید که علاوه بر زیبا کردن محیط به شما در تمرکز بیشتر به محیط مورد نظرتان کمک کند ما به شما انواع آباژور های برنزی چشمه نور را معرفی می کنیم که ضمن این که این آباژور ها به علت جنس برنزی که  دارند اصالت و شکوه خاصی به محیط شما می دهند.

به خاطر طراحی خاصی که دارند و به کاررفتن کریستال های خوش تراش در طراحی آن ها باعث انعکاس نور در آن محیطی می شوند که قرار می گیرند. شما می توانید این آباژور ها را با قیمت پایه ی سه میلیون و خرده ای به بالا برروی وب سایت دکورشاپ مشاهده و خرید نمایید .

افراد زیادی فکر می کنند که آباژور بیشتر مناسب اتاق خواب ها و قرار گیری برروی میز های کنار تختی می باشد باید گفت این یکی از کاربرد های آباژور می باشد . شما می توانید با قرار دادن آباژور حال پایه بلند یا کوتاه براساس سلیقه ی خود لایه هایی از نور را درمحیط خود ایجاد کنید . این کار به اثر بخشی و زیبایی محیط شما کمک به سزایی می کند.

اگر خانه شما یک دیزاین مدرن ،تلفیقی و حتی سنتی داشت می توانید از این تایپ مدل های آباژور چشمه نور برای زیبا تر به نظر رسیدن محیط خود استفاده کنید . شما می توانید این تایپ کارها را با قیمت پایه ی ۸۰۰ هزارتومن خریداری نمایید البته باید گفت که هرروزه برروی وب سایت دکورشاپ محصولات کمپانی چشمه نور تخفیف های باورنکردنی می خورد که شما می توانید با مراجعه به این وب سایت و محصول مورد نظر خود را در صورت داشتن تخفیف با یک قیمت باورنکردنی و مقرون به صرفه خرید نمایید .

چراغ خواب و آباژور

محصول فوق یک آباژور و چراغ خواب رو میزی می باشد که علاوه براینکه مناسب فضاهای اتاق خواب ها می باشد از آن می توانید برای دیزاین و نوردهی سالن پذیرایی نیز استفاده کنید این چراغ ها از قیمت ۴۸۰ هزارتومن شروع می شود . شما می توانید نمونه های بیشتری از این کار را برروی وب سایت دکورشاپ مشاهده کنید .

چراغ خواب و آباژور

این آباژور بسیار مناسب افرادی با سلیقه ی کلاسیک وطرف دار زرق و برق این سبک می باشد . شما می توانید این آباژور را با شیلد مورد نظر خود نیز سفارش دهید . این تایپ آباژور ها را می توان از قیمت ۴۰۰ تومن به بالا خریداری کرد .

مطلب مرتبط  لوستر مناسب خانه متوسط

آباژور فوق به جنس برنز می باشد و به علت جنس خاصی که دارد کمی قیمت آن نسبت به آباژور های هم سبک ولی آلمینیومی خود متفاوت است . شما می توانید با قرار دادن این تایپ آباژور ها برروی میز کنسول و یا یک میز شیک پایه بلند به زیبایی محیط خود بی افزایید این کاررا با قیمت ۹۰۰  و خرده تومن می توانید دروب سایت دکورشاپ مشاهده نمایید .باید گفت اگر زمان مراجعه شما محصول مورد نظرتان تخفیف داشته باشد آن را حتی با ۳۰ درصد تخفیف هم می توانید خرید نمایید .

این محصولات نمونه ای از هزاران محصول آباژور و چراغ خواب های تولیدی این کمچانی می باشد شما می توانید با مراجعه به وب سایت دکورشاپ مدل های بیشتر به همراه تخفیف های باورنکردنی آن ها را مشاهده و در صورت پسند به خرید اینترنتی آن اقدام نمایید .

سوالات متداول در مورد آباژور و چراغ خواب

  1. بهترین لامپ برای چراغ خواب چه نوع لامپی است؟

لامپ های ال ای دی، رشته ای و الکترولومینسنت بهترین لامپ برای چراغ خواب و آباژور هستند.

  1. آباژو یا چراغ خواب از چه بخش هایی تشکیل می شوند؟

آباژورها متشکل از سه بخش پایه، حباب و کلاهک هستند.

جمع بندی

جنس پایه و کلاهک چراغ خواب اهمیت زیادی در کیفیت آن دارد. پایه ها معمولاً در جنس هایی مانند چوب، سرامیک، آهن، شیشه و آلومینیوم موجود هستند.

برای خرید و اطلاع از قیمت انواع چراغ خواب و آباژور در مدل های مختلف به فروشگاه دکورشاپ مراجعه کنید.

خرید لوستر

قیمت و خرید لوستر و محصولات چشمه نور

دیدگاهتان را بنویسید