مطالب آموزشی

حقوق مصرف کننده هنگام خرید مبل

خرید مبل

اگر با خرید مبل یا روکش مبل با مشکلی روبرو شده اید، پس تنها نیستید. شکایات مربوط به مبل ها به طور قابل توجهی در سه از ده مورد مصرف کننده مستقیم وجود دارد و این مشکل هیچ نشانه ای از بهبود را نشان نمی دهد. بنابراین شما باید مراقب چه چیزی باشید و چه حقوقی دارید؟

خرید مبل

حقوق مصرف کننده شما هنگام خرید مبل: در صورت خرید مبل معیوب چه باید کرد؟

این که آیا هنوز مبل خریداری نکرده اید یا باید مبل معیوب را برگردانید، در هر صورت هنگام خرید و ارسال مبل، حقوق خود را بیاموزید. آگاهی از حقوق مصرف کننده هنگام خرید مبل ، چه قصد خرید در فروشگاه داشته باشید و چه آنلاین. مبل احتمالاً یکی از گران ترین وسایل مبلمانی است که تا به حال خریداری کرده اید و اغلب از نظر مالی خریداری می شود. این می تواند روند بازگشت را پیچیده کند، به ویژه هنگامی که مشکلات با مبل بلافاصله ظاهر نمی شوند.

خوشبختانه مصرف کنندگان پس از خرید مبل بیشتر از آنچه تصور می کنند حق دارند. ما با کارشناسان حقوق مصرف کننده و فروشندگان مبلمان صحبت کرده ایم تا جزئیات مهمی را در مورد اینکه اگر مبل شما معیوب است و یا می خواهید آن را به عقب بازگردانید، انجام دهید، روشن کنیم.

بنابراین، اگر در حال خرید بهترین مبل ها هستید – یا حتی بهترین مبل های تختخواب شو – ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید اگر هنگام رسیدن سرمایه گذاری شما چیزی مطابق انتظار نبود، گزینه های شما چیست.

حقوق من در برابر یک مبل معیوب چیست؟

دو سناریوی اصلی در مورد خرید مبل وجود دارد که معلوم می شود معیوب است. مورد اول جایی است که مبل را دریافت می کنید که آشکارا آسیب دیده است یا به درستی کار نمی کند. در این مورد، شما به سادگی آن را در مدت استاندارد ۳۰ روزه به خرده فروش ارسال می کنید که بخشی از حقوق قانونی شما تحت قانون حقوق مصرف کننده ۲۰۱۵ است. مهم نیست که این کالا در فروش بوده است-اگر معیوب باشد، معیوب است و شما می توانید آن را برای بازپرداخت بازگردانید. برخی از فروشندگان حتی سیاست بازگشت مجدد را ارائه می دهند.

خرید مبل

سناریوی موردی کمی پیچیده تر این است که شما مبل خریدید، خوب بود، اما بعد از آن در چند ماه اول یا چند سال اول استفاده، خراب شد یا از بین رفت. شما در حال حاضر خارج از بازه زمانی استاندارد بازده خود هستید، پس چه می کنید؟

خوشبختانه، علی رغم آنچه خرده فروش سعی می کند به شما بگوید، شما هنوز هم می توانید مبل معیوب را برگردانید. بر اساس قانون فروش کالا، یک خرده فروش موظف است کالاهایی با استاندارد و کیفیت خاصی را برای شما تهیه کند. کارشناس صرفه جویی در پول این حقوق را “SAD FART” شما می نامد: “کیفیت رضایت بخش، مطابق توصیف، مناسب برای هدف، و طول مدت زمان معقول”. مشکلات در تفسیر کلمات “رضایت بخش” و “معقول” شروع می شود. البته، اگر بالشتک کف در مبل پس از دو ماه استفاده فرو ریخته باشد، نه کیفیت رضایت بخشی دارد و نه مدت زمان معقولی دوام آورده است. سورین توتو، مدیرعامل خرده فروش مبلمان کاساگودا می گوید: “اگر مبل یا هر مبلمان دیگری دریافت می کنید و کاردستی ضعیف است، باز هم می توانید به خرده فروش مراجعه کنید.”

مطلب مرتبط  نحوه خرید مبل عمری و ماندگار برای خانه

بازپرداخت یا تعمیر؟ بدانید کجا ایستاده اید

به خاطر داشته باشید که خرده فروش حق دارد اقدامات لازم را برای تعمیر مبل قبل از اقدام بیشتر برای رفع این مشکل انجام دهد.

خرید مبل

“در برخی موارد ، آسیب ممکن است جزئی باشد. در این صورت باید با خرده فروش صحبت کنید و به آن ها فرصت تعمیر یا تعویض کالا را بدهید. سورین توضیح می دهد که خرده فروش باید هزینه های تعمیر (از جمله جمع آوری و تحویل مجدد) را تامین کند و این کار را در فاصله زمانی معقول انجام دهد.

اگر تعمیر نمی تواند انجام شود، یا تعمیر آن ضعیف بوده است، یا اگر مدت زمان نامعقولی به طول انجامیده است، یا اگر ناراحتی قابل توجهی را تجربه کرده اید، در آن صورت درخواستی برای تعویض دارید. اگر با تعمیر یا تعویض موافقت نمی شود، می توانید در صورت رضایت از پذیرش یا بازپرداخت کامل، از خرده فروش تخفیف بخواهید. ”

اگر با خدمات مشتری مشکل دارید، به یاد داشته باشید که به نقل از MSE، نقل قول از قانون حقوق مصرف کننده ۲۰۱۵ “می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد”. “فقط حقوق را ذکر نکنید، این را بگویید …” طبق قانون حقوق مصرف کننده ۲۰۱۵ “.

سورین می گوید: “اغلب خرده فروش خوشحال می شود که بازپرداخت و بازپرداخت کامل را بپذیرد، بنابراین توصیه ما این است که همیشه با خرده فروش مسلح به حقوق مصرف کننده خود صحبت کنید تا مطمئن شوید ارزش پول دارید.”

همچنین ، در این موارد زمان بسیار مهم است، اگر به سرعت اقدام کنید و در ۶ ماه اول خرید با خرده فروش خود تماس بگیرید، شانس بسیار بیشتری برای تعمیر یا تعویض مبل دارید. کتی واتس، کارشناس مصرف کننده در MoneySavingExpert ، توضیح می دهد: “اگر در شش ماه اول نقصی کشف کردید، خرده فروشی باید ثابت کند که هنگام تحویل خطا وجود نداشته است – اثبات آن به عهده شما نیست. به اما بعد از شش ماه ، این بار اثبات بر دوش شما است – و این ممکن است به گزارش یا نظر متخصص نیاز داشته باشد – بنابراین اگر چیزی درست نیست سریعتر اقدام کنید. ”

به خاطر داشته باشید که قانون محدودیت ها نیز وجود دارد که در آن شما می توانید در مورد محصول معیوب فقط ظرف شش سال پس از خرید آن شکایت کنید.

آیا می توانم مبل راحتی را اگر راحت نیست پس دهم ؟

بله، اگر آن را به صورت آنلاین خریداری کرده اید. خرید آنلاین مبل به شما این حق را می دهد که ظرف ۷ روز به هر دلیلی آن را رد کنید، نه فقط به دلیل معیوب بودن آن – و سپس ۷ روز دیگر پس از اطلاع از فروشنده که نمی خواهید آن را بازگردانید.

خرید آنلاین قطعاً مزایایی نسبت به خرید در فروشگاه دارد، مخصوصاً اگر مطمئن نیستید که این کالا به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل شما خوب به نظر می رسد. خرید در فروشگاه با این قانون ۷ روزه همراه نیست، اگرچه توانایی آزمایش مبل باید بیشتر دلایل بازگرداندن مبل های خریداری شده را از بین ببرد. با این حال، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که با یک تصویر واضح از ایده های اتاق نشیمن که مبل باید با آن هماهنگ شود، به فروشگاه بروید.

مطلب مرتبط  مبلمان دهه 90

با این حال، اگر در حال خرید آنلاین هستید، مطمئن شوید که هر بسته ای را که مبل همراه داشته باشید ، نگه دارید، زیرا برخی از خرده فروشان ممکن است بسته بازپرداخت شده را از بازپرداخت شما کسر کنند. همچنین، همه شرکت ها مبلهای معیوب را به صورت رایگان ارائه نمی دهند ، بنابراین ممکن است مجبور شوید هزینه جمع آوری آن را بپردازید.

مبل من چقدر گارانتی می شود؟

هیچ مدت زمان گارانتی استانداردی برای مبل ها وجود ندارد و ضمانت نامه های مبل از نظر مواردی که دارند بسیار متفاوت است. برخی از ضمانت ها در واقع سخاوتمندتر از حقوق قانون حقوق مصرف کننده هستند، بنابراین اگر مبل خریداری کرده اید که دارای پنج سال ضمانت است که شامل قاب، قسمت داخلی، روکش، دوخت و هرگونه قطعات مکانیکی است، پس شما خوش شانس هستید تعمیر یا تعویض با خرده فروش باید آسان باشد حتی اگر عیب بعد از یک سال کامل استفاده از مبل ظاهر شده باشد.

با این حال ، مراقب ضمانت های “فقط قاب” باشید. آن ها معمولاً بسیار طولانی هستند – ۱۰، ۱۵ یا حتی ۲۰ سال، اما بیشتر مسائلی که افراد تجربه می کنند مربوط به قاب مبل نیست. برخی از خرده فروشان به شما این امکان را می دهند که پوشش معمولی را برای اثاثه یا لوازم داخلی خریداری کنید. این کار بسیار ارزشمند است زیرا اثاثه یا لوازم داخلی اولین عنصر مبل است که آسیب می بیند. برخی از شرکت ها همچنین جلد آسیب ناگهانی را برای مبل شما ارائه می دهند. برای اینکه مبل شما بیشتر دوام بیاورد، به راهنمای نحوه تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی ما توجه کنید.

خرید مبل تعهد بزرگی است، به ویژه اگر قرارداد اعتباری امضا کرده اید تا هزینه را در طول چندین سال تقسیم کنید. اولین چیزی که باید از آن آگاه باشید این است که هر قراردادی که در فروشگاه منعقد می کنید از لحظه امضاء قانونی خواهد بود. شما نمی توانید به سادگی در روز بعد سرگردان شوید و به آن ها بگویید که نظر خود را تغییر داده اید. حقوق خنک کننده فقط در مواردی اعمال می شود که کالا را از طریق پست خریداری کرده اید – از طریق تلفن یا از طریق اینترنت. و حتی در آن صورت ، در مواردی که مبل ها به سفارش ساخته شده اند کاربرد ندارد – که اغلب اینطور است.

سفارش و تحویل

زمان سفارش تقریبی در سفارش شما داده می شود. اگرچه این از نظر قانونی الزام آور نیست، اما نباید بیش از این طول بکشد. اگر با تاخیری غیر منطقی روبرو هستید، می توانید با نوشتن نامه به آنها ، “زمان اصلی” را تعیین کرده و از آن ها بخواهید تا در مدت زمان مشخص (۱۴ روز) تعهدات قراردادی خود را انجام دهند، در غیر این صورت قرارداد را به پایان می رسانید. و درخواست بازپرداخت مبالغی که قبلاً پرداخت شده است کنید.

همانطور که هر فروشنده مبل به شما می گوید، اگر واحد برای اتاق بزرگ باشد، از درب یا از پله بالا نرود، نمی توان آن ها را مسئول دانست. همچنین هیچ گونه هزینه ای برای برداشتن پنجره ها و غیره ندارند و در صورتی که مجبور به برداشتن مجدد آن شوند، حق پرداخت هزینه اضافی را دارند. ممکن است یک نکته بدیهی به نظر برسد، اما تعداد افرادی که چارچوب در را نسبت به مبل اندازه نمی گیرند بسیار شگفت آور است. به طور مشابه، کسانی که در خانه های سه طبقه با سالن طبقه اول هستند، باید هزینه های اضافی را برای راه پله پیچ در نظر بگیرند.

مطلب مرتبط  تعویض کوسن مبل و روکش کاناپه آسان تر از حد تصور!

حقوق مصرف کننده برای شما

هر مبل که خریداری می کنید باید از کیفیت رضایت بخشی برخوردار بوده و برای اهداف مشخص شده و مطابق توضیحات مناسب باشد. بنابراین، اگر از آن به عنوان چرم یاد می شود، دقیقاً همان چیزی است که باید باشد. اگر به عنوان رنگ یا پارچه خاصی توصیف شده باشد، نباید تفاوت زیادی با این داشته باشد. اگر مبل تختخواب شو است، باید به عنوان یک تخت و همچنین یک مبل عمل کند. همچنین باید برای مدت زمان معقولی بدون پارگی، جدا شدن یا خراب شدن پارچه در وضعیت خوبی بماند. فقط به این دلیل که مدتی مبل داشته اید، این مانع از شکایت شما بر اساس ساییدگی زودرس یا زیاد نیست.

اگر شکایتی دارید، خرده فروش همیشه اولین و تنها بندر تماس شما خواهد بود و نه تولید کننده. خرده فروشان همچنین ممکن است سعی کنند به شما بگویند هیچ کاری نمی توانند انجام دهند زیرا خارج از دوره گارانتی خود هستید یا به دلیل نداشتن آن. در مورد کیفیت و دوام، ضمانت نامه بی اهمیت است و شما حق دارید تحت عنوان فروش کالا از دارویی استفاده کنید.

تعهدات معامله گر و سخن پایانی

اگر مبل تحویل داده شده آسیب دیده باشد، کیفیت بدی داشته باشد، برای مقاصد مناسب نباشد یا مطابق توضیحات ذکر نشده باشد، شما حق دارید آن را رد کرده و درخواست بازپرداخت کنید. با این حال، در صورت امکان تعمیر، باید در وهله اول به معامله گر فرصت دهید تا این کار را انجام دهد. معامله گر باید هزینه های تعمیر (شامل جمع آوری و تحویل مجدد) را بپردازد و نباید زیاد طول بکشد. اگر تعمیر نمی تواند انجام شود یا ضعیف انجام شده است، اگر مدت زمان نامعقولی به طول انجامیده باشد، یا اگر ناراحتی قابل توجهی را تجربه کرده اید، در آن صورت در حقوق خود هستید که درخواست تعویض کنید. در صورت عدم امکان تعمیر یا تعویض، می توانید از قیمت خرید یا بازگشت پول خود تخفیف بگیرید.

پس فراموش نکنید که خوشبختانه مصرف کنندگان پس از خرید مبل بیشتر از آنچه تصور می کنند حق دارند. اگر مبل شما معیوب است و یا می خواهید آن را بازگردانید، با این مراحل می توانید آن را انجام دهید!

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید