مطالب آموزشی

مهمانان را در بدو ورود به منزل با لوستر نئوکلاسیک جادو کنید

مهمانان را در بدو ورود به منزل با لوستر نئوکلاسیک جادو کنید

لوستر نئوکلاسیک یعنی شگفتی و عظمت! منظورمان لوسترهایی‌ست که بیش از دویست سال است که در خانه‌های اعیانی و عمارات حکمفرمانی می‌کنند. هیچ‌چیزی به اندازه‌ی یک لوستر باشکوه اما ظریف نمی‌تواند شگفتی و جذابیتِ معماریِ خانه‌ها و مزون‌ها را تکمیل کند. لوسترهای نئوکلاسیک یکی از پرطرفدارترین ملزومات روشنایی در میان صاحبان خانه‌ها و کسب‌و‌کار هستند که تاریخی دیرینه در دکوراسیونِ داخلی دارند. در این مقاله از وبلاگ چشمه نور، به معرفی کاربرد و تاریخ لوسترهای نئوکلاسیک می‌پردازیم و در نهایت به شما می‌آموزیم که چگونه از هر لوستر نئوکلاسیک، در معماری به‌خصوص خودش استفاده کنید. با ما همراه باشید.

فرهنگ نئوکلاسیک، پویا و عظیم

لوستر نئوکلاسیک

بعد از افتِ محسوسِ معماری و هنر در قرن ۱۸ میلادی در اروپای مسیحی، معماران و هنرمندان تصمیم گرفتند که با الهام از هنرِ یونان باستان، یک سبک هنری جدید در عرصه نقاشی و معماری را خلق کنند. تلاش‌های آن‌ها ما را به عصر نئوکلاسیک رساند که با انقلاب رنسانس در اروپا همراه شد و سازه‌های تاریخی عظیم را برای ما به یادگار گذاشت.

معماری نئوکلاسیک با ویژگی‌های متمایزکننده‌ای نظیر استفاده از معادلات و تناسبات ریاضی در تکمیل شمایل معماری، استفاده کافی و به اندازه از فرمت‌ها و عناصر کلاسیک، ایجاد شکوه و عظمت با استفاده از طراحیِ کلاسیک و همراهی با عناصر عصر مدرن شناخته می‌شود. جان کلام فرهنگ نئوکلاسیک این است که این فرهنگ، مظهر شکوهِ اروپایی در زمان حال است. از ظاهر ساختمان‌های مسکونی تا دکوراسیون داخلی ویلاها و عمارات، در معماری ایرانیِ امروز نیز از مضامین نئوکلاسیک استفاده می‌شود؛ پس باید از خودتان بپرسید که چرا شما از این معماری به بهترین شکل استفاده نکنید؟!

مطلب مرتبط  راهنمای خرید آباژور چوبی ایستاده 2023

لوستر نئوکلاسیک، نماد شگفتی و تناسب

لوستر نئوکلاسیک

با به پایان رسیدن قرن ۲۰ میلادی، کم‌کم لوسترهای نئوکلاسیک به شکلی که تا پیش از آن شناخته می‌شد از عرصه اصلی دکوراسیون داخلی کنار رفتند و کمی قبل از فرا رسیدن قرن ۲۱ام، یعنی چیزی در حدود ۳۰۰ سال بعد از اولین خودنمایی‌های نئوکلاسیکی، یک بازنگری کلی در اصول این معماری باعث شد که امروزه لوسترهای نئوکلاسیک را در ترکیب با معماری مینیمال نظاره‌گر باشیم. لوسترهای نئوکلاسیک در برخورد با معماری مدرن، بخش‌هایی از رفتارِ باشکوهِ کلاسیک خود را از کف دادند و با عناصر زمان معاصر در هم آمیختند و نتیجه، لوسترهایی شد که امروزه در بیشترِ خانه‌ها و عماراتِ چشمگیر می‌بینیم.

اضافه شدن خطوط کریستالی و استفاده از معادلات ریاضی به شکلی کمتردیده‌شده و استفاده از رنگ‌هایی که متعلق به این معماری نیستند، از ویژگی‌های لوسترهای نئوکلاسیکِ عصر ما است. این لوسترها علاوه بر ایجاد احساس رسمیت و قدرت در فضا، ترکیبی از نوستالژی و جوشش تاریخ را برای محیط به ارمغان می‌آورد و در نتیجه بهترین انتخاب برای خانواده‌های سنتی است. البته که گرایش‌های مدرن لوستر نئوکلاسیک، دست صاحبان مزون، رستوران، تالارهای عروسی و میهمانی را نیز خالی نمی‌گذارد.

لوستر نئوکلاسیک، میهمان هر فضا

لوسترهای نئوکلاسیک را بسته به ویژگی‌های آن‌ها می‌توان در فضاهای مختلفی به کار برد. به جهت اینکه امروزه لوسترهای نئوکلاسیک از تنوعی گسترده در بازار بهره‌مند شده‌اند، شما باید در انتخاب لوستر نئوکلاسیک برای فضایی که قصد دکوراسیون آن را دارید دقت کافی را به خرج دهید. در صورتی که قصد خرید لوستر برای فضای زندگی را دارید، سعی کنید لوستر را برای پذیرایی در نظر بگیرید و اندازه آن را بسته به سلیقۀ خود، بزرگ و پرنور انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  ویژگی ها و کاربرد آباژور مدرن چوبی در دکوراسیون | 15 مدل جذاب

به سمت لوسترهایی بروید که رنگ‌های طلایی از خود پخش می‌کنند تا شکوه را برای فضای خانه به ارمغان بیاورند. اگر خواهان جلال و شگفتی در محیط خانه هستید تا چشمان مهمانانِ خود را خیره کنید، از لوسترهای بلوری و کریستالی استفاده کنید که با طراحی ظریف تولید می‌شوند و نور را چندین بار در بافتِ شیشه‌ایِ خود منعکس می‌کنند. این نوع لوسترهای نئوکلاسیک، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

در صورتی که از لوستر نئوکلاسیک برای اتاق و یا فضای کار استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم به لوسترهایی که رنگ سفید ساطع می‌کنند نگاهی بیندازید و اگر به دنبال نور طلایی هستید، از لوسترهایی با طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید تا توجه زیادی را به خود جلب نکند و نگاه‌ها را بر اثاثیه اتاق و یا تمرکز را بر کار نگه دارد. برای مزوه‌های لباس و سالن‌های عروسی، به شما توصیه می‌کنیم عظیم‌ترین لوسترهای نئوکلاسیک را انتخاب کنید، چراکه تمام توجه مشتریان را می‌خرید و آن‌ها را به فضای کسب‌و‌کارتان دلبسته می‌کنید. در صورت نیاز به هر‌گونه مشاوره‌ی بیشتر برای تهیه‌ی لوستر نئوکلاسیک برای فضای خانه و یا کسب‌و‌کارتان، با مشاوره‌ی رایگان و ۲۴ ساعته‌ی ما به شماره ۰۲۱۶۶۷۱۲۴۷۵ تماس بگیرید.

لوستر ۶ شعله چشمه نور کد ۲۶۹۶/۶ مشکی

۳,۹۰۱,۹۰۰ تومان
لوستر هشت شعله چشمه نور کد 1702/8A

لوستر هشت شعله چشمه نور کد ۱۷۰۲/۸A

۶,۲۷۶,۹۰۰ تومان
لوستر خطی شش شعله چشمه نور کد 1706/6BK

لوستر خطی شش شعله چشمه نور کد ۱۷۰۶/۶BK

۵,۲۶۶,۹۰۰ تومان

سوالات متداول

لوستر نئوکلاسیک چیه؟

لوستر نئوکلاسیک به یکی از اصلی‌ترین سبک‌های دکوراسیون در حوزه لوستر اطلاق می‌شود که عناصر شگفتی، تناسب، صمیمیت، تاریخ‌دوستی و رسمیت را در خود جای داده‌است.

مطلب مرتبط  انتخاب لوستر آشپزخانه کریستال

لوستر نئوکلاسیک از کجا بخرم؟

خریداری انواع لوستر کلاسیک در قالب متنوعی از اندازه و رنگ و نور، از طریق سایت چشمه نور برای شما ممکن خواهد بود. ما بهترین محصولات را در قالب بهترین خدمات ارسال و پس از فروش به شما عرضه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید