مطالب آموزشی

تمیز کردن لوستر کریستالی

تمیز کردن

تمیز کردن لوستر تاثیر زیادی در جلوه و درخشش لوستر دارد ؛ شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که احساس کنیم که دیگر لوستر کریستالی ما درخشش و زیبایی قبل را ندارد و نور را دیگر مثل یک الماس درخشان ساطع نمی کند به احتمال خیلی زیادی لوستر کریستالی مورد نظر احتیاج به تمیز شدن دارد تا به ما آن رضایت قبلی را بدهد .

البته لوسترها علاوه بر اینکه جنبه ی روشنایی دارند در بسیاری از موارد به عنوان یک دکوراتیو به حساب می آیند و تمیزی و درخشش آن ها بسیار اهمیت دارد در زیبا تر به نظر رسیدن منزل ، دست کم باید لوستر های کریستالی را دو بار در سال تمیز کنید تا آن جلوه ی خاص خود را داشته باشد .

تمیز کردن

شاید یکی از سخت ترین و مشکل ترین کارهای خانه به هنگام نظافت تمیز کردن لوسترهای کریستالی می باشد چرا که کاری بس دشوار و حساس می باشد .

باید به هنگام تمیز کردن لوسترهای کریستالی به این دقت شود که کریستال های لوستر مورد نظرما نشکند ، بهترین کار برای تمیز کردن لوسترهای کریستالی این است که درفاصله زمانی های کوتاه و نزدیک به هم به گرد گیری لوستر کریستالی خود اقدام کنید تا دیگر نیازی به این نباشد که لوستر را از محل آویز جدا کرده و به شست و شوی کریستال ها ی آن بپردازید .

تمیز کردن

اقدامات تمیز کردن لوستر

حال شاید در ذهن شما این سوال پیش بیاد که تمیز نمودن لوسترهای کریستالی کاری بسیار دشوار است چطور این کار را انجام دهیم ؟

اگر مدت زیادی از خرید لوسترهای نمی گذرد و هنوز لوستر به تمیزی زیادی احتیاج ندارد شما می توانید از یک پر گرد گیری برای این کار استفاده کنید و گرد و خاک های نشسته بر روی لوستر کریستالی خود را بگیرید بهتر است قبل از این کار برق لوستر را خاموش کرده وبر روی زمین و زیر لوستر کریستالی مربوطه یک حوله یا پتوی پهن کنید تا اگر کریستالی به هر علت به هنگام گردگیری با پر از محل قرار گیری آش جدا شد بر روی لون حوله یا پتو بی افتد و نشکند .

مطلب مرتبط  لوستر اس ام دی ارزان به همراه قیمت

ولی اگر مدت زیادی است که از زمان خریداری لوستر شما گذشته است و هیچ اقدامی به تمیزی آن نکرده اید و یا به هر علتی مثلا نزدیکی لوستر کریستالی مربوطه به آشپزخانه بررسی آن چربی و یا لایه ای از خاک نشسته اس شما برای تمیزی این لوستر باید اقدامی اساسی تر از گرد گیری با یک پر بکنید .

برای این کار ابتدا برق لوستر را قطع کنید و از یک منبع روشنایی دیگر برای تامین نور استفاده کنید .

از یک چهارپایه مناسب و بلند که در تناسب با ارتفاع سقف شما باشد استفاده کنید تا گردنتان به هنگام تمیز کردن درد نگیرد .

یک ملحفه و یا حوله ی قابل شست و شو را بر روی زمین پهن کنید تا هم  به عنوان ضربه گیر عمل کند و هم گرد و غبار بر روی فرشتگان نریزد .

قبل از جدا کردن قسمت های جدا شدنی لوسترکریستالی تان برای تمیز کردن از لوستر خود یک عکس کلی بگیرد تا به هنگام نصب مجدد سر در گم نشوید ، اگر لوستر کریستالی شما دارای طرح و سبک خاصی است که ممکن است به هنگام سرهم بندی و نصب مجدد آن دچار سردرگمی بشوید از هر مرحله ای که به جدا کردن قسمتی از لوستر کریستالی اقدام می کنید عکسی جداگانه بگیرید تا بع هنگام نصب دچار مشکل نشوید .

حواستان باشد که پیچ ها و مهره هایی که از لوستر جدا می کنید مربوط به کدام قسمت است و بهتر است آن ها را دریک ظرف بگذارید تا گم نشود .

تمیز کردن کریستال های لوستر کریستالی

برای این کار هر قسمت را که جدا می کنیم بهتر است اول گرد و خاک ان را گرفته و بعد کریستال مربوطه را درون یک سطل پلاستیکی و یا حوله بگذارید .

مطلب مرتبط  با کریستال های لوستر قدیمی چه کنیم؟

برای تمیز کاری بیشتر می توان از مواد و شوینده های مربوط به وسایل کریستالی استفاده کنید ، قبل از استفاده از این قبیل شوینده ها باید اطلاعات کافی از جنس و متریال به کار رفته در لوستر و کریستال های لوستر کریستالی خود کسب کنید ، بهتر است برای تمیز کردن کریستال های لوستر خود از شیشه پاکن ها استفاده نکنید .

بده از شست ‌شو بهتر است آن ها را با یک دستمال خشک حوله ای و نرم خشک کنید برای این کار، دستکش بپوشید و یا حد الامکان از تماس دست با کریستال ها جلوگیری کنید تا لکه نکند.

یک روش دیگر برای شستشوی کریستال ها این می باشد که از آب گرم و سرکه استفاده کنید و بعد از شست و شو کریستال ها را خشک کرده تا لکه نکند .

تمیز کردن لوستر کریستالی

حال نوبت به تمیز نمودن بدنه ی لوستر کریستالی شما رسیده است  برای اینکار بدنه ی لوستر کریستالی بهتر است از اسپری مستقیم مواد شوینده بروی بدنه استفاده نشود چون ممکن است باعث مات و تیره شدن بدنه ی لوستر کریستالی شما بشود .

بهتر است چهار پایه خود را جا به جا کرده و سمت دیگر لوستر را نیز تمیز کنید .

یک روش دیگر که نسبت به روش های ذکر شده وقت کمتری می گیرد این است که لامپ ها و قسمت های حساس لوستر را با پلاستیک بپوشانید و بعد آب و الکل را مخلوط کرده و به لوستر کریستالی خود اسپری کرده کمی صبر کنید و بعد با یک پارچه ی حوله ای و یا دستمالی که جذب آب بالایی داشته باشد ،  آن را خشک و تمیز کنید .

مطلب مرتبط  آیا میتوانیم نورهای مخفی را خودمان نصب کنیم؟

قطعات باز شده را سر هم یندی کنید و به لوستر کریستالی خود اجاره دهید تا کاملا خشک شود و بعد برای  روشن کردن آن اقدام نمایید .

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ ( که زیر مجموعه ی چشمه نور است ) میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده همه ی مقالات وارد وبلاگ چشمه نور شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید