مطالب آموزشی

تمیز کردن آباژور پارچه ای به صورت کاربردی

تمیز کردن آباژور پارچه ای

در این مقاله قصد داریم ، به شما نشان دهیم  که چگونه آباژورهای پارچه ای را به روش صحیح تمیز کنیدنور یکی آزمون ترین رکن ها برای زیبا و آراسته به نظر رسیدن هر فضایی می باشد ، نور مورد نیاز یک محیط می تواند از راه های مختلفی تامین شود که یکی از این راه ها استفاده از آباژور ها می باشد؛ آباژور قابلیت ایجاد نور متمرکز بر یک نقطه را دارد که در کنار لوستر ها ،چراغ ها و کاربرد زیادی برای زراعی نر یک فضا دارد .

نکته ای که در این زمینه مطرح است ، این است که اگر این آباژور ها خاک بگیرند ویا کثیف شوند دیگر نور و زیبایی که شما از انها انتظار دارید را به محیط نمی دهند به همین منظور

شما بهترین تکنیک ها برای تمیز کردن انواع آباژور را خواهید آموخت ، ما انواع آباژور را در بازار مشاهده می کنیم از جمله:پارچه ،پنبه ، کتان ، پلی استر ، ابریشم ، کاغذ ،پلاستیک و شیشه

تمیز کردن آباژور پارچه ای

بنابراین ، اگر آماده هستید که خانه خود را زیبا کنید و آباژورهای خود را به حالت اولیه باز گردانید ، به خواندنی‌اند مقاله ادامه دهید

قبل از شروع به کار

قبل از شروع به تمیز کردن ، باید جنس آباژور خود را مشخص کنید و اینکه آیا به قاب آن چسبانده شده یا دوخته شده است یا خیر اگر در مورد آباژور خود اطلاعی ندارید با فروشگاهی که از آن آباژور خود را خریده اید تماس بگیرید ویا مدل آباژور خود را در اینترنت یزد کنید و درمورد آن اطلاع کسب کنید . اگر هیچ اطلاعاتی پیدا نکردید ، باید تصمیمی بگیرید خودتان اقدام کنید و ریسک کار را قبول کنید

بیشتر آباژورها از پارچه ای مانند پنبه ، کتان یا پلی استر ساخته می شوند. اگر یکی از این پارچه ها را تمیز می کنید ، دستورالعمل یکسان برای تمیز کردن همه ی آنها به کار می رود ..

اما اگر آباژور شما براق صاف باشد ، ممکن است ابریشمی باشد و آباژورهای ابریشمی احتیاج به مراقبت خاصی دارند. اگر مشغول تمیز کردن آباژورهای ابریشمی هستید باید محتاطانه اقدام به تمیزی کنید

آباژورهای شیشه ای و پلاستیکی به آسانی قابل تشخیص و تمیز کردن آنها آسان است. نحوه کار را در این بخش با شما به اشتراک گذاشته می شود .

تمیز کردن آباژورهای کاغذی ممکن است دشوار باشد زیرا مستعد پارگی و آسیب رطوبت هستند. ما بهترین روش برای تمیز کردن آباژورهای کاغذی را در این قسمت توضیح میدهیم تا شما دیگر نگران آسیب آباژور کاغذی خود به هنگام تمیز کردن نباشید

عامل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ، صاف بودن یا چین دار بودن این ماده است. من تفاوت های ظریف تمیز کردن آباژورهای چین دار را در این مقاله با هم بررسی می کنیم تا بتوانیم راحت تر و با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به تمیز کردن آباژور کنیم

در نهایت ، آباژور خود را بررسی کنید تا مشخص شود که روی پایه یا قاب چسبانده شده یا دوخته شده است

آباژورهای دوخته شده می توانند نظافت دقیق تری را احتیاج داشته باشند ، اما آباژورهای چسبان نیاز به مراقبت بیشتری دارند  چرا که اگر چسب در آب خیس شود یا در معرض رطوبت بیش از حد قرار گیرد ، می تواند ضعیف شود و آباژور شما از پایه اش جدا شود 

علاوه بر این ، اگر قاب سایه حاوی فلز آشکار است ، از غوطه وری طولانی مدت آن در آب و مواد شست ‌شو دهنده  برای جلوگیری از زنگ زدگی خودداری کنید

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر کاغذی | کاربرد و ویژگی ها

نحوه تمیز کردن آباژورهای پارچه ای

آباژور پارچه ای

آباژورهای پارچه ای با کیفیت از موادی ، مانند پنبه ، کتان ، بوم ، ماسک یا پلی استر ، از نظر ظاهر و سبک تمایل به حفظ خود دارند

اما ، هر از چند گاهی ، شما باید آنها را تمیز کنید تا ظاهری زیبا داشته باشند

ابزار و مواد مورد نیاز برای تمیز کردن آباژور پارچه ای

گردگیر

جارو برقی دستی با ضمیمه پارچه

صابون مایع ملایم لباسشویی یا شامپو بچه

پارچه میکروفایبر سفید و بدون پرز

پارچه جاذب سفید

مسواک

جوش شیرین

سرکه

دستورالعمل ها

آباژور را از شمعدان جدا کرده و آن را روی یک سطح تمیز و صاف قرار دهید.

گرد و غبار اضافی را به آرامی با استفاده از گردگیر استاتیک پاک کنید.

برای شکاف ها یا گرد و غبار هایی که دفع آنها سخت تر است ، از یک غلتک پرز دار  در حرکت بالا و پایین استفاده کنید تا سطح را به طور روشمند بپوشانید. روش دیگر این است که می توانید از جاروبرقی دستی با یک ضمیمه با دسته پارچه استفاده کنید.

اگر آباژور هنوز کثیف است ، وان یا یک ظرفشویی عمیق را با آب ولرم پر کنید و چند قطره صابون ملایم لباس شویی اضافه کنید.

پارچه را در حمام بگذارید و اجازه دهید برای چند دقیقه خیس بخورد (اگر پارچه روی پارچه چسبانده شده شیلد را خیس نکنید و به جای آن از آب سرد استفاده کنید). ممکن است لازم باشد آن را چند بار بچرخانید تا همه طرف ها بتوانند در آب صابون خیس شوند.

شیلد را کمی بچرخانید و با یک پارچه میکروفیبر سفید و بدون پرز آن را پاک کنید .استفاده از پارچه های رنگی برای از بین بردن گرد و خاک ها احتمال انتقال رنگ  به شیلد را دارند از استفاده از آن ها خودداری کنید.شیلد را از بالا به پایین در امتداد دانه پارچه پاک کنید.

برای لکه های سرسخت ، از مسواک تمیز استفاده کنید تا ناحیه را به آرامی بمالید.

وان را تخلیه کرده و سپس آباژور را در آب تمیز و ولرم کاملاً بشویید.

شیلد را با یک پارچه یا حوله جاذب پاک کرده و قبل از قرار دادن مجدد آن روی چراغ ، کنار بگذارید تا کاملاً خشک شود.

نکاتی در مورد تمیز کردن آباژورهای پارچه ای

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما در تمیز کردن آباژورهای پارچه ای کمک می کند.

آباژورهای سفید

در مرحله ۴ ، یک قاشق چای خوری جوش شیرین به آب اضافه کنید تا شیلد کاملا به تمیزی اولیه برگردد وروشن شود

فضای داخلی را فراموش نکنید

حتماً داخل شیلد را نیز پاک کنید تا هرگونه کثیفی از بین برود.

در استفاده از  صابون زیاده روی نکنید و از سفید کننده صرف نظر کنید

فقط چند قطره مواد شوینده این کار را انجام می دهد. اگر بیش از حد استفاده می کنید ، زمان بیشتری طول می کشد تا حباب های آباژور خود را بشویید. از استفاده، از سفید کننده خودداری کنید زیرا ممکن است رنگ سایه شما را تغییر دهد.

چگونه می توان لکه های زرد را از بین برد:

زرد شدن آباژورها می تواند به مرور زمان در اثر تجمع گرد و خاک رخ دهد. عوامل دیگری مانند سیگار ، شمع ، دود بخور و اسپری خوشبو کننده هوا یا مه نیز می توانند منجر به ایجاد لکه های زرد و تغییر رنگ شوند.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع خرید لوستر مدرن ۱۴۰۱

در این حالت می توانید ب رای ازبین بردن لکه ها از مواد شوینده ای که دارای لکه بر های قوی هستند استفاده کنید مانند پودر های لباس شویی چند آنزیم .

از خمیر با یک مسواک تمیز استفاده کنید تا لکه را به آرامی بمالید.

تست ثبات رنگ

اگر می خواهید از محصول پاک کننده لکه استفاده کنید ، حتماً قبل از اقدام ، ناحیه کوچکی را برای ثبات رنگ آزمایش کنید.

چگونه می توان لکه های چربی را از بین برد:

 مقدار کمی سرکه سفید (حدود ¼ فنجان) به آب اضافه کنید تا به تجزیه چربی کمک کند.

جایگزین غلطک پرز

نوار پوششی یا بسته بندی شفاف را در امتداد آباژور از بالا به پایین بکشید یا آن را مکرراً روی پارچه فشار دهید. هنگامی که قسمت چسبناک با گرد و غبار یا پرز پر شد ، یک نوار نو جایگزین کنید.

جایگزین استاتیک داستر

اگر پاک کننده استاتیک ندارید ، از یک برس آرایشی جدید یا یک برس رنگ تمیز استفاده کنید. با مالیدن سریع موها به جلو و عقب ، برس ها را شارژ کنید.

برای چسباندن روی پارچه:

آباژور چسب دار را در حمام خیس نکنید. در عوض ، آن را به آرامی با آب سرد بشویید و بشویید.

از پارچه محافظت کنید:

هنگامی که آباژور شما تمیز شد ، از اسپری محافظ پارچه ای مانند اسکات گارد استفاده کنید ، مخصوصاً اگر در ناحیه ای باشد که با اسپری مایعات یا چربی روبرو شود.

با مالیدن ملایم ورق در امتداد آباژور از بالا به پایین ، می توانید از ورق های خشک کن برای ایجاد مانع دفع گرد و غبار استفاده کنید. برای جلوگیری از خطر انتقال رنگ به پارچه ، استفاده از ورق های خشک کن سفید برای این کار مهم است و مانند همیشه ، ابتدا یک قسمت کوچک را آزمایش کنید.

در جاروبرقی آسان بروید:

از استفاده از جاروبرقی های معمولی خودداری کنید. قدرت مکش می تواند پارچه را خراب کرده یا آن را از قاب سایه جدا کند. از جاروبرقی دستی به میزان کم استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن آباژورهای ابریشمی

آباژور ابریشم

آباژورهای ابریشمی نیاز به مراقبت دقیق دارند ، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید آنها را به طور کامل تمیز کنید.

کلید تمیز کردن آباژورهای ابریشمی بدون آسیب رساندن به مواد این است که با  آنها مانند سایر مواد ظریف دیگر به آرامی کار کنید.

ابزار و مواد

گردگیر استاتیک

پارچه میکروفایبر سفید و بدون پرز

صابون ظرف ملایم و بدون رنگ مانند عاج

دستورالعمل ها

برای از بین بردن گرد و غبار و زباله های اضافی ، آباژور را کاملاً با یک تمیز کننده استاتیک یا پارچه میکروفیبر سفید گردگیری کنید.

یک وان یا سطل بزرگ را با آب ولرم با چند قطره مواد شوینده ملایم پر کنید.

فقط قسمت های پارچه ای آباژور را در محلول صابون آغشته کرده و کمی در آب بچرخانید. آن را در آب غوطه ور نکنید.

یک پارچه سفید و میکروفایبر تمیز را در آب صابون آغشته کنید و شروع به پاک کردن کناره ها از بالا به پایین کنید تا تمام سطح را بپوشاند.

وان را تخلیه کنید.

به آرامی با آب ولرم بشویید (آباژور را مستقیماً زیر شیر آب نشویید). در عوض ، با یک فنجان کوچک آب را کمی روی شیلد بریزید.

برای پاک کردن آباژور و پاک کردن آب اضافی از یک پارچه میکروفیبر سفید تمیز و خشک استفاده کنید.

مطلب مرتبط  روشنایی حمام با لوستر کریستالی

آباژور را در محلی با تهویه مناسب یا نزدیک پنکه قرار دهید تا قبل از قرار دادن مجدد روی لامپ ، هوا خشک شود.

اگر لکه های سرسخت باقی ماندند ، منتظر بمانید تا آباژور کاملاً خشک شود ، سپس آن را با یک گوش پاکن تمیز کننده خشک ، تمیز کنید. روش دیگر ، می توانید لکه های باقی مانده را پس از گردگیری در مرحله ۲ (قبل از استفاده از آب) مشاهده کنید و در ان جا اقدام به پاک کردن لکه ها کنید .

نکاتی در مورد تمیز کردن آباژورهای ابریشمی

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که هنگام تمیز کردن آباژورهای ابریشمی باید به آنها توجه کنید.

زمان خشک شویی

اگر شیلد آباژور ابریشمی شما زرد یا رنگ آمیزی شده است  ، بهتر است بخواهید از خدمات حرفه ای خشکشویی برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

چوب های تمیز کننده ی خشک:

چوب های تمیز کننده خشک (مانند گوش پاکن آغشته به مواد پاک کننده و یا چاپ های تمیزکننده ی موجود در بازار که خود به مواد خاصی جهت تمیز کردن آغشته هستند ) ممکن است به از بین بردن لکه های سخت کمک کند. اما قبل از استفاده از آن ، مطمئن شوید که برای استفاده روی ابریشم بی خطر است.

ممکن است لازم باشد چندین بار یک ناحیه را برای بهترین نتیجه تمیز کنید. این چوبها اغلب برای کمک به از بین بردن چربی طراحی شده اند زیرا از مواد جاذب (معمولاً خاک رس) برای جذب لکه استفاده می کنند.

محصولاتی که باید از آنها اجتناب کرد:

از استفاده از محصولات ضد لک خودداری کنید مگر اینکه برای ابریشم بی خطر باشند و حتی در این صورت ابتدا یک ناحیه کوچک را آزمایش کنید تا نحوه رفتار آن را ببینید و به آباژور  خود آسیب نرسانید .

هرگز برای تمیز کردن آباژورهای ابریشمی از سفید کننده استفاده نکنید.

غلتک پرز و خلاء را رد کنید:

از گردگیری با غلطک های پرز و جاروبرقی خودداری کنید زیرا آنها بیش از حد روی پارچه های ابریشمی ظریف می کشند و باعث آسیب رسیدن به پارچه می شوند که که ابریشم بافتی ظریف دارد

برای چسباندن روی پارچه:

آباژورهای ابریشمی چسب زده را در آب فرو نبرید. شیلد را به آرامی بشویید و به جای آب ولرم از آب سرد استفاده کنید.

محافظت از ابریشم:

از محصول ایمن برای ابریشم (مانند اسکاچ گارد) برای محافظت از آباژور خود پس از تمیز کردن استفاده کنید. برای بهترین نتایج ، دستورالعمل ها را دنبال کنید.

امیدوارم با رعایت نکات گفته شده بتوانید آباژور خود را سریع. آسان و بدون رساندن آسیب به آن تمیز کنید .

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید