مطالب آموزشی

تفاوت لوستر برنزی و دایکاست

تفاوت لوستر برنزی و دایکاست

تفاوت لوستر برنزی و دایکاست چیست؟ فرق لوستر برنزی و دایکاست را میتوان در قیمت، وزن، تنوع و جنس آنها دانست. در زمان خرید لوستر ممکن است با اصطلاح ها و نام های زیادی مانند لوستر برنزی یا دایکاست روبرو شوید. این دو لوستر شاید از نظر ظاهری به هم شباهت داشته باشند اما دارای تفاوت های زیادی هستند. دانستن تفاوت لوستر برنزی و لوستر دایکاست به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. با توجه به اهمیت این موضوع امروز در چشمه نور قصد داریم تا اشاره ای به فرق لوستر برنزی و دایکاست داشته باشیم. با ما تا انتهای این مطلب وبلاگ چشمه نور همراه باشید.

لوستر برنزی تفاوت لوستر برنز و دایکاست

لوستر برنزی | تفاوت لوستر برنز و دایکاست

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر دایکاست آلمینیوم

ویژگی های لوستر برنزی | تفاوت لوستر برنزی و دایکاست

اجازه بدهید برای بیان تفاوت لوستر برنزی و دایکاست نگاه کلی به ویژگی های هریک از این لوستر ها بیندازیم. از لوستر برنزی شروع می کنیم. این لوستر از ترکیب فلزاتی مانند قلع و مس ساخته شده است. زمانی که درباره لوسترهای برنزی صحبت می کنیم. مقصودمان همان لوسترهایی است که از آلیاژ برنج ساخته شده اند. استفاده از برنج نسبت به برنز در این لوسترها کاملا به صرفه است؛ زیرا در مقابل اکسید شدن مقاوم بوده و همچنین از جلوه زیبایی در مقایسه با سایرین برخوردار است.

اگر بخواهیم لوسترهای برنزی را از نظر متریال دسته بندی کنیم. لوسترهای برنزی آنتیک،‌ سرامیکی و شاخه ای به ذهن می رسد. در این میان لوستر برنزی شاخه ای نسبت به بقیه از قیمت بالاتری برخوردار است. در اصل ظرافت به کار رفته در آنها نسبت به سرامیکی و آنتیک بیشتر است. شما میتوانید از این نوع لوسترها در سالن ها، اتاق های پذیرایی و ناهارخوری استفاده کنید. لوسترهای برنزی به علت زیبایی و تنوع بالایی که دارند از طرفداران زیادی برخوردار می باشند.

مطلب مرتبط  دیمر چیست و چگونه کار می کند؟

این لوسترها برای اینکه بتوانند جلوه خوبی داشته باشند یا به اصطلاح برق بزنند، در فرایند تولیدشان و در آخرین مرحله آبکاری می شوند. آبکاری آنها به سه دسته کروم (نقره ای)، طلایی (آب طلا ۲۴ عیار) و آنتیک (طلایی و قدیمی) تقسیم می شود.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر مدرن

ویژگی لوستر دایکاست

در این بخش برای تکمیل صحبت هایمان پیرامون تفاوت لوستر برنزی و دایکاست قصد داریم اشاره ای نیز به ویژگی های لوستر دایکاست بیندازیم. این لوستر در اشکال و قطعه های متنوعی وارد بازار میشود و میتوان گفت که با هر سلیقه‌ای نیز مطابقت دارد. در ساخت لوسترهای دایکاست از فلزاتی مانند آلومینیوم و مس ساخته می شوند. آنها از مقاومت خوبی برخوردار هستند و طول عمر بالایی دارند. همچنین وزن سبک و قابل حملی نیز دارند.

تفاوت لوستر برنز و دایکاست

لوستر سه سنگی آلومینیوم

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید آباژور کنار سالنی و ایستاده

فرق لوستر برنزی و دایکاست در یک نگاه

با خواندن ویژگی های ذکر شده حتما میتوانید حدس بزنید که این دو لوستر در جایگاه خود کاربرد و زیبایی وسیعی دارند. منتهی آنها از نظر جنس، وزن، تنوع و قیمت با یکدیگر تفاوت هایی را دارند. لوستر برنزی عموما از جنس برنج ساخته می شود و وزن سنگینی دارد. در مقابل لوستر دایکاست نیز از آلومینیوم ساخته می شود و وزن سبکی را داراست.

تفاوت لوستر آلومینیومی با برنزی را میتوان در تنوع آنها نیز دانست. معمولا میزان تنوع لوسترهای آلومینومی بیشتر از برنزی است و شما میتوانید مطابق با بودجه و سلیقه خود اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود کنید. همچنین درباره تفاوت قیمت آنها نیز باید بگوییم که آلیاژ برنج در مقایسه با آلومینیوم در رتبه بالاتری قرار دارد و همین امر سبب شده تا قیمت آن نسبت به آلومینیوم بیشتر باشد.

مطلب مرتبط  چگونه می توانم مبل خود را تمیز نگه دارم؟

تفاوت لوستر برنزی و دایکاست | کلام آخر

در این نوشتار بر آن شدیم تا به تفاوت لوستر برنزی و دایکاست اشاره کنیم. دانستیم که هر کدام از آنها از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند. منتهی قیمت لوستر برنزی نسبت به آلومینیوم بیشتر است. علت این امر را میتوان در وزن سنگین و آلیاژ گران قیمت به کار رفته در آن یعنی برنج جستجو کرد.

در آخر این شما هستید که میتوانید مطابق با بودجه و سلیقه خود اقدام به خریدی هوشمندانه کنید. جهت خرید لوستر برنزی و دایکاست میتوانید از انواع محصولات موجود در فروشگاه چشمه نور بازدید کنید. میزان تنوع و کیفیت در محصولات موجود در این مجموعه بسیار بالاست و طیف وسیعی از سلایق را پوشش می دهد.

میتوانید کلیه محصولات ما را از فروشگاه اینترنتی دکورشاپ تهیه کنید و سری هم به مطالب آموزشی و کاربردی در دکورمگ بزنید.

خواندن این مطلب را هم به شما پیشنهاد میکنیم:

خرید لوستر آشپزخانه | لوستر آشپزخانه را از کجا بخرم

دیدگاهتان را بنویسید