مطالب آموزشی

تعویض کوسن مبل و روکش کاناپه آسان تر از حد تصور!

کوسن مبل

کوسن مبل را عوض کنید و به مبل راحتی بیشتری ببخشید. افتادگی کوسن ها باعث می شود که تمام مبل قدیمی و خسته به نظر برسد، تعویض کوسن مبل می تواند جان تازه ای به قطعه ببخشد و سال های زیادی را قبل از بازنشستگی نهایی مبل راحتی به شما ارائه دهد.

هنگام انتخاب کوسن مبل جایگزین، بدانید که جایگزین های شما چیست و چگونه یکی را انتخاب کنید، با انتخاب بهترین بالشتک متناسب با نیازهای خود، مبل خود را از محل دفن زباله دور نگه دارید و بودجه خود را دست نخورده نگه دارید.

انواع مختلف کوسن مبل

کوسن مبل

پرکننده موجود در کوسن مبل راحتی شما تأثیر مستقیمی بر روی مدت زمان حمایت از کوسن ها دارد، اگر آن ها کوسن های صندلی هستند یا راحتی آن ها، اگر آن ها کوسن های پشتی هستند. انتخاب پرکننده مناسب با تعیین آنچه از کوسن های خود می خواهید و طول عمر کلی که از آنها انتظار دارید شروع می شود. بالشتک صندلی معمولی روی مبل دارای فوم با درجه ۲۲/۲۷ است که محکم است و به راحتی برگشت می کند. بالشتک های پشتی مبل راحتی با درجه ۱۵/۱۵ بسیار نرم تر از صندلی هستند و به سرعت باز می گردند. پرکننده های شل مانند پلی استر یا تراشه های فوم برای کوسن های مبل مناسب نیست. محصولات بسیار سریع بسته بندی می شوند و در صورت وقوع آن ها نمی توان دوباره احیا کرد.

بودجه مورد نیاز و میزان ماندگاری

فوم صندلی با طول عمر ۱۰ سال می تواند حداقل سه برابر گرانتر از فوم با طول عمر یک یا دو ساله باشد. پرکننده های کوسن تزئینی می تواند کمتر از یک چهارم قیمت پرکننده های با کیفیت بالا با ضمانت کتبی باشد. اگر کوسن های ۱۰ ساله را انتخاب می کنید، طول عمر مبل خود را در نظر بگیرید. اگر انتظار نمی رود مبل شما ۱۰ سال دوام بیاورد، جایگزین های کوسن را مطابق با عمر مورد انتظار مبل خود انتخاب کنید. فوم ده ساله ممکن است مقرون به صرفه نباشد. کوسن های پایین معمولاً گران ترین کوسن ها هستند و می توانند مبل را گرانتر کنند. مگر اینکه مبلمان شما از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، ممکن است بخواهید کوسن های کم هزینه تری را در نظر بگیرید. به طور کلی، هرچه بیشتر بخواهید کوسن ها دوام بیاورند، بیشتر باید انتظار داشته باشید که هزینه پرکننده را بپردازید.

مطلب مرتبط  ۱۲ ترکیب رنگ مبل که می توانید چشم بسته به آن ها اعتماد کنید!

کوسن مبل

مراقبت و نگهداری

نحوه مراقبت از کوسن ها نیز بر نوع کوسن مناسب مبل شما تأثیر می گذارد. پایین و پر نگهداری بالایی دارند. آن ها باید تکان داده شوند و بعد از هر “نشستن” کرک شوند. خاک آلوده توانایی خود را از دست می دهد و فشرده می ماند. کوسن های صندلی روی مبل نیاز به نظافت حرفه ای دارند. از طرف دیگر، بالشتک های فوم را می توان با آب خیس کرد، فشرده کرد تا آب آزاد شود و اجازه داد با کمی تأثیر روی محصول خشک شود. این را نیز در نظر بگیرید که کوسن های لاتکس ضد حساسیت هستند. فوم، پر یا پایین نیستند.

سبک و ملاحظات طراحی

سبک و طراحی مبل شما نوع کوسن مناسب برای قطعه را نشان می دهد. به عنوان مثال، مبل راحتی با روکش های روکش دار و روکش چنیل معمولاً دارای کوسن های نرم و نرم است. فوم محکم و ضخیم با سبک این مبل سازگار نیست. یک مبل هندسی مدرن مناسب یک کوسن ضخیم و لبه تیز از فوم محکم است. یک کوسن نرم و پر شده با آن سبک طراحی مناسب نیست.

پارچه مناسب را انتخاب کنید

در خانواده ای که فرزندان کوچکی دارند ، یک روکش کوسن قابل شستشو به جای یک پارچه مخصوص تمیز و خشک ممکن است بهتر با نیازهای خانواده مطابقت داشته باشد. پارچه اثاثه یا لوازم داخلی اغلب با تعداد مالش هایی که پارچه قبل از نشان دادن سایش نشان می دهد، رتبه بندی می شود. یک پارچه ۳۰،۰۰۰ مالشی به اندازه یک پارچه ۸۰،۰۰۰ مالشی دوام نخواهد آورد. برخلاف فوم، هزینه پارچه به طور معمول نشان دهنده کیفیت پارچه نیست، اما تعداد مالش ها شاخص خوبی است.

روکش کاناپه

روکش مجدد نیمکت یک کار مهم است و اغلب هزینه های قابل توجهی را به همراه دارد، چه در خانه انجام شود و چه به صورت حرفه ای. اگر یک کاناپه قدیمی با ساختار و استخوان عالی دارید، اما اثاثه یا لوازم داخلی آن فرسوده است، روکش مجدد می تواند سالهای بیشتری را برای شما فراهم کند. درک هزینه ها می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که باید مبل خود را دوباره روکش کنید یا فقط برای خرید بروید.

مطلب مرتبط  مبل راحتی شما برای اثاث کشی ارزش دارد؟!

ارزشش را دارد؟

اگر یک کاناپه قدیمی با فریم عالی و شکلی که دوست دارید دارید، ممکن است به جای تعویض آن، مبلغ بیشتری را برای آن هزینه کنید. اثاثه یا لوازم داخلی شما می تواند تعمیرات را انجام دهد، مبل را دوباره پر کند و بالش های جدیدی از کف، الیاف یا پایین ایجاد کند. به استثنای قطعات با کیفیت بالا، روکش مجدد بیشتر کاناپه های ساخته شده در سال های اخیر ارزش چندانی ندارد. با این حال، نیمکت های ساخته شده در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ یا قبل از آن کاندیداهای مناسبی برای روکش مجدد هستند. به طور معمول، کاناپه های قدیمی دارای قاب های محکم و چوبی سخت با اتصالات محکم هستند، در حالی که قطعات جدیدتر به احتمال زیاد چسبانده می شوند و از مواد با کیفیت پایین استفاده می کنند.

پارچه

هزینه های پارچه نقش مهمی در هزینه کلی پروژه روکش مبل شما دارد. یک کاناپه معمولی تقریباً ۱۲ تا ۱۸ یارد پارچه تزئینی با عرض ۵۴ تا ۶۰ اینچ طول می کشد. در حالی که راه هایی برای صرفه جویی در پارچه وجود دارد، هزینه ها اغلب به طور قابل توجهی بالاتر است، به ویژه اگر یک فروشگاه طراحی را به جای یک اثاثه یا لوازم داخلی محلی انتخاب کنید و پارچه خود را از طراح خریداری کنید تا از خرده فروش پارچه.

مواد

در برخی موارد ممکن است بتوانید از قسمت هایی از ساختار مبل راحتی ، از جمله بالشتک، فنر و روکش استفاده مجدد کنید. این امر هزینه ها را کاهش می دهد؛ با این حال، اغلب ممکن نیست. اگر نیاز به تعویض کوسن ها و دیگر اجزای ساختاری کاناپه دارید، باید بین فوم، پائین و انواع پرکننده های مصنوعی یکی را انتخاب کنید. Fiberfill معمولاً نسبتاً ارزان است ، در حالی که هزینه فوم ممکن است متفاوت باشد. داون گران ترین گزینه است و به طور معمول، گزینه های گران تر با دوام تر و با کیفیت تر هستند. فریم ها را می توان به جای تعویض تعمیر کرد. هزینه ها بستگی به نرخ ساعتی مبلمان شما دارد.

مطلب مرتبط  10 مدل لوستر برای راهرو دوبلکس + ویژگی ها و کاربرد

انتخاب یک اثاثه یا لوازم داخلی

اثاثه یا لوازم داخلی که شما انتخاب می کنید می تواند هزینه پروژه مبل شما را تحت تأثیر قرار دهد. مغازه های کوچک و محلی معمولاً ارزانتر از مغازه های طراحی هستند. به گفته طراح امیلی هندرسون هزینه کل نه تنها به پارچه و مواد بستگی دارد، بلکه به شکل و ساختار مبل شما نیز بستگی دارد. همچنین می توانید، در صورت انتخاب، پروژه خود را مدیریت کنید. این امر هزینه های شما را به میزان چشمگیری کاهش می دهد و می تواند یک پروژه چالش برانگیز، اما رضایت بخش باشد. اگر بخواهید مبل خود را به تنهایی دوباره روکش کنید، هزینه های شما محدود به پارچه، پر کردن کوسن، نخ و مفاهیم می شود.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید