مطالب آموزشی

بهترین نکات نورپردازی برای روشنایی دفتر کار شما!

نور=ردازی محل کار

نادیده گرفتن نورپردازی دفتر کار می تواند آسان باشد، اما نور بد اغلب باعث خستگی چشم، کج خلقی و سردرد می شود. ساده ترین راه برای روشن کردن دفتر کار اضافه کردن روشنایی محیطی و محیطی برای پشتیبانی از نور طبیعی در فضا است. درست مثل هر اتاقی، نورپردازی دفتر کار باید لایه لایه باشد. این به معنای ترکیبی از نور محیطی مستقیم، لایه لایه و نور متمرکز برای افزایش یا ایجاد حس نور طبیعی در فضا است.

هنگام انتخاب بهترین چراغ رومیزی برای روشنایی دفتر خانه، نوع روشنایی موجود در فضا را در نظر بگیرید. آیا پنجره هایی وجود دارد که نور طبیعی را وارد کنند؟ میز را تا آنجا که ممکن است به منبع نور نزدیک کنید تا از نور طبیعی که از پنجره ها عبور می کند استفاده کنید.

نورپردازی محل کار

اگر نور طبیعی زیادی در فضا وجود ندارد، یک لامپ نور طبیعی برای دفتر انتخاب کنید تا روشنایی کامل شود. از نور بالای سر برای روشن کردن فضای کار خود استفاده کنید، سپس توزیع نور را یکنواخت کنید و از سایه های عمیق و خیره کننده با لامپ های وظیفه خلاص شوید.

زیبایی استفاده از نور طبیعی

نور طبیعی برای کار ایده آل است و راهی موثر برای روشن کردن دفتر کار شما است. برای چشم راحت تر است، بهره وری و خلق و خو را افزایش می دهد و انرژی را ذخیره می کند. مطالعات نشان داده است که دسترسی به نور طبیعی باعث می شود افراد احساس بهتری و بهره وری بیشتری داشته باشند. این محل کار در جلوی پنجره قرار می گیرد، نور طبیعی زیادی دریافت می کند.

مثال یکی از طراحان داخلی: لوستر مارتین لارنس بولارد هاپر ۳۲ اینچ ۹ اینچ با استفاده از نورپردازی Corbett به نور طبیعی در این دفتر خانه به نورپردازی تزئینی محیطی می افزاید که فضا را کامل می کند. یک تقارن ساده بین دو طرف برگ های برنجی وجود دارد. پخش کننده های شیشه ای سفید نور ملایمی را پخش می کنند و ظاهر برنجی خوش رنگ و تیره رنگ مشکی طبیعی را خیس کرده و به یک سطح صاف می رساند. این لوستر چشمگیر و حداقل، به مدرنیسم و ​​طبیعت اواسط قرن اشاره می کند.

مطلب مرتبط  حراج لوستر و آباژور با تخفیف ویژه 1402

نور پردازی محل کار واقعا چقدر اهمیت دارد؟

یک ظهر در یک روز کاری آفتابی قدم بزنید و از نزدیک خواهید دید که چگونه نور می تواند بر روحیه و بهره وری شما تأثیر بگذارد. تحقیقات اخیر در زمینه ارگونومی – مطالعه کارآیی افراد در محیط کار آن ها – نشان می دهد که این پدیده فقط در ذهن شما نیست.

بر اساس یک نظرسنجی بین المللی که توسط استیپلز در سال ۲۰۱۸ انجام شد، در حقیقت، یک سوم کامل کارگران در صورت داشتن روشنایی بهتر در محل کار شادتر خواهند بود. بیش از ۸۰ درصد از کارکنان می گویند داشتن نور مناسب در دفتر برای آن ها مهم است. یافتن بهترین نورپردازی اداری، با دلایل موجه، به اولویت اصلی تیم های طراحی و مدیران دفتر تبدیل شده است.

نورپردازی اداری و بهره وری

این که آیا منبع نور یک دفتر طبیعی، مصنوعی، روشن و آبی یا کم رنگ و زرد است ، نوع نوری که کارکنان در معرض آن قرار می گیرند نه تنها بر روحیه، ریتم شبانه روزی و سلامت جسمی تأثیر می گذارد ، بلکه بر بهره وری و خلاقیت نیز تأثیر می گذارد. استار دیویس، سرپرست تیم جهانی متخصصان اختصاصی نورپردازی WeWork، می گوید: “بسیاری از مطالعات جالب در مورد ماهیت محیط شما و چگونگی تأثیر آن بر توانایی مغز در درک و عملکرد متفاوت مغز وجود دارد.”

دیویس توضیح می دهد، “داشتن چراغ در اطراف به افراد اجازه می دهد تا خلاق تر و ایده های خلاقانه تری داشته باشند.” از نظر خلاقانه، زمانی که استراحت، هوشیاری و انرژی کافی دارید، در بهترین حالت خود هستید و نور مناسب می تواند شما را در وضعیت مناسب قرار دهد. اما نور بیش از حد کم نور می تواند چشم های شما را خسته کرده و احساس خواب آلودگی و خستگی در شما ایجاد کند. از سوی دیگر، نور زیاد می تواند بر چشم شما خشن باشد، خواب شما را مختل کرده و علائم میگرن را تحریک کند. دیویس می گوید: “اگر مغز شما سخت کار می کند تا جاهای خالی را پر کند، باعث خستگی می شود و توانایی خلاق و مولد شما را مختل می کند.”

مطلب مرتبط  روشنایی حمام با لوستر کریستالی

افزودن روشنایی لایه لایه

حتی در فضایی که به نور طبیعی پنجره ها بستگی دارد، به نورپردازی اضافی نیاز خواهید داشت. و با محو شدن نور طبیعی در طول روزهای کوتاه زمستانی یا گاهی اوقات شب، طراحی لامپ نور طبیعی برای دفتر، نورپردازی مناسب را ارائه می دهد. یک نور اختصاصی باعث کاهش خستگی چشم و در برخی از فضاها می شود که ممکن است به این معنی باشد که باید بتواند زاویه و تمرکز خود را تغییر دهد. این سبک صنعتی در رنگهای تابستانی روشن در تصویر بالا و همچنین در رنگ های پاییزی عمیق یا غنی موجود است. همچنین به عنوان یک لامپ کف بزرگتر در دسترس است و بسته به سبک، طراحی و نیازهای فضای اداری خانه گزینه های زیادی برای استفاده در اختیار شما قرار می دهد. نورپردازی همه کاره مانند چراغ رومیزی با سایه قابل تنظیم که به سمت بالا، پایین و جلو حرکت می کند ، روشنایی کار را دقیقاً در جایی که بیشتر مورد نیاز است هدایت می کند. فلز مشکی همراه با چرم قهوه ای شتری به سبک شهری مدرن می افزاید. این چراغ رومیزی دارای یک استاندارد شارژ داخلی با فناوری Qi و یک پورت USB در پایه است.

نورپردازی

نور محیطی و اصلاحی

مهم نیست که نور طبیعی زیادی در فضا وجود دارد یا خیر، نورپردازی محیطی و تصحیح کننده می تواند نور را در یک دفتر کار در خانه افزایش دهد و آن را هم کاربردی و هم زیبا کند. خستگی چشم ها یک مشکل واقعی است، بنابراین افزودن کمی روشنایی محیط به فضا، نور روشن را که توسط نورپردازی سرپوش یا وظیفه ایجاد می شود، نرم می کند.

مطلب مرتبط  ارتفاع مناسب برای لوستر اتاق ناهارخوری شما

اگر دفتر خانه به نور طبیعی بستگی دارد، هنگامی که نور طبیعی حرکت می کند و سایه هایی را در فضا ایجاد می کند، می توان از روشنایی محیطی و اصلاحی استفاده کرد. قرار دادن نورهای اصلاحی در پشت مانیتور کامپیوتر می تواند با کاهش تابش خیره کننده از صفحه، فشار چشم را کاهش دهد. چراغ های مطالعه با سایه هایی که نور و لامپ های کف را پخش می کنند را به عنوان گزینه های متنوع نورپردازی در نظر بگیرید.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید