مطالب آموزشی

بهترین طراحی دکوراسیون داخلی منزل

دراین مقاله می خواهیم درمورد بهترین طراحی داخلی برای منزل صحبت کنیم .اینه که به طور کلی گفته بشودکه این طراحی زیبا ومطلوب است ولی یک طراحی دیگر نامناسب است . کاملا غلط است چرا که طراحی فضای داخلی خانه ی هر فرد برگرفته از علایق و سلیقه های همان فرد است و برای هرکس یک نوع طراحی و المان ها مطلوب و زیبا به نظر می رسد . ما در اینجا سعی داریم تا نکاتی را مطرح کنیم که با رعایت آن ها در هر سبکی یک طراحی زیبا و اصولی داشته باشید . با ما همراه باشید .

برای اینکه یک طراحی اصولی داشته باشید باید با یکسری ازارکان های طراحی داخلی آشنابشوید .

نورو رنگ  :

نور چه طبیعی و چه غیر طبیعی از عناصری است که باید در محیط هوشمندانه استفاده شود . اگر فضای شما نور کافی نداشته باشد هرچقدر برای دکور کردن آن تلاش کرده باشید به چشم نمی آید . علاوه بر نور ، رنگ نیز یکی دیگر از اجزای مهم در دکوراسیون می باشد . برای اینکه رنگی مناسب انتخاب کنید باید بدانید که به چه دکوراسیونی علاقه دارید و متناسب با سبک دکور خود به انتخاب رنگ مناسب آن بپردازید .

فضا و بافت فضا :

فضا در طراحی داخلی به دو محیط تقسیم می شود محیط هایی که وسیله در آن چیده می شود که به آن فضا های مثبت میگویند و فضا هایی که در آن هیچ وسیله ای چیده نمی شود و به آن فضا ها ، فضای منفی گفته می شود . بافت فضا یعنی اینکه اونبافت و جنس دیوار ها و این ها از چه چیزی است که به دو دسته بصری یعنی آن چیز که به چشم ما می آید و واقعی آن جنس واقعی آن می گویند . برای مثال می توان به پوستر های سنگی یا آجری اشاره کرد که به چشم ما انگار آجر یا سنگ هستند ولی در واقعیت این طور نیست .

نقطه ی کانونی خانه را بیابید:

بعد از آشنایی اجمالی با این ارکان های طراحی باید به شناخت دقیق و آنالیز فضا خود بپردازید . نقاط کانونی که می خواهید داشته باشید را در ذهن ترسیم کنید . جاهای پرت فضا را شناسایی کنید و برای طراحی آن فکر کنید .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر دیواری مدرن | لیست قیمت 1402

از نظر طراحان دکوراسیون نقاط کانونی باید شومینه و یا پنجره باشد و مابقی وسایل طوری چیده بشوند که نقطه کانونی در محوریت باشد چرا که آن ها معتقد هستند همه ی وسایل خانه دارای اهمیت یکسانی نمی باشند . اگرشما هیچ کدام از نقاط کانونی ذکر شده را نداشتید می توانید در پذیرایی تلویزیون و در اتاق خواب را نقطه کانونی قرار داده و مابقی المان ها را متناسب با آن ها قرار دهید .

برای اینکه نقطه ی کانونی زیبا تر به نظر برسد می توانید از رنگ هایی که توجه را جلب می کند و یا وسایل اطراف این نقطه ی کانونی را با بافت وطرح خاصی انتخاب کنید. برای مثال اگر نقطه ی نقطه ی کانونی شما تلویزیون استمی توانید دیوار تلویزیون را با رنگی خاص و یا بافتی خاص از سایر دیوار ها جدا کرده و توجه را به آن سمت جلب نمایید .

تعدل متقارن یا نامتقارن :

اینکه شما به تعادل متقارن علاقه دارید و یا نلمتقارن به این موضوع برمیگردد که شما از نظم و یک نواختی محیط خوشتان میاید و طالب دکوراسیون کلاسیک ورسمی هستید؟ اگر از نظم و انظباط خوشتان می آید و یکنواختی رنگ ها و تقارن بین آن ها شما را اذیت نمیکند پس انتخاب درستی است برای محیط شما . اگر بخواهیم مثالی برای فهم بیشتر این موضوع بزنیمک باید بگیم که یک نقطه کانونی را در مرکز در نظر میگیریم مثلا تلویزیون و بعد دو سمت این نقطهی محوری هرچیزی که میگذاریم باید عین هم باشد و با یک رنگ و شکل و اندازه .

در مقابل تعائل متقارن ، تعادل نامتقارن قرار دارد که در آن لازم نیست سایز و رنگ و شکل یکسان باشد بلکه  رعایت یک تعادل وزن بصری کفایت می کند.ملا دیگر لازم نیست در اطراف نقطه ی کانونی شما که در مثال بالا تلویزیون بوده است دوتا مبل در یک سایز قرار بگیرد می توان یک مبل دو نفره در یک سمت و دو تا تک نفره در سمتی دیگر قرار دهیم .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر اتاق خواب

پیشنهاد متخصصان طراحی داخلی این است که یک یا دو عنطر را با رعایت تعادل متقارن در محیط قرار بدهیم و مابقی وسایل را به صورت تعادل نامتقارن در محیط بگذاریم .

یکی از ترفند های بسیار کارآمد و مقرون بصرفه این است که بتوانیم بین وسایل قدیمی منزل و وسایل جدید ارتباط برقرار کنیم. و تعادل بین آن ها حفظ شود .

در بین وسایل ریتم ایجاد کنید . یعنی تکرار ایجادکنید .با ایجاد ریتم و تکرار ذهن راحت تر میتواند فضا را درک کند . برای مثال می توان از یک کاغذ دیواری چند جای اتاق استفاده کرد و یا از طرح آن کاغذ برای انتخاب وسایل دیگر با اون طرح بپردازیم .

شاید یکی دیگر از اصول اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی این باشد که منظور از مبله کرد اتاق این نیست که اتاق پرباشد از مبل . نه باید مساحت و حجم اتاق را در نظر گرفته و بعد به مبله کردن آن بپردازیم . شلوغی و انبوه بودن فضا چندان خوشایند نمی باشد . شما برای اینکه یک طراحی مناسب برای محیط خود داشته باشید مهم ترین رکن دریافت آرامش و لذت از آن محیط می باشد . اگر در فضای پذیرایی خود بیشتر از ظرفیت فضا مبل بچینید نه تنها رفت و آمد در آن محیط سخت می شود بلکه هیچ حس آرامشی نه شما و نه مهمان شما از آن محیط در یافت نمی کنید . برای چیدمان اصولی مبلمان می توانید به مقاله ای باهمین عنوان که دراین وبلاگ منتشر شده است رجوع کنید .

برای اینکه فضا را توسط فرش بپوشانید باید به یکسری نکات کلیدی توجه کنید . فرش باید در زیر وسایل قرار بگیرد نه اینکه فرش وسط باشد و وسایل را دور تا دور آن بچینیم . حداقل باید پایه های جلویی وسایل بزرگ رو فرش قرار بگیرد .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر جزیره آشپزخانه | 20 مدل

و درکل باید گفت که برای رسیدن به مطلوب ترین طراحی داخلی منزل برای منزل خودتان باید تجربه کنید . یعنی باید چیدمان های مختلف را امتحان کنید تا به آن چه مد نظر شما است برسید .

امیدوارم مطالب گفته شده مفید بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید