مطالب آموزشی

با کریستال های لوستر قدیمی چه کنیم؟

کریستا های لوستر قدیمی

در این مقاله می خواهیم در چند ایده ی کاربردی برای استفاده مجدد از کریستال های لوستر های قدیمی خود را باهم بررسی کنیم با ما همراه باشید تا این ایده های جذاب را بررسی کنیم ، بازسازی و یا حتی دکوراسیون مجدد خانه اغلب به معنای فروش یا دور انداختن وسایل قدیمی خانه مانند  لوسترکریستالی است ، این قطعات زیبا ممکن است با سبک جدید خانه مناسب نباشد ، اما نباید آنها را دور انداخته یا بی فایده تلقی کرد. از آنها می توان برای ایجاد انواع صنایع دستی ،استفاده شخصی تا دکوراسیون به روز خانه استفاده کرد و یا حتی با همان کریستال های قدیمی لوستر های جدیدی را برای فضا ایجاد کنید

این که از کریستال های قدیمی استفاده ی مجدد کنیم تنها جنبه ی تفریح و ساختن کاردستی کاربردی ندارد بلکه همه ی ما می داریم که به علت مصرف بیش از اندازه بشر از منابع طبیعی و همچنین ایجاد زباله در سطح وسیعی توسط بشر کره ی زیبا ی ما در حال نابودی است و منابع طبیعی در حال اتمام است  و از همه مهم تر طبیعت دیگر گنجایش این همه رفتار های خودخواهانه ی بشر را ندارد پس بهتر است ما راه هایی برای کاهش زباله و حفظ طبیعت را یاد بگیریم تا بتوانیم با بازگرداندن وسایل به عرصه ی مصرف از ایجاد زباله ی بیشتر جلوگیری کنیم و لااقل بتوانیم کره ی خاکی خود را در همین شرایط حفظ کنیم و نگذاریم نابود شود .

جواهر سازی با کریستال های لوستر قدیمی

جواهر سازی با کریستال های لوستر قدیمی

از کریستال های یک لوستر برای ایجاد جواهرات دست ساز درخشان استفاده کنید. می توانید با کشیدن نخ محکم از سوراخ های کوچک بلورها ، گردنبند ، دستبند یا دستبند مچ پا را از کریستال های کوچک بسازید. از سیم برای اتصال یک کریستال قطره اشکی به نقطه مرکزی گردنبند برای ایجاد یک آویز زیبا استفاده کنید. کریستال های کوچک نیز می توانند به عنوان گوشواره استفاده شوند. به سادگی کریستال ها را به سخت افزار گوشواره وصل کنید ، که می توانید آن را در فروشگاه های صنایع دستی خریداری کنید واز آن ها برای ساعت جواهرات دست ساز خود استفاده کرده و ازجواهرات دست ساز  خود لذت ببرید .

مطلب مرتبط  چگونه می توانم مبل خود را تمیز نگه دارم؟

وسایل دکوراسیون منزل با کریستال های لوستر قدیمی

شما می توانید یک گلدان یا کاسه ارزان قیمت بخرید و با چسباندن کریستال های لوستر قدیمی به آن ، آن را به یک دکوراسیون خارق العاده تبدیل کنید. از یک مته نوک الماس و یک مته دستی با سرعت بالا برای ایجاد سوراخ های کوچک در اطراف لبه شی استفاده کنید. می توانید کریستال های جداگانه را از هر سوراخ آویزان کنید یا از یک رشته بلور استفاده کنید و آن را از سوراخ به سوراخ در اطراف لبه کاسه یا گلدان بچسبانید و از انعکاس نوری که این کریستال ها می دهند در  هنگام استفاده از ظرف خود لذت ببرید .

مجسمه و قطعات هنری با کریستال های لوستر قدیمی

از کریستال های یک لوستر برای خلق آثار هنری مانند مجسمه سازی استفاده کنید. کریستال ها ، با ویژگی های بازتابی خود ، می توانند برای ایجاد منشور یا افزودن درخشش به مجسمه استفاده شوند. از مواد دیگر به همراه بلورها مانند سیم ، خاک رس یا شیشه برای ایجاد یک قطعه دلپذیر استفاده کنید. یا کریستالها را با چسب یا سیم روی یک قطعه بوم بچسبانید تا یک اثر هنری مجموعه بازتابنده ایجاد کنید.

زنگ بادی یا دستگیره ی درب بسازید .

از بلورهای لوستر برای ساخت موبایل بادی و زنگ باد استفاده کنید. از سیم برای ساختن موبایل یا بادگیر استفاده کنید و کریستال های لوستر را از بازوها آویزان کنید. قطعه را در مکانی که نور طبیعی و نسیم ملایم دریافت می کند آویزان کنید. همچنین می توانید از بلورها برای ایجاد نشانک استفاده کنید. یک شکل نشانک مستطیلی از کارتن سنگین برش دهید ، یک سر آن را سوراخ کنید و یک تکه روبان را از سوراخ عبور دهید. سپس یک کریستال را به انتهای روبان ببندید تا نشانک تمام شود

مطلب مرتبط  مبلمان تختخواب شو مناسب برای خانه های کوچک

می توانید از کریستال های لوسترها برای تزیین دسگیره ی درب استفاده کنید و به درب ورودی خود شکوه خیره کننده ای بدهید .

درست کردن پرده

شما می توانید از کریستال های قدیمی لوستر های خود برای درست کردن یک پرده ی منحصر به فرد و جذاب استفاده کنید فقط کافی است که این کریستال ها را بهم متصل کرده تا طول دلخواه شما حاصل شود و بعد از یک میله به اندازه عرض پنجره خود برای آویز این ریسه هلی کریستالی به آن استفاده کنید در نهایت شما یک پرده خاص دارید که هنگام تابیدن خورشید در خانه شما رنگین کمان هایی را همانند یک الماس ایجاد می کند

تزئین درخت کریسمس

شاید یکی از راحت ترین استفاده هایی که از کریستال های قدیمی می شود کرد این است که از آن برای دیزاین  درخت کریسمس استفاده شود و ظرافت و شکوه خاصی را به درخت سال نو خود بدهیم

می توانید از کریستال های یک لوستر قدیمی برای دیزاین یک آینه ی که دیگر به نظرتان جذابیت ندارد استفاده کرده و آن را به یک آینه ی جذاب و منحصر به فرد برای خود تبدیل کنید.

یک ایده ی دیگر برای استفاده مجدد از کریستال های یک لوستر قدیمی این است که از آن برای دیزاین یک جا شمعی خاص استفاده کنید . زمانی که یک جا شمعی با کریستال ها درست می کنید نور شمع توسط این کریستال ها منعکس می شود و جا شمعی شما مانند یک الماس می درخشد .

کریستال های لوستر

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

مطلب مرتبط  ۸ ایده روشنایی برای خانه شما

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید