مطالب آموزشی

ایده های معاصر برای نورپردازی خانه شما

ایده های معاصر برای نورپردازی خانه شما

نورپردازی خانه: نور نقش مهمی در خانه ما ایفا می کند، زیرا دکوراسیون را زیباتر می کند، فضا و طراحی خانه را آن طور که دوست داریم نشان می دهد و فضای مناسبی را برای گذراندن عصرهای دلپذیر ایجاد می کند و نورپردازی تاثیر عمیقی بر روحیه ما دارد. با آرامش خود محیط را آرام کنید یا با روشنایی که ایجاد می کند آن را دلپذیر کنید.

به عنوان یک صاحب خانه، ما اهمیت نور را در زندگی شما و اینکه چگونه یک خانه را گرم و دلپذیر می کند، درک می کنیم، بنابراین امروز دز این مطلب وبلاگ چشمه نور اطلاعاتی در مورد نورپردازی، انواع آن، و نحوه کاوش و بهره برداری از آن برای افزایش زیبایی و روشنایی خانه شما در اختیار شما قرار می دهیم.

انواع متداول نورپردازی خانه

 نورپردازی خانه

نورپردازی خانه | لوستر

چهار نوع نورپردازی رایج در خانه‌های ما وجود دارد، مانند روشنایی عمومی، نور نقطه‌ای، روشنایی محیطی و نورپردازی تزئینی. از ترکیبی هوشمند از این چهار استفاده کنید یا یکی را انتخاب کنید که مناسب استایل شما باشد. محیطی زیبا در خانه شما ایجاد می کند. با این حال، ما به شما توصیه می کنیم که تکنیک های مختلف را ترکیب کنید تا بهترین نتیجه و فضای عالی را به دست آورید.

روشنایی عمومی برای فضای روشن تر

نورپردازی خانه

بهترین راه برای نورپردازی خانه ادغام نور طبیعی و مصنوعی با یکدیگر است و در طول روز می توان به نور طبیعی بسنده کرد، اما در هنگام عصر باید نور مصنوعی همه جا به طور مساوی توزیع شود و باید چراغ ها را روشن کنید. مناطق مساوی به طوری که هیچ گوشه ای در تاریکی باقی نماند.

مطلب مرتبط  لوسترهای کریستالی آشپزخانه برای روشنایی جزیره

روشنایی نقطه ای

نورپردازی خانه

نورپردازی خانه

این نورپردازی است که نصب می شود تا ظاهری زیبا به خانه شما بدهد. نور نقطه ای بر برجسته کردن یک منطقه خاص یا افزایش زیبایی مکانی که می خواهید روی آن تمرکز کنید تمرکز می کند. می توانید برای روشن کردن خانه خود روی آن حساب کنید. مهم نیست در جایی که نصب می شود بقیه فضا در سایه می ماند نورهای نقطه ای معمولا در اتاق غذاخوری، میز مطالعه، صندلی مطالعه و … استفاده می شود.

نورپردازی محیط

اتاق ناهار خوری مکانی است که در آن استراحت می کنیم و با خانواده و دوستان در مورد غذا ارتباط برقرار می کنیم، علاوه بر نور نقطه ای، در اینجا به نورپردازی راحت نیز نیاز دارید تا فضایی راحت ایجاد کنید که برای گذراندن وقت با خانواده و در اتاق خواب ایده آل است. همچنین نورپردازی باید طوری طراحی و انتخاب شود که فضایی آرام برای استراحت و خواب ایجاد کند، بنابراین نورپردازی مناسبی را انتخاب کنید که با آن بتوانید فضایی عالی را در هر اتاق خانه خود ایجاد کنید.

نورپردازی تزیینی | نورپردازی خانه

نورپردازی خانه

نورپردازی خانه

همانطور که از نام این نورپردازی پیداست هدف اصلی این نورپردازی تزیین فضا با حضور خود به جای نورپردازی اصلی است و نوعی هنر ناب است و حتی زمانی که روشن نیست زیبایی شکل فضا را روشن می کند. و حتی می توانید از آن برای ایجاد الگوهای روی دیوارها استفاده کنید.آن را در مکانی غیرمنتظره نگه دارید تا عنصر شگفتی را به خانه اضافه کنید.

نورپردازی مستقیم و غیر مستقیم

نورپردازی محیط را با توجه به نحوه استفاده از آن برای نورپردازی مکان می توان به نور مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کرد. نور مستقیم: با تمرکز نور به سمت پایین فضا را مستقیماً روشن می کند در حالی که نور غیرمستقیم: نوری است که روی دیوارها پخش می شود تا مکان را روشن کند و وقتی روی یک نقطه از پایین یا بالا تمرکز می کند کم است.

مطلب مرتبط  ارتفاع لوستر در پذیرایی

نحوه انتخاب نور مناسب برای خانه

انتخاب لامپ مناسب برای خانه شما مهم است، بنابراین در هنگام خرید لامپ به این ویژگی ها توجه کنید: روشنایی نور، رنگ آن، بازده انرژی و شدت مصرف، صرفه جویی در نصب و نگهداری لامپ ها و وسایل روشنایی مورد استفاده.

منابع نور طبیعی | نورپردازی خانه

در حین طراحی خانه خود، فضایی را برای نور طبیعی ایجاد کنید تا خانه شما روشن تر و شادتر شود، این چراغ ها با جذابیت و جوهره خاصی همراه هستند، آنها راهی موثر و طبیعی برای نورپردازی یک فضای خاص هستند.

تعمیر و نگهداری سیستم نورپردازی خانه

مراقبت و نگهداری از چراغ‌ها و چراغ‌ها برای طولانی‌تر درخشش آن‌ها مهم است. بنابراین لامپ ها را به طور مرتب تمیز کنید تا لایه ای از گرد و غبار روی آنها نباشد و در صورت عدم استفاده لامپ را خاموش کنید، این کار باعث افزایش طول عمر لامپ ها می شود. ما به شما توصیه می کنیم که برای حفظ نور خانه خود یک متخصص را استخدام کنید تا آن را درخشان نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ ایده جذاب در نورپردازی آشپزخانه منزل

دیدگاهتان را بنویسید